Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@21:14:31 GMT

آغاز به کار خطوط پردازش مدرن پسماند از ابتدای مهرماه

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۹۲۰۸۳

آغاز به کار خطوط پردازش مدرن پسماند از ابتدای مهرماه

به گزارش خبرگزاری مهر، صدرالدین علیپور گفت: براساس طرح جامع پسماند و طرح کاپ، تهران باید به ۸ پهنه اصلی تبدیل و در هر پهنه یک کارخانه ام. آر. اف ایجاد شود. کارخانه‌هایی که میزان شیرابه و ریجکت پسماند را به حداقل می‌رسانند.

وی با اشاره به برخی از معضلات مهم ایستگاه‌های میانی ازجمله اعتراض دائمی همسایه‌های این ایستگاه‌ها، بیان کرد: ساختمان‌های مجاور این ایستگاه‌ها همواره به‌دلیل بوی متعفن زباله و صدای دائمی رفت و آمد سیمی تریلی‌ها معترض بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ضمن اینکه ریختن شیرابه دور تا دور ایستگاه‌ها و در طول مسیر اثرات محیط زیستی مخربی دارد.

علیپور با بیان اینکه با احداث این کارخانه‌ها نه تنها این معضلات از بین می‌رود، بلکه میزان شیرابه ۸۰ درصد کاهش پیدا می‌کند، گفت: همچنین، از مهمترین دستاوردهای این کارخانه حذف حضور فیزیکی زباله‌گردها و افزایش کیفیت کمپوست‌های تولیدی در آرادکوه است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند در ادامه با اشاره به آخرین وضعیت خطوط پردازش مدرن تصریح کرد: در پهنه کوهک (مناطق ۲۱، ۲۲ و ۵) شاهد پیشرفت قابل قبولی بودیم به طوری که این کارخانه در اول مهرماه شروع به کار خواهد کرد.

وی افزود: پهنه آزادگان (۱۵، ۱۶ و ۱۲) و پهنه دوکوهه (۱۳، ۱۴ و ۸) به ترتیب ۳۰ و ۴۰ درصد پیشرفت دارند که به فاصله یک یا دو ماه بعد از پهنه کوهک به بهره برداری خواهند رسید.

علیپور گفت: هم‌اکنون کارخانه حکیمیه (مناطق ۴ و ۷) حدود ۴۰ درصد پیشرفت دارد و برای پهنه مناطق ۱۱، ۱۹ و ۲۰ پیمانکار مشخص شده است. همچنین، در سه پهنه باقی مانده مراحل انتخاب زمین و پیمانکار در حال انجام است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند در پایان گفت: معاون خدمات شهری تاکید داشت که مناطق همکاری حداکثری را داشته باشند تا کار بهره برداری کارخانه‌ها با سرعت بیشتر به نتیجه برسد.

کد خبر 5287259 ساناز باقری راد

منبع: مهر

کلیدواژه: صدرالدین علیپور طرح کاپ تهران شهرداری تهران مدیریت پسماند پسماند شورای شهر تهران شهرداری تهران ویروس کرونا وزارت آموزش و پرورش حسین باغگلی پیش بینی وضعیت هوا وضعیت معابر واکسن کرونا کیفیت هوای تهران پلیس راهور خانواده سازمان امداد و نجات هلال احمر قوه قضاییه هلال احمر جمهوری اسلامی ایران ایستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۹۲۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وطن من| سایه خوش

این پهنه بیابانی برعکس بیابان‌های دیگر جایی برای رفاقت میان آب و خاک پهنه‌ای در کناره سواحل نیلگون خلیج فارس.

    

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3075498 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • جهاد آبرسانی در ۶۹ روستای ایلام از ابتدای سال جاری آغاز شده است
  • مدیریت صحیح پسماند حلقه مفقوده چهارمحال‌ و بختیاری/تهدیدی که می‌تواند به فرصت تبدیل شود
  • جشن تکمیل خطوط یک تا هفت پایان سال برگزار می‌شود
  • جشن تکمیل خطوط هفت‌گانه مترو تا پایان سال جاری
  • آغاز ثبت نام معتادان بهبود یافته برای شغل پاکبانی /جزییات این طرح چیست؟
  • آغاز ثبت نام معتادان بهبود یافته برای شغل پاکبانی | جزییات این طرح چیست؟
  • آب شرب روستاهای مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد
  • وطن من| سایه خوش
  • آب شرب ۱۰۰ درصد روستا‌های مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد
  • آب شرب ۱۰۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد