Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@08:49:15 GMT

وزیر سابق اندونزی به ۱۲ سال زندان محکوم شد

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۹۲۴۷۸

وزیر سابق اندونزی به ۱۲ سال زندان محکوم شد

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از خبرگزاری « رویترز »، دادگاه فساد مالی جاکارتا اعلام کرد « جولیاری باتوبارا » وزیر پیشین امور اجتماعی اندونزی به دلیل فساد مالی چندین میلیون دلاری در رسوایی فساد مالی مرتبط با همه گیری ویروس کرونا از سوی این دادگاه به ۱۲ سال زندان محکوم شد. 

قاضی این پرونده گفت: سیاستمدار سابق  پس از دریافت ۳۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۴ میلیارد روپیه معادل با ۲.۲۵ میلیون دلار در رابطه با خریداری کالاها و محموله های کمک های اجتماعی در دوران همه گیری ویروس کرونا کاملا گناهکار شناخته شده است. 

باتوبارا که از سوی این دادگاه همچنین به دخالت در روند مناقصه ها نیز متهم است، به پرداخت جریمه ۵۰۰ میلیون روپیه نیز محکوم شد و به او دستور داده شد تا ۱۴.۵ میلیارد روپیه را بازگرداند. وی همچنین از هرگونه خدمت در دولت پس از پایان دوران حبس منع می شود. 

باتورا تمامی اتهاماتش را رد کرد و وکیل وی درخواست تجدید نظر در حکم را کرده است. 

گفتنی است کمیسیون ضد اختلاس دسامبر گذشته جولیاری باتوبارا را به همراه ۴ نفر دیگر به عنوان مظنون در فهرست خود قرار داد. همزمان پلیس ضد اختلاس بیش از یک میلیون دلار پول نقد را یک روز قبل از دستگیری او کشف کرد. 

برچسب‌ها ویروس کرونا فساد اندونزی پروندهٔ خبری همه‌گیری قرن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا فساد اندونزی ویروس کرونا فساد اندونزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۹۲۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اندونزی: هیچ عادی سازی روابطی با اسرائیل وجود ندارد

یک نماینده پارلمان اندونزی امروز (شنبه) اخبار منتشر شده مبنی بر تمایل کشورش برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را تکذیب کرد.

به گزارش ایسنا، «جزولی جوینی» عضو پارلمان اندونزی از حزب عدالت و رفاه، بر امتناع قاطعانه کشورش از عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر تاکید کرد.

وی تنها راه عادی سازی روابط اندونزی با رژیم صهیونیستی را توقف جنایات علیه فلسطینی‌ها و به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطینی دانست.

جوینی گفت: گزارش‌های عبری مبنی بر ترویج ایده عادی‌سازی روابط میان اندونزی و رژیم اشغالگر اسرائیل، تلاش‌هایی با هدف تأثیرگذاری بر افکار عمومی جهانی است؛ چراکه اندونزی تنها کشوری در جنوب شرق آسیا است که با عادی‌سازی موافق نیست.

وی همچنین بر ضرورت حمایت از تلاش‌ها برای معرفی بنیامین نتانیاهو به عنوان «جنایتکار جنگی» تاکید کرد.

در همین راستا، «لالو محمد اقبال» سخنگوی وزارت امور خارجه اندونزی وجود هرگونه برنامه‌ای برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را تکذیب کرد.

این اظهارات پس از آن بیان شد روزنامه عبری زبان «هاآرتص» در گزارشی نوشت: اندونزی که پر جمعیت‌ترین کشور با اکثریت مسلمان در جهان است، برای اولین بار در تاریخ، تعهد و موافقت خود را برای برقراری «روابط دیپلماتیک با اسرائیل» با هدف پیوستن به سازمان بین‌المللی همکاری و توسعه اقتصادی اعلام کرده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نرخ ارز امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ +جزئیات
  • نخست وزیر اسپانیا: استعفا نخواهم کرد
  • دیدار سفیر ایران با وزیر کشاورزی اندونزی
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • نرخ ارز امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ +جزئیات
  • اعتراض پناهجویان افغانستانی در اندونزی
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» به ضرب گلوله در بغداد کشته شد
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • اندونزی: هیچ عادی سازی روابطی با اسرائیل وجود ندارد
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!