Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-30@01:45:01 GMT

تاکنون چقدر واکسن وارد کشور شده است؟

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۹۲۶۵۳

تاکنون چقدر واکسن وارد کشور شده است؟

گمرک جمهوری اسلامی ایران، تازه‌ترین آمار از واردات واکسن کرونا را اعلام کرد.

گروه بهداشت و درمان بازارنیوز: بر اساس آمار گمرک از تاریخ پانزدهم بهمن سال گذشته تا پایان مرداد ۱۴۰۰ در مجموع ۴۰ محموله واکسن کووید ۱۹ وارد کشور شده که پس از انجام فوری تشریفات گمرکی به صورت حمل یکسره و بانه روزی و از پای پرواز، به طور مستقیم تحویل نمایندگان معرفی شده از سوی وزارت بهداشت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس، کل ورودی محموله واکسن کرونا از ابتدا تا ۱۴۰۰/۰۵/۳۱ تعداد ۱۴۲ دستگاه کامیون به وزن ۳۲ هزار و ۵۲۶ تن و به ارزش ۴۲ میلیون و ۴۷۴ هزار یورو بوده است.

آمار تفکیکی گمرک جمهوری اسلامی ایران نشان می‌دهد در این بازه زمانی ۲۲ محموله سرم چینی سینوفارم به میزان ۲۰ میلیون و ۱۳۰ هزار دوز، واکسن استرازنکا از مبدا ژاپن ۳ محموله به میزان ۲ میلیون و ۹۱۱ هزار و ۸۱۰ دوز، از مبدا روسیه یک محموله به میزان ۳۱۵ هزار دوز واکسن روسی اسپوتنیک، ۱۱ محموله به میزان ۱ میلیون و ۴۵ هزار دوز واکسن کواکس، از مبدا ایتالیا و کره جنوبی هر کدام ۱ محموله به ترتیب به میزان یک میلیون ۴۵۲ هزار دوز و ۷۰۰ هزار و ۸۰۰ دوز و واکسن هندی بهارات ۱ محموله به میزان ۱۲۵ هزار دوز وارد کشور شده است.

بر این اساس مجموع دوز واکسن وارد شده به کشور از نیمه بهمن ماه سال گذشته تا پایان مرداد امسال ۲۶ میلیون و ۶۷۹ هزار ۶۱۰ دوز بوده است.

مهر/

برچسب ها: واکسن ، واکسن کرونا ، گمرک لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000OyW

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: واکسن واکسن کرونا گمرک محموله به میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۹۲۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار سازمان حفظ نباتات کشور به کشاورزان برای مبارزه با آفت سن گندم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سعید معین، مدیر مبارزه با آفات عمومی گفت: به سبب جلوگیری از کاهش عملکرد تولید گندم، کشاورزان هرچه سریعتر مبارزه علیه سن گندم را انجام دهند.

  معین با بیان اینکه در کشور ۶ میلیون هکتار سطح زیر کشت گندم آبی و دیم است، گفت: مبارزه با سن غلات در سطح کشور از بهمن ماه سال گذشته آغاز و ادامه دارد. وی گفت: با توجه به اثر آفت سن گندم در عملکرد تولید، تاکنون سطح مبارزه به یک میلیون و ۲۰۰ هزارهکتار رسیده است.

مدیر مبارزه با آفات عمومی سازمان حفظ نباتات کشور اظهار داشت: از آنجایی که در مواقع بارندگی امکان سمپاشی و محلول پاشی وجود ندارد و همواره منجر به تاخیر می‌شود، بنابراین تا قبل از تبدیل آفت سن به پوره باید مبارزه به موقع صورت بگیرد.

گفتنی است، درسال زراعی گذشته استان‌های کردستان، کرمانشاه و اصفهان بهترین نتیجه را در عدم سن زدگی داشته اند.

در استان کردستان تاکنون ۲۳۰ هزار هکتار گندم علیه سن سمپاشی شده است و قرار است ۱۵۰ هزار هکتار دیگر صورت گیرد.

دیگر خبرها

  • تبدیل ۲۱.۶ درصد مجوز کاغذی به پروانه الکترونیکی در اردبیل
  • ۱۳ حلقه چاه در کرج حفر و وارد مدار بهره برداری شد
  • کشف ۴۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در گمرک پرویزخان
  • توقیف محموله داروهای قاچاق در گمرک سرو ارومیه
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • هشدار سازمان حفظ نباتات کشور به کشاورزان برای مبارزه با آفت سن گندم
  • واکسن سرطان میزان بقا را دو برابر می‌کند
  • خرید بیش از ۵۶۰ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستان
  • آزمایش واکسن سرطان پوست وارد فاز نهایی شد
  • واردات ۱۴۸ میلیون دلاری قهوه به کشور