Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،قاسمعلی خدابنده مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در خصوص واکسیناسیون فرهنگیان گفت:استان خراسان رضوی در امر واکسیناسیون فرهنگیان  از دیگر استان‌های کشورپیشرو بوده است وتاکنون تعداد ۱۶ پایگاه تخصصی متمرکز واکسیناسیون فرهنگیان را ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی  با بیان اینکه بیش از ۶۵ هزار نفر از فرهنگیان خراسان رضوی تا دهه اول محرم واکسینه شده‌اند افزود: در یک بازه زمانی تعداد واکسن اختصاص داده شده به فرهنگیان کاهش پیدا کرد که دانشگاه علوم پزشکی قول به تامین واکسن به هر تعداد خواسته شده را داده‌است تا مشکلی برای تزریق واکسن ایجاد نشود.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد:از اول شهریور دز دوم واکسن فرهنگیانی که از آغاز طرح اقدام کردند شروع می‌شود و با پیامک به آن‌ها اطلاع رسانی خواهد شد.

خدابنده با بیان اینکه واکسیناسیون کرونا برای هیچ قشری اجباری نیست بیان کرد:توصیه می‌شود تمامی فرهنگیان برای جلوگیری از انتقال ویروس و قطع زنجیره کرونا و سلامتی دانش آموزان واکسیناسیون را انجام دهند.

وی تصریح کرد:اگر واکسیناسیون همگانی فرهنگیان انجام نشود قطعا برای شروع سال تحصیلی دچار مشکل خواهیم شد.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به اینکه طبق آمار ۷۰ درصد فرهنگیان خراسان رضوی تاکنون واکسینه شده اند تاکید کرد:مربیان پیش دبستانی و مربیان مهد کودک، مربیان درمدارس غیر انتفاعی و بخشی از نیرو‌های خرید خدمات و .. گروه‌هایی از جامعه فرهنگیان هستند که هنوز برای واکسیناسیون آن‌ها اقدامی نشده است.

خدابنده در خصوص واکسینه نشدن این گروه از فرهنگیان بیان کرد: فایل‌های اسامی این تعداد از فرهنگیان به وزارت خانه ارسال شده‌است باید در آنجا جمع بندی صورت گیرد و به وزارت علوم ارسال شود تا در سامانه بارگزاری شود.

بیشتر بخوانید

۶۵ هزار معلم در خراسان رضوی واکسینه شده اند


وی با بیان اینکه تعداد ۱۳۰ هزار نفر از جامعه فرهنگیان در استان خراسان رضوی واکسینه نشده‌اند تصریح کرد: مدیران مدارس غیر انتفاعی می‌توانند به صورت مکتوب اسامی معلمان و کادر آموزشی خود رامعرفی کنند تا واکسیناسیون انجام شود.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به اینکه سن ابتلا به ویروس کرونا کاهش پیدا کرده و احتمال ابتلا نوجوانان وجوانان وجود دارد تاکید کرد:نگران واکسیناسیون دانش آموزان هستیم و منتظریم تا واکسنی ارائه شود تا دانش آموزان هم بتوانند واکسینه شوند.

خدابنده  با بیان اینکه برای شروع سال تحصیلی تابع تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا خواهیم بود اظهار کرد: در این ستاد برای کل کشور تصمیم گیری می‌شود و از کنترل ما خارج است، اما بر اساس شواهد، شروع سال تحصیلی به صورت مجازی خواهد بود.

وی افزود :سناریو‌های مختلفی برای شروع سال تحصیلی جدید طراحی شده است که بر طبق ستاد ملی کرونا یا به صورت حضوری و یا به صورت نیمه حضوری انجام خواهد پذیرفت.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان اینکه در سال تحصیلی جدید مشکلات سال قبل در امور آموزشی را نخواهیم داشت ادامه داد: بخش زیادی از مشکلات سامانه شاد برطرف شده است، پوشش اینترنت در سطح کشور و استان پهنای باند داشته است، دسترسی دانش آموزان به تجهیزات آموزشی، لب تاپ و موبایل افزایش پیدا کرده است ضمن اینکه امادگی همکاران در آموزش و پرورش درتولید محتوای دیجیتالی در فضای مجازیبیشتر شده است.


خدابنده در خصوص معلمینی که واکسن نمی‌زنند بیان کرد: پشتوانه قانونی در این خصوص وجود ندارد که حتی در صورت عدم واکسیناسیون حقوق ان‌ها قطع شود اگر قرار باشد خود اموزش و پرورش استان تصمیم گیری کند اینگونه تصمیمات را بر خلاف ضوابط می‌دانیم و هیچ الزام واجباری برای همکاران نداریم.

وی تصریح کرد:اما اگر ستاد ملی کرونا این قوانین را الزام کند در کنار سایر دستگاه‌ها اجرا خواهیم کرد.

انتها ی پیام// ف.غ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش و پرورش واکسیناسیون فرهنگیان واکسن دانش آموزان مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی شروع سال تحصیلی دانش آموزان شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۹۲۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیلابی شدن رودخانه روستای کبوترکوه گناباد + فیلم

بارش شدید باران در روستای کبوترکوه از توابع شهرستان گناباد استان خراسان رضوی موجب شد تا رودخانه این روستا طغیان کند.

لحظه خروش رودخانه از لنز دوربین شهروند خبرنگار ما دور نماند و آن را به نمایش گذاشت.

منبع: شهروند خبرنگار - خراسان رضوی 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • جزئیات جدید از همسان سازی حقوق فرهنگیان بازنشسته
  • تجلیل از اولین گروه سفیران استاندارد در خراسان رضوی
  • دام‌ها در خوزستان به طور رایگان واکسینه می‌شوند
  • حقوق فرهنگیان ۳ ساله همسان سازی می شود
  • صفحه اول روزنامه‌های خراسان رضوی ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • هزار حجاج استان سمنان برابر مننژیت واکسینه می‌شوند
  • جذب دانشجو در دانشگاه فرهنگیان ۳۰۰ درصد رشد کرد
  • فیلم/ جاری شدن سیلاب و طغیان رودخانه در استان خراسان رضوی
  • کاهش سهم آموزش و پرورش از بودجه ۱۴۰۳ / ۶۳ درصد منابع دانشگاه فرهنگیان با کسر از حقوق دانشجومعلمان تأمین می‌‎شود
  • سیلابی شدن رودخانه روستای کبوترکوه گناباد + فیلم