Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدصادق معتمدیان که دیشب به منظور مدیریت و رصد وضعیت مقابله با شیوع ویروس به نیشابور سفر کرد، در نشست ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای این شهرستان افزود: سطح عمل به دستورات بهداشتی پیشگیرانه از کرونا در شهرستان نیشابور حدود ۶۰ درصد است. 

وی ادامه داد: همه فعالیتها در مقابله با شیوع ویروس همه‌گیر بر امر "پیشگیری" تمرکز دارد لذا می‌بایست با اقناع افکار عمومی، اطلاع‌رسانی و هشدارهای اصولی وضعیت شیوع کرونا مدیریت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

استاندار خراسان رضوی به تلاش برای تامین زیرساختهای لازم به منظور واکسیناسیون روزانه ۱۰۰ هزار نفر در این استان اشاره و بیان کرد: توزیع واکسن کرونا به صورت متمرکز از تهران صورت می‌گیرد، یعنی سهمیه واکسن هر شهرستان در مرکز تعیین و سپس به همان میزان تحویل استان می‌شود لذا مدیریت استان در این‌ موضوع دخل و تصرفی ندارد. 
وی گفت: روزانه حدود ۶۰۰ بیمار کووید ۱۹ کرونایی در خراسان رضوی بهبود می‌یابند لذا با توجه به رایگان بودن معاینه و آزمایش تشخیص طبی، در صورت مراجعه به موقع شهروندان به مراکز درمانی این آمار افزایش چشمگیری خواهد یافت. 
معتمدیان خراسان رضوی را در تامین تجهیزات درمانی همچون دستگاه اکسیژن‌ساز، در زمره استانهای برتر در سطح کشور اعلام و بیان کرد: شهروندان خراسانی نگران نباشند زیرا تمام نیازمندیهای شهرستانهای استان از جمله نیشابور در حوزه مبارزه با ویروس کرونا، با کمک همه نهادهای دولتی، امدادی و نظامی تامین می‌شوند. 
استاندار خراسان رضوی به منظور آگاهی مستقیم و میدانی از آخرین مراحل آماده‌سازی بیمارستان ۹۶ تختخوابی سطح چهار به نیشابور سفر و از سالن ورزشی شهدای مدافع حرم تیپ ۲۱ امام رضا(ع)، بخش بستری بیماران کووید ۱۹ در بیمارستان حکیم و همچنین مرکز پزشکی درمانی شمس شرق واقع در این شهر بازدید کرد. 
معتمدیان پیش از این در آخرین نشست قرارگاه عملیاتی پیشگیری و مقابله با کرونا در خراسان رضوی برای تامین ۱۰۰ دستگاه کپسول اکسیژن به فرماندار نیشابور قول مساعد داده بود.
مرکز شهرستان‌۴۰۰ نفری نیشابور در غرب میانه خراسان رضوی و فاصله ۱۲۷ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

آمار بیماران کووید ۱۹ در مشهد و استان خراسان رضوی همزمان با پنجمین موج طغیان ویروس کرونا بطور نگران‌کننده‌ای در حال افزایش است. تکمیل گنجایش بیمارستانها، کمبود دارو و سرم و افزایش بیماران کرونایی غیربومی در مشهد به همین خاطر از چالشهای جدی پیش روی خراسان رضوی به شمار می‌روند. 
۲۷ شهرستان خراسان رضوی در وضعیت قرمز، پنج شهرستان در وضعیت نارنجی و یک شهرستان در وضعیت زرد شیوع ویروس کرونا قرار دارند. 

 

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: شهروندان خراسانی پروتکل های بهداشتی ویروس کرونا خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۹۲۷۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسته‌های ویژه مادران باردار به ۸۲۵ هزار خانوار خراسان رضوی تعلق می‌گیرد

غلامرضا زارعی مدیر دفتر اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: بر اساس ماده ۲۴ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف است طبق معرفی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همکاری برخی نهاد‌ها به مادران باردار، شیرده و دارای کودک زیر پنج سال سبد تغذیه و بسته بهداشتی رایگان را به صورت ماهانه اختصاص دهد.

او افزود: بر همین اساس شارژ اعتبار خرید بسته‌های غذایی و بهداشتی به میزان حدود ۶ میلیون ریال برای مادران دارای فرزند شیرخوار شامل ۲ میلیون و ۳۰۵ هزار و ۱۱۰ نفر از سه دهک اول درآمدی انجام شده است.

مدیر دفتر اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی ادامه داد: به منظور حمایت از مادران ایرانی در فرزندآوری و حرکت به سوی جوانی جمعیت، بسته‌های غذایی و بهداشتی به مادران دارای فرزند شیرخوار (زیر ۲ سال) در بستر کالابرگ الکترونیکی اختصاص یافته است.

زارعی بیان کرد: ۱۶ هزار و ۵۷۱ شعبه فروشگاه زنجیره‌ای و خرد در استان خراسان رضوی آماده عرضه بسته‌های غذایی و بهداشتی ویژه مادران دارای فرزند شیرخوار و زیر پنج سال هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • بازگشایی جاده‌های سیلابی ۶ روستا در خراسان رضوی
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • بسته‌های ویژه مادران باردار به ۸۲۵ هزار خانوار خراسان رضوی تعلق می‌گیرد
  • اخبار کوتاه خراسان رضوی / ۷ اردیبهشت
  • آمادگی شمشیربازان خراسانی برای حضور در لیگ برتر
  • بیش از سه هزار و ۵۰۰ دوز واکسن سرخک در خراسان رضوی تزریق شد
  • میزان برداشت سالانه آب در خراسان رضوی بیش از ۱۴ هزار لیتر در ثانیه است
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • جهاد کشاورزی نیشابور رتبه نخست ارزیابی عملکرد در خراسان رضوی