Web Analytics Made Easy - Statcounter


به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سردار یعقوبعلی نظری در برنامه تلویزیونی اشاره که از شبکه استانی پخش شد، در تشریح اقدامات و فعالیت‌های بسیج و سپاه در  راستای مقابله و مهار کرونا اظهار کرد: به‌منظور مبارزه با ویروس منحوس کرونا ضرورت دارد از مردم برای حضور در این عرصه دعوت شوند و از این ظرفیت استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده سپاه امام رضا(ع) بابیان اینکه برای مقابله با این شرایط، باید از سه ظرفیت اصلی موجود برای به‌کارگیری و به میدان آوردن آن استفاده کرد، افزود: یکی در حوزه علوم پزشکی، قرارگاه دوم در استانداری که دستگاه‌های حاکمیتی را هماهنگی کرده و به میدان بیاورند سومین قرارگاه، قرارگاهی است که ظرفیت‌های مردمی را شناسایی، دعوت، هماهنگ و به میدان بیاورد که بسیج و سپاه با عنوان «قرارگاه عملیاتی مردمی شهید سلیمانی» این کار را انجام می‌دهد.

وی با تأکید بر اینکه در پیک پنجم کرونا، همه فعالیت‌ها ذیل قرارگاه عملیاتی مردمی شهید سلیمانی و به‌صورت شبانه‌روزی در اردوگاه امام رضا (ع) انجام می‌شود، ابراز کرد: همه فعالیت‌های سپاه و بسیج در آن با تکیه‌بر ظرفیت‌های مردمی انجام شد که معتقدیم اثرگذاری این حضور مردمی بارها مشاهده‌شده است، در این مراکز  علاوه بر خدمات درمانی و واکسیناسیون، امدادهای معیشتی نیز انجام می‌شود.

سردار نظری با اذعان به اینکه بهره‌گیری از ظرفیت بسیج و استفاده از گروه‌های امدادی محلی کمک بسزایی در خدمات‌رسانی به مردم دارد، خاطرنشان کرد: کمک به افزایش ضریب بهداشت فردی، خانواده و اصناف در محلات، دعوت برای واکسیناسیون، هدایت بیماران به مراکز درمانی و کمک به درمان آنان، خرید مایحتاج زندگی خانواده‌هایی که دچار بیماری شدند و باید در قرنطینه هستند از وظایف این گروه‌هاست.

وی در ادامه  از توزیع ۱۳ هزار بسته معیشتی و ۴۹ هزار بسته بهداشتی در حاشیه شهر مشهد خبر داد و گفت: توزیع این بسته‌ها توسط گروه‌های امدادی در یک هفته گذشته در مناطق حاشیه شهر مشهد و با اولویت بیماران کرونایی که بیشترین آسیب را از این ویروس دیده‌اند، انجام‌شده است.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) در تشریح نحوه و زمان ورود نیروهای مردمی و بسیج برای کمک به ارائه خدمت به بیماران کرونایی، یادآور شد: بر اساس اعلام نیاز دستگاه‌ها در حوزه‌های تخصصی و عمومی به‌عنوان کمک‌رسان و در بخش پزشکی به‌عنوان همیار سلامت ورود می‌کنیم و خدمات موردنظر را ارائه می‌دهیم، چراکه معتقدیم بدون هماهنگی با متولیان در روند فعالیت آنان اخلال ایجاد می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه کاهش مراجعه به بیمارستان با راه‌اندازی مراکز بستری سرپایی یکی از اهداف قرارگاه مردمی شهید سلیمانی است، ادامه داد: در این راستا سپاه با کمک و همراهی نیروهای بسیج و مردمی با راه‌اندازی و فعال شدن این مراکز بار مراجعه به بیمارستان‌ها را کاهش و سبک‌تر می‌کند که این امر باعث می‌شود رسیدگی به بیماران بستری‌شده در این مراکز بهتر انجام می‌شود.

نظری با اذعان به اینکه بسیج همواره با موضوعات مختلف و بحران‌ها درصحنه حضور می‌یابد، ولی در حوزه درمان به دلیل تخصصی بودن موضوع و اینکه جان مردم در میان است بدون مجوز ورود نمی‌کند، تصریح کرد: به‌منظور غافلگیر نشدن از این بیماری طی روزهای آینده در  مرحله راه‌اندازی مرکز درمانی با ظرفیت 400 تختخواب هستیم.

انتهای پیام/ ۷۰۰۴۲

 

منبع: فارس

کلیدواژه: فرمانده سپاه امام رضا ع توزیع بسته های معیشتی مهار کرونا حاشیه شهر مشهد راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۹۲۹۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر‌هایی از توزیع بسته های معیشتی بین نیازمندان بیارجمند

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️  ️ مجموعه خبری "گشت خبری"، خبر‌های متنوع و رویداد‌های خبر ساز استان سمنان است که در بخش خبری ۲۰ سیما مرکز سمنان در شب گذشته پخش شده است.
در این مجموعه خبری، دیگر رویداد‌های متنوع از سراسر استان سمنان، با موضوعات اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، هنری، علمی به نمایش درآمده است و مخاطبان می‌توانند این مجموعه خبری را مشاهده کنند.
مجموعه "گشت خبری" خبر ۲۰ سیما مرکز سمنان، هم چنین در کانال فضای مجازی خبرگزاری صداوسیما استان سمنان به نشانی @news_semnsnirib نیز بارگذاری می‌شود و علاقه‌مندان به دنیای خبر می‌توانند این اخبار را مشاهده و یا دانلود کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تجمع جامعه دانشگاهی مشهد در محکومیت برخورد با حامیان فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا 
  • کلنگ زنی و افتتاح پروژه‌های بهداشتی و درمانی خراسان شمالی با حضور معاون وزیر بهداشت
  • خبر‌هایی از توزیع بسته های معیشتی بین نیازمندان بیارجمند
  • ساخت ۱۵۰۰ واحد مسکن محرومین در حاشیه شهر مشهد
  • درحال ساختن بودن۱۵۰۰ واحد مسکونی برای محرومین در حاشیه شهر مشهد
  • ۱۵۰۰ واحد مسکونی برای محرومین در حاشیه شهر مشهد در حال ساخت است
  • مشهد، پرباران ترین شهر خراسان رضوی با ۲۵ میلیمتر باران
  • بارش ۲۵ میلیمتر باران در مشهد
  • بیش از سه هزار و ۵۰۰ دوز واکسن سرخک در خراسان رضوی تزریق شد
  • لزوم بسیج همه دستگاه‌ها و اقشار برای تجلیل و تکریم معلمان