Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر دفاع عراق امروز دوشنبه اعلام کرد، وضعیت در عراق کاملا متفاوت از وضعیت موجود در افغانستان است.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، جمعه عناد، وزیر دفاع عراق امروز با اشاره به تحولات افغانستان گفت اوضاع عراق با افغانستان متفاوت است.

عناد جمعه در گفتگو با برنامه نظامی اسکوپ گفت: وضعیت افغانستان به دلایل زیادی کاملاً با عراق متفاوت است، مهمترین دلیل آن این است که طالبان جنبشی است که در دهه هشتاد پس از ورود اتحاد جماهیر شوروی به افغانستان شکل گرفت و این جنبشی از داخل کشور است نه از خارج، به این معنی که این یک جنبش کاملاً افغانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طالبان از سال ۱۹۹۶-۲۰۰۱ کنترل حکومت را در دست گرفت هنگامی که آمریکایی ها آمدند و این حکومت را سرنگون کردند.

وی تاکید کرد: این جنبش حامیانی در جامعه افغانستان دارد و اینکه سیستم حاکم بر این کشور سیستم قبیله ای است و طالبان در میان قبایل افغان نفوذ زیادی دارد.

این وزیر عراقی که با دعوت رسمی برای شرکت در فعالیت های مجمع ارمیا ۲۰۲۱ به مسکو رفته است، گفت: طالبان به طور کامل کشور را ترک نکرده بود و بیش از بیست سال است که با نیروهای آمریکایی و افغان می جنگند. بنابراین خروج نیروهای آمریکایی این جنبش را قادر ساخته که وارد کشور شود و آن را کنترل کند.

وی افزود: عراق با افغانستان کاملاً متفاوت است و نمی توان آن دو را با هم مقایسه کرد. اصلی ترین این تفاوتها این است که تشکیلات تروریستی "داعش" یک تشکیلات جهانی است نه عراقی و عراقی‌های وابسته به این سازمان بسیار اندک هستند و بخش اعظمی از اعضای آن را خارجی‌ها تشکیل می‌دهند. داعش در جامعه و قبایل عراق ریشه‌ای ندارد. آنچه از داعش باقی مانده بسیار کم است و آنها نیز قدرت نظامی و امکانات ندارند و خطری برای کشور محسوب نمی‌شوند.

عناد درمورد قدرت ارتش برای مقابله داعش پس از خروج نظامیان آمریکایی از عراق گفت: ارتش در مبارزه با داعش تجربه بزرگی کسب کرده است و نیروهای عراقی با این تجربه توانستند رکورد زده و این دشمن را ظرف سه سال و سه ماه نابود کنند در حالی که محافل نظامی بین المللی و در راس آن آمریکا انتظار داشت مبارزه با داعش در عراق شش سال طول بکشد.

وزیر دفاع عراق در پایان این گفتگو گفت: در مبارزه با داعش نیروهای ائتلاف بین المللی کمک و پشتیبانی کردند اما پیروزی بر داعش یک پیروزی عراقی توسط نیروهای نظامی عراق بود. «افغانستان سازی» عراق و تکرار سناریوی افغانستان در خاک عراق با حضور این ارتش بزرگ و مردم عراق امکان پذیر نیست زیرا آنها در برابر هرگونه تجاوز به کشور دست بسته نخواهند ماند./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: وزیر دفاع عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۹۳۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام جمعه نجف اشرف: اوضاع جهان به نفع اسلام پیش می رود

حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه که در حسینیه اعظم نجف اشرف ایراد شد، گفت: کمپینی در بغداد و استان های عراق برای مبارزه با فساد اخلاقی و مواد مخدر راه اندازی شد و تعداد زیادی دستگیر شدند.

وی افزود: علاوه بر طرح آبادانی، باید با فساد اخلاقی مبارزه شود و این موضوعی است که به دلیل پیگیری این موضوع از سوی دولت و استانداری شهر نجف اشرف، جای تشکر دارد.

امام جمعه نجف اشرف اشاره کرد: پروژه‌هایی که در نجف اشرف در حال انجام است، پروژه‌هایی هستند که در خور قدردانی هستند، زیرا کار در سه مرحله برای آبادانی خیابان‌های شهر نجف‌ اشرف و همچنین کمپین کاشت یک میلیون درخت در نجف‌ اشرف به منظور سر سبز کردن شهر در حال انجام است.

وی در همین راستا گفت: عراق شاهد ثبات امنیتی، سیاسی و اقتصادی است که آن را به ستاره درخشان در منطقه تبدیل می کند.

حجت الاسلام و المسلمین قبانچی در خصوص اوضاع جهانی بیان داشت: بیش از ۲۰۰ روز از جنگ غزه می گذرد و غزه همچنان در حال مقاومت است و این ماجرا از غزه به سطح جهان گسترش یافته، به گونه ای که آمریکا شاهد تظاهرات در دانشگاه های خود در حمایت از توقف جنگ غزه است؛ زیرا اوضاع جهان به نفع و سمت اسلام و تشیع پیش می رود.

خطیب جمعه نجف اشرف در خطبه دینی ضمن گرامیداشت روز جهانی کارگر، در خصوص کار و کارگر در اسلام گفت: اسلام بر کار تأکید کرده است و حدیث شریف می‌فرماید، کسی که برای افراد تحت تکفل خود زحمت می‌کشد مانند مجاهد فی سبیل الله است.

وی افزود: پیامبرانی هستند که کارگر بودند تا به مردم ثابت کنند که کار امری محبوب نزد خداوند متعال است، به شرطی که کار با اخلاص و به صورت درست و کامل انجام شود.

دیگر خبرها

  • نگرانی روسیه درباره تهدیدات گروه‌های تروریستی از افغانستان
  • وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه تاکید کرد
  • تأکید وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه
  • تاکید وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه
  • اوکراین| کی‌یف به صلاح خود از موشک‌های دوربرد استفاده می‌کند
  • امام جمعه نجف اشرف: اوضاع جهان به نفع اسلام پیش می رود
  • طالبان سه کشور همسایه را به حمایت از داعش متهم کرد | همسایه سوم کدام است؟
  • کابل: هیچ گروه تروریستی در افغانستان فعال نیست
  • داعش در افغانستان از بین رفته است
  • طالبان: سه کشور همسایه زمینه داعش در منطقه را فراهم کرده‌اند