Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از آستان نیوز، محمدهادی زاهدی از آماده‌سازی و فهرست‌نویسی تعداد ۴ هزار و ۲۹۲ پرونده از اسناد بایگانی امور مالی آستان قدس رضوی خبر داد و اظهار کرد: این اسناد حاوی ۴۸۰ هزار برگ سند مالی از دوره پهلوی اول و دوم است.

مدیر مرکز اسناد و مطبوعات آستان قدس رضوی بابیان اینکه هزینه‌ها و درآمدهای آستان قدس رضوی از گذشته تاکنون به‌صورت کامل ثبت می‌شده است، افزود: این اسناد صورت ریز روزانه درآمدها و هزینه‌های جاری آستان قدس در آن دوره را شامل می‌شود که به‌صورت فاکتور و منظم ضمیمه اسناد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: اسناد حاکی از این است که درآمدهای آستان قدس در آن دوره از محل موقوفات، نذورات و کارخانه‌های وابسته به آستان قدس تأمین می‌شده و هزینه‌ها نیز شامل روشنایی حرم، برگزاری مراسمات مذهبی، خرید تجهیزات اداری، پذیرایی زائران در مهمان‌سرا و تهیه غذا، انجام امور ساختمانی و تعمیراتی در اماکن متبرکه حرم مطهر و دیگر اماکن وابسته به آستان، حقوق و هزینه‌های پرسنل آستان قدس، هزینه مراکز درمانی همچون بیمارستان امام رضا(ع) موسوم به شاه رضا در آن زمان، دارالشفا، جذامی خانه و کمک به فقرا بوده است.

زاهدی با اشاره به اینکه فرآیند آماده‌سازی و فهرست‌نویسی این اسناد از اوایل بهمن‌ماه سال ۹۹ تا اواخر خردادماه ۱۴۰۰ به طول انجامیده است، گفت: پژوهشگران و محققان می‌توانند با مراجعه به سامانه سیمرغ سایت سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، پایگاه گزارش‌ها و اسناد فنی، به سهولت به مشخصات و خلاصه این اسناد دسترسی داشته باشند.

مدیر مرکز اسناد و مطبوعات آستان قدس رضوی همچنین از دیجیتال‌سازی بخشی از این اسناد خبر داد.

انتهای پیام/ ۷۰۰۴۲

منبع: فارس

کلیدواژه: دوره پهلوی آستان قدس رضوی هزینه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۹۳۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری کنگره جهانی حضرت رضا(ع) در دهه کرامت

نماینده آستان قدس رضوی با اشاره به اجرای ۳۵۰ برنامه محوری در سراسر کشور در دهه کرامت گفت: ویژه‌ترین برنامه‌ این دهه برگزاری دومین کنگره جهانی حضرت رضا(ع) خواهد بود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجت الاسلام خسرو‌جردی در نشست دهه کرامت که در سالن جلسات آستان مقدس حضرت معصومه(س) برگزار شد، گفت: محور اصلی برنامه‌های دهه کرامت موضوع نشاط اجتماعی، زیست عفیفانه و بسط خدمت کریمانه است.

وی با اشاره به اینکه 350 برنامه محوری در سراسر کشور برنامه‌ریزی شده است، بیان کرد: از جمله ویژه‌ترین برنامه‌ها می‌توان به برگزاری دومین کنگره جهانی حضرت رضا(ع) اشاره کرد.

نماینده آستان قدس رضوی با بیان اینکه "درصددیم کیفیت و محتوای فرهنگی جشن‌ها را تقویت کنیم."، عنوان کرد: در استان‌های مختلف کشور برنامه‌هایی با محوریت خدمات اجتماعی خواهیم داشت.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) نیز در این جلسه گفت: به‌مناسبت دهه کرامت بزرگترین اجتماع دختران و جشن تکلیف دختران در حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام عرفاتی با اعلام اینکه "در تهران حدود 5 هزار نفر خادمیار رضوی خواهیم داشت."، افزود: همچنین تجمع خادمیاران رضوی در مصلای امام علی(ع) آستان مقدسه برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی آستان قدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) تأکید کرد: برنامه شاخص ما نیز برنامه ویژه دختران و مادران است که همراه با یکدیگر وارد حرم مطهر حضرت عبدالعظیم می‌شوند که ان‌شاءالله بتوانیم پیوند خانواده ناب را اجرا کنیم.

انتهای پیام/+

دیگر خبرها

  • رونمایی از نسخه برگردان روزنامه «ادب» قدیمی‌ترین روزنامه مشهد
  • انتقادات پهلوی به قاجاریان به‌خاطر امتیازدادن به بیگانگان!
  • آماده سازی کتیبه‌های دست نویس ایوان های صحن انقلاب و آزادی ویژه دهه کرامت
  • اجرای ۳۵۰ برنامه توسط آستان قدس رضوی در ایام دهه کرامت
  • موگویی: وزارت خارجه هنوز اسناد پهلوی اول و دوم را آزاد نکرده است/ باقری‌کنی: ورود به پژوهش درباره امنیت ملی جسارت می‌خواهد
  • برگزاری کنگره جهانی حضرت رضا (ع) در دهه کرامت
  • برگزاری کنگره جهانی حضرت رضا(ع) در دهه کرامت
  • مدرک تی تی سی چقدر هزینه دارد؟
  • یادگارهایی از «خلیج‌فارس» در آستان مبارک رضوی
  • اعزام ۱۴ هزار خوزستانی زائر اولی به مشهد در دولت سیزدهم