Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-03@04:47:32 GMT

روند احداث متروی شرق استان تهران نابسمان و کند است

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۹۴۱۱۷

روند احداث متروی شرق استان تهران نابسمان و کند است

حسین نوش آبادی نماینده مردم شهرستان‌های ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار فارس، اظهار کرد: چند پروژه مدنظر از جمله پروژه‌های‌ حیاتی منطقه است که در راس آنها قطار شهری و اتصال شهرستان‌های ورامین، قرچک و پیشوا به متروی‌ تهران خواهد بود که ۱۵ سال به طول انجامیده است.

وی پروژه متروی این شهرستان‌ها را نابسمان و عملکرد ساخت آنها را کند تلقی کرد و گفت: با توجه به اینکه آقای‌ مخبر مسئولیت معاون‌اول رئیس‌ جمهور را برعهده دارند این موضوع را از طریق وزیر راه پیگیری و دلیل کندی فعالیت زیرساختی را جستجو خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای‌اسلامی از مساعدت‌های معاون ‌اول رئیس‌جمهور و وزیر راه در جهت پروژه قطاری‌شهری شهرستان‌های نامبرده خبر داد و گفت: بیمارستان‌ پیشوا هم پروژه‌ مدنظر است که اولین‌ بار در سال‌ جاری در سفر آقای‌ قالیباف به شهرستان‌های ورامین، قرچک و پیشوا بیمارستان‌ پیشوا برای این پروژه به عنوان طرحی‌ ملی تقاضای بودجه شد که ۷۰میلیارد تومان به این طرح اختصاص داده شد.

نوش‌آبادی ضمن اشاره به جذب سریع بودجه‌ اختصاصی به بیمارستان‌ پیشوا، گفت: در حال‌ حاضر برای پیگیری و احداث بیمارستان‌ پیشوا به این بودجه نیازمندیم و امیدواریم که جذب بودجه سریع‌تر انجام پذیرد، گرچه در این میان دانشگاه‌ آزاد به تعهدات خود در این زمینه عمل نکرد.

وی درخصوص پروژه بیمارستان‌ پیشوا اذعان کرد: خوشبختانه توانستیم پروژه را به دلیل تعلل از دانشگاه‌ آزاد گرفته و به وزارت بهداشت‌ و‌ درمان و دانشگاه‌ علوم‌ پزشکی شهیدبهشتی واگذار کنیم و این کارها سبب شد تا خود پیگیر مراحل‌ ساخت آن باشیم.

نوش‌آبادی ضمن اشاره به پروژه آزادراه تهران_پیشوا حدفاصل جاده ورامین و خاوران که مسیر اتصالی دوم برای شهرستانها است، اظهار داد: این آزادراه که تهران به پیشوا نامیده شده و می تواند دسترسی‌هایی برای باقرآباد، قرچک و خیرآباد و ورامین داشته باشد.

دبیر مجمع نمایندگان استان تهران پیگیری این طرح‌ ملی را از هنگام دولت‌های‌پیشین عنوان‌کرد و گفت: وزارت‌راه برای این پروژه طرح‌ مطالعاتی و پیمانکار قرار داد و مصوباتی برای این طرح به عمل آورد اما فعالیت‌ ساخت و ساز آن هنوز صورت نگرفته است.

وی از نیمه‌کاره ماندن پروژه آب‌ و فاضلاب قرچک و ورامین که از پروژه‌های‌مهم است خبر داد و مطرح‌کرد: این پروژه علی‌رغم فعالیت‌های ما و اختصاص بودجه و عنوان طرح‌ ملی به آن باز هم پیشرفت کندی داشته است با این‌حال امسال در مجلس به این پروژه بودجه‌ دیگری اختصاص یافته است.

انتهای پیام/۶۷۰۳۷

منبع: فارس

کلیدواژه: حسین نوش آبادی پروژه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۹۴۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حوزه انتخابیه ورامین، پیشوا و قرچک

علی خزایی

حسین نوش‌آبادی

کد خبر 6094949

دیگر خبرها

  • استان تهران چطور تقسیم می شود ؟ مراکز استان ها مشخص شدند
  • حوزه انتخابیه ورامین، پیشوا و قرچک
  • جزئیات جدید از تقسیم استان تهران / کدام شهر‌ها مرکز می‌شوند؟
  • تهران آنقدر بزرگ شد که قرار است ۳ تا شود | کدام شهرها مرکز می‌شوند؟
  • آغاز به‌کار پروژه‌های نهضت ملی مسکن در جنوب شرق تهران
  • آغاز احداث متروی رباط کریم
  • احداث متروی رباط کریم؛ اجرای طرح بعد از تملک اراضی
  • ورامین مرکز استان تهران شرقی می‌شود
  • آغاز احداث متروی رباط کریم/اجرای طرح بعد از تملک اراضی و هماهنگی با متروی تهران و تأیید نقشه‌ها
  • طرح نهضت ملی مسکن جنوب شرق استان تهران آغاز شد