Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس در پاسخ به بیانات نماینده خرم آباد که با وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی مخالفت کرده بود، گفت: نماینده مردم خرم آباد در سخنان خود به نوعی جایگاه فراکسیون‌ها را در مجلس تنزل دادند و با این جمله که اگر نمایندگان به شوخی هم به وزرای پیشنهادی رأی دهند، در قیامت به صورت جدی موآخذه خواهند شد، توهین کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، احد آزادی‌خواه در جلسه علنی عصر امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی در تذکری با استناد به ماده ۷۵ آیین نامه داخلی در پاسخ به اظهارات مهرداد ویس کرمی، نماینده مردم خرم آباد در مجلس گفت: آقای ویس کرمی در میان صحبت‌های خود تلویحاً نکته‌ای را بیان کرد مبنی بر اینکه اگر نمایندگان به شوخی هم به وزرای پیشنهادی رأی دهند، در قیامت به صورت جدی موآخذه خواهند شد.

در دفاع از حقوق همکاران خود باید بگویم که آن‌ها از ساعت ۶ الی ۷ صبح در مجلس مستقر شده و تا ساعت ۱۹ و گاهی تا پاسی از شب برای دقت بیشتر، تأمل، مراقبت و عدم ارائه رأی اشتباه جلسات خود را برگزار می‌کنند. اینکه همکاری این موضوع را به شوخی بگیرد، جفا به وکلای ملت و نمایندگان است. این نمایندگان با رأی ملت به مجلس آمده‌اند و بی‌حرمتی به آن‌ها در حقیقت بی‌حرمتی به رأی مردم است.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس خطاب به ویس کرمی گفت: نماینده مردم خرم آباد همچنین در سخنان خود به نوعی جایگاه فراکسیون‌ها را در مجلس تنزل دادند، در صورتی که وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم بیشتر در جلسات این فراکسیون‌ها حضور یافته‌اند و فراکسیون‌ها جلسات خود را خارج از ساعات اداری و ساعت ۶ یا ۷ صبح برگزار کرده تا خدمتی به کشور انجام دهند، بنابراین نباید فراکسیون‌ها را اینگونه مورد خطاب قرار داد.

آزادیخواه همچنین در پاسخ به این سخن نماینده خرم آباد که شما طلبه هستید و در کمیسیون کشاورزی فعالیت دارید، گفت: با افتخار دو دوره است که نماینده مجلس هستم و آیین نامه داخلی مجلس به من اجازه حضور و عضویت در کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست را داده است. من تحصیلات حوزوی دارم و با تمام وجود به طلبه بودن خود افتخار می‌کنم، البته تحصیلات دانشگاهی نیز دارم و در مقطع دکتری تحصیل کرده‌ام. همچنین آزمون و کنکور داده‌ام و ذره‌ای از رانت استفاده نکرده‌ام.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست در مجلس یازدهم تصریح کرد: ویس کرمی پزشک است و مسلماً باید در کمیسیون بهداشت حضور می‌یافت، اما با اجازه‌ای که آیین نامه داخلی مجلس به نمایندگان داده، وی در کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری حضور یافته است؛ بنابراین مواردی که خلاف آیین نامه نیست را نباید به نحوی القا کرد که خلاف قانون جلوه داده شود و به همکاری بی حرمتی نشود. ساداتی نژاد نیز نه به تبلیغ و نه به تخریب من نیاز دارد، همکاران، وی را می‌شناسند و تصمیم خود را نیز تاکنون گرفته اند و آنچه را که خدا کمک کند، اتفاق خواهد افتاد.

آزادی خواه در پایان خطاب به محمدباقر قالیباف گفت: براساس قانون، اگر نماینده‌ای با دریافت رأی اعتماد عضو کابینه دولت شود، دیگر نیازی به ارائه استعفا ندارد؛ بنابراین نمایندگان با توجه و دقت بیشتر به حقوق نمایندگی، به نمایندگی از ملت عزیز ایران اسلامی حرمت بگذارند.

منبع: فرارو

کلیدواژه: احد آزادی خواه مجلس شورای اسلامی کابینه ابراهیم رییسی کمیسیون کشاورزی فراکسیون ها آیین نامه خرم آباد ویس کرمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۹۴۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدول منابع و مصارف حوزه انرژی در بودجه ۱۴۰۳ مصوب شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی جدول منابع و مصارف حوزه انرژی در بودجه ۱۴۰۳ را مصوب کردند.

به گزارش خبرنگار شانا، نمایندگان در نشست علنی امروز (سه‌شنبه، ۱۱ اردیبهشت‌ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش دوم بودجه سال ۱۴۰۳ با کلیات گزارش کمیسیون تلفیق درباره جدول ۲۲ و جداول الحاقی در خصوص منابع و مصارف حوزه انرژی موافقت کردند.

هادی بیگی‌نژاد در تشریح این جدول گفت: این جدول در بودجه پارسال هم وجود داشت و بر اساس آن دولت مکلف شد همه جزئیات مربوط به فرآورده‌های نفتی و گازی را در این جدول بیان کند، همچنین ذی‌نفعان این موضوع از جمله دولت، صندوق توسعه ملی و... را درج و جدول مصارف کلان این حوزه را نیز در پیوست لحاظ کنند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه تمام درآمدهای نفتی و زنجیره آن و مصارف این حوزه با این جدول مشخص می‌شود، افزود: در جداول الحاقی نیز آنچه در احکام درباره حساب سرمایه‌گذاری، حساب بهینه‌سازی و... آمده در جدولی درج شده است.

حمیدرضا حاجی‌بابایی، رئیس کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۳ نیز درباره این جدول گفت: در این جدول فعل و انفعال هایی که در حوزه نفت رخ می‌دهد، مشخص می‌شود. در واقع این جدول، جدول شفافیت بوده و نورافکنی به داخل تاریکخانه‌هاست، البته منظورمان این نیست که خلافی هست، اما همه اعداد فروش نفت در این جدول شفاف می‌شود.

دیگر خبرها

  • جدول منابع و مصارف حوزه انرژی در بودجه ۱۴۰۳ مصوب شد
  • مجلس با وجود مخالفت دولت با الحاق جدولی به بودجه ۱۴۰۳ موافقت کرد
  • اصل ۷۵، اصل ۶۴ قانون اساسی را به زمین زد
  • اصل ۷۵ اصل ۶۴ قانون اساسی را به زمین زد
  • عدم‌همراهی بیش از ۱۰۰ نماینده در حمایت از طرح «نور»
  • ۱۰۰ نماینده مجلس بیانیه حمایت از «طرح نور» را امضا نکردند؟
  • بیش از ۱۰۰ نماینده مجلس بیانیه حمایت از طرح «نور» را امضا نکردند
  • این ۳۵ نماینده مجلس باعث تعطیلی مجلس شدند
  • حضور نماینده خانم از تهران در مجلس اهمیت زیادی دارد
  • انتقاد از رفیق بازی مدیران ورزشی در اصفهان/ وزیر ورزش به این بازی مار و پله خاتمه دهد