Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گفت: شبکه‌سازی در مساجد جهان ظرفیت‌های اسلام را معرفی می‌کند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، حجت الاسلام حبیب رضا ارزانی در میزگرد تصویری (وبینار) منطقه‌ای جنوب شرق آسیا با محور روز جهانی مسجد افزود: مسجد متعلق به خدا بوده و خانه خدا روی زمین است، محل اجتماع مؤمنین و توحیدباوران است و تنها مکانی برای اقامه نماز به شمار نمی‌رود؛ این مسأله و کارکرد مسجد از سوی مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) همواره مورد تأکید بوده و در بیانات معظم‌له به آن سفارش شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: مسجد به اندازه‌ای جایگاه عالی دارد که هرکس نمی‌تواند عمران و آبادانی آن را عهده دار شود، بنابراین آبادی مساجد صرفا محدود به مسایل مادی نیست بلکه عمران فرهنگی مسجد نیز مقوله مهمی است.
حجت الاسلام ارزانی با بیان اینکه مسجد فقط مکان عبودیت به معنای اقامه مناسک و شعائر دینی نیست، افزود: مسجدی که در آن به سیاست جهان اسلام به معنای راه درست اندیشیدن و رسیدن به هدف جوامع اسلامی توجه نشود مسجد سکولار است، زیرا فقط به فرد و ارتقای او می‌پردازد و نسبت به اجتماع مسلمانان چه در سطح محله و چه در سطح جهان اسلام بی‌تفاوت است، این چنین مسجدی به مباحث مهمی، چون اخوت و برادری در جهان اسلام توجه نکرده و در نتیجه کارکرد‌ها و وظایف واقعی مسجد در آن تعریف نشده است.
رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در ادامه به دو تجربه ایران اسلامی در حوزه مساجد اشاره کرد و گفت: فعالیت و حضور پایگاه‌ها بسیج به عنوان ظرفیت‌های مردمی و همچنین کانون‌های فرهنگی هنری در مساجد سراسر کشور نتایج و ثمرات متعددی را رقم زده است که به ویژه برای قشر کودک و نوجوان جذاب بوده و منجر به حضور آن‌ها در مساجد می‌شود، ضمن اینکه تقویت کتابخانه مساجد و فعالیت‌هایی در عرصه دانش‌افزایی و مهارت‌افزایی ذیل حضور این دو مرکز در مساجد منجر به ایجاد فضای متفاوت و پویایی شده است.
حجت الاسلام حبیب رضا ارزانی درخصوص پرسشی در رابطه با ارایه مدل و الگویی، چون کانون‌های مساجد در کشور مالزی و روش‌های ترویج این مدل پرداخت و بیان کرد: ما یک تاکتیک و یک راهبرد در روز جهانی مسجد داریم که عبارت است از آزادسازی مسجدالاقصی و دفاع از آن، همچنین ایجاد و تأسیس و حمایت از امت واحده اسلامی که در راستای تحقق آن تاکتیک‌های مختلفی تاکنون از سوی مردم و مسلمانان نقاط مختلف جهان ارایه شده است.
وی گفت: برگزاری همایش‌های مختلف، برنامه‌های آموزشی و علمی، بحث رسانه‌ها و فعال‌سازی آژانس‌های خبری در راستای توجه به این مد‌ل‌ها و مساله مسجد، ایجاد نت‌ورک یا همان شبکه‌سازی در حوزه مسجد نیز از جمله اقدامات مؤثری است که می‌تواند در این عرصه تاثیر بسزایی داشته باشد، در حال حاضر شبکه کانون‌های مساجد در سراسر ایران اسلامی فعال بوده و راه‌اندازی آن با موفقیت همراه شده است.
میزگرد تصویری (وبینار) منطقه‌ای جنوب شرق آسیا، عصر روز شنبه 30 مرداد به مناسبت روز جهانی مسجد، با حضور اندیشمندانی از کشور‌های ایران، اندونزی، فیلیپین، مالزی برگزار شد.
در این میزگرد تصویری (وبینار) که به زبان انگلیسی برگزار شد، اندیشمندان مختلفی از جمله «محد عزمی عبدالحمید» رییس سازمان اسلامی «شورای مشورتی» مالزی، «ذوالفقار ابانتاس» مدیر منطقه‌ای کمیسیون ملی مسلمانان فیلیپین، «هرو ساستیو» دانشیار دانشکده حقوق اندونزی، «داتوک سری احمد آونگ» رئیس اتحادیه مساجد جهانی در دفاع از مسجد الاقصی، «محمد اورعی کریمی» رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مالزی، حجت الاسلام «حبیب رضا ارزانی» رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، «محمد فائوزی زکریا»، «شریف ابو شماله» رئیس مؤسسه قدس در مالزی سخنرانی کردند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: مساجد ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد حجت الاسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۹۴۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره گیری از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت

حجت الاسلام والمسلمین سید علی اکبر اجاق‌نژاد  امروز در نشست ستاد ملی دهه کرامت که در سالن جلسات مسجد مقدس جمکران برگزار شد، گفت: در مراسم نیمه شعبان تمام آستان‌های مقدس، نهاد‌های فرهنگی و امنیتی همکاری لازم را داشتند که جای تقدیر و تشکر دارد.

وی با اشاره به اینکه در ایام دهه کرامت آماده ایفای نقش در یک حرکت عظیم فرهنگی هستیم، گفت: در دهه کرامت تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت تا میزبانی شایسته‌ای از زائران کریمه اهل بیت (ع) و مسجد مقدس جمکران داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین اجاق‌نژاد همچنین با استقبال از شعار‌های محوری دهه کرامت تصریح کرد: مسجد مقدس جمکران نیز در برگزاری برنامه‌های فرهنگی و مذهبی خود از این شعار‌های محوری بهره خواهد گرفت.

تولیت مسجد مقدس جمکران افزود: همه این فعالیت‌های فرهنگی باید به سمتی برود که نسل جوان بیشترین بهره را از این برنامه‌ها ببرد و اثر گذاری آن درجامعه کاملا محسوس باشد.

وی اضافه کرد: بر اساس ظرفیت‌های مادی و معنوی و انسانی که به خدمت گرفته می‌شود باید تلاش کنیم هرسال بیش‌ترین بهره وری را نسبت به سال قبل از این برنامه‌ها داشته باشیم و بیش‌ترین اثرگذاری فرهنگی را شاهد باشیم.

اجاق‌نژاد با بیان اینکه در اینگونه امور و برنامه‌های فرهنگی باید از نخبگان فرهنگی بهره گرفت تصریح کرد: این برنامه‌ها باید حاصل اتاق‌های فکری باشد که نسبت به حوزه فرهنگ و دین بیش‌ترین اشراف را داشته باشند.

تولیت مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه در کنار اجرای برنامه‌های مردمی، نهاد‌های فرهنگی باید نقش حمایتی و نظارتی خود را ایفا کنند گفت: در انجام اینگونه امور فرهنگی و مناسبتی همانند ایام عاشورا، فاطمیه و... باید از ظرفیت‌های مردمی استفاده شود.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • بهره گیری از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت
  • برگزاری ویژه‌ برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • دهه کرامت فرصت معرفی الگوهای برتر جهان اسلام به دختران است
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • کوالالامپور؛ خواهر مدرن اما سنتی اصفهان
  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • تجربه زیستی از فضای کار اشتراکی مادران و کودکان در مساجد/ بستری برای رشد و تعالی خانواده
  • نهضت بازگشت به مساجد، به عنوان مهمترین پایگاه رسیدگی به مشکلات مردم