Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@08:21:54 GMT

با آجر یه خونه رویایی بساز

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۹۴۵۲۵

با آجر یه خونه رویایی بساز

آجر از محصولاتی است که در ساخت و ساز بسیار مهم است و استفاده اصولی در نمای ساختمان نیز سبب زیبایی حیرت انگیز در نما می شود .

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام خاجی کالا، ما در این مقاله قصد داریم این محصول ارزشمند در ساخت و ساز را مورد تحلیل و بررسی قرار دهیم از جمله تاریخچه آجر ، نوع آجر و کلی مطالب جذاب دیگر .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لطفا تا آخر پست با ما همراه باشید ... 

آجر چیست ؟

آجر نمونه ای مصالح ساختمانی است که هم ساخت و ساز داخلی و هم در نمای ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد . این مصالح پرکاربرد از گذشته های دور تاکنون در ساخت و ساز حائز اهمیت بوده و می توان آجرها را  جزء مهم ترین مصالح در نظر گرفت . آجر از پختن خاک رس به دست می آید و در ابعاد و رنگ های متفاوت مورد استفاده قرار می گیرد . برای ساخت آجر ابتدا خاک رس مرغوب و با کیفیت را عمل آوری کرده و گل آن را درست می کنند . سپس این گل رس در قالب هایی با ابعاد یکنواخت ریخته و خشک می شوند . این مرحله خشت زنی یا قالب گیری نام دارد . خشت ها پس از خشک شدن به کوره آجرپزی می روند و مرحله نهایی که پخت آجر است انجام می گردد . آجرها با توجه به کوره ای که در آن پخته می شوند کیفیتی متفاوت دارند . کوره های آجرپزی به انواع کوره های آجر ثابت و آتش ثابت ، کوره های آجر ثابت و آتش رونده و کوره های آتش ثابت و آجر رونده دسته بندی می شوند . در کوره های نوع اول آجرها به نحوی روی هم چیده می شوند که یک برج آجری تشکیل می دهند و فرآیند پخت آنها توسط آتشی که درون کوره است انجام می گیرد . در کوره های نوع دوم آجرها در کوره ریخته می شوند و آتش درون کوره منجر به پخت آنها می شود. کوره های نوع سوم حالتی مکانیزه دارند. در این کوره ها یک تونل آتش در وسط قرار گرفته و آجرهای نپخته از یک طرف وارد شده و پس از پخت در این تونل از طرف دیگر کوره خارج می شوند .

آجرها دارای ابعاد متفاوتی هستند و به آسانی در هم قفل می گردند ، از این رو از آجر در محل اتصال دو دیوار و ساخت طاق ، گنبد و قوس استفاده می شود . یکی از خاصیت های آجر قابلیت پر کردن دیوار ، سقف و … است از این رو از این مصالح به عنوان پرکاربرد ترین مصالح در صنعت ساختمان استفاده می شود . اکثر مصالح ساختمانی برای اینکه در نمای بیرون ساختمان استفاده شوند نیاز به اندودکاری دارند اما آجر بدون هیچ پوششی قابل استفاده در نمای خارجی است . در دنیای مدرن امروز که دکوراسیون داخلی بسیار اهمیت پیدا کرده است معماران درصدد طراحی الگوها و طرح های جدید استفاده از آجر هستند . این الگوها با اشکال منظم و نامنظم یک نمای سنتی را به نمای مدرن تبدیل می کنند . با استفاده از آجرهای رنگی می توان طرح های بی شماری را اجرا نمود و زیبایی بی نظیری به فضا بخشید . در خانه های امروزی آجر نقش یک عنصر دکوراتیو را ایفا می کند . آجرهای متنوع و رنگارنگ می توانند یک نقطه کانونی در اتاق ایجاد کنند و توجه میهمانان را به خود جذب نمایند . تنوع رنگ این مصالح به اندازه ای بالاست که می توان با توجه به دکوراسیون داخلی رنگ مورد نظر را انتخاب نمود . آجر حسی از طبیعت را وارد خانه می کند و حسی گرم و دلنشین منتقل می نماید . از آجر نه تنها برای زیبا سازی اتاق نشیمن و آشپزخانه استفاده می شود بلکه از آن نیز می توان در حمام و سرویس بهداشتی استفاده نمود . 

آجرها با ابعاد و کارایی های متفاوت در امور ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرند. در حال حاضر این محصول با تنوع بسیار بالا به بازار عرضه می شود و نیاز مشتریان را در زمینه های مختلف برآورده می سازد . شما می توانید برای خرید و آشنایی از انواع آجر و آجر مصنوعی روی لینک کلیک کنید . 

انواع آجر و کاربرد آن ها

- آجر لعابی

لعاب کاری یکی از هنرهای اصیل در صنعت معماری کشور است . لعاب یک پوشش برای حفاظت سطح آجر است که مقاومت آن را در برابر عواملی نظیر هوازدگی ، فرسایش، عوامل شیمیایی و نفوذ آب افزایش می دهد . آجر لعاب کاری شده سطحی صاف و صیقلی دارد که علاوه بر مقاومت بالا ، زیبایی بی نظیری در ساختمان ایجاد می کند . تولید آجر لعابی همانند آجر معمولی است، تنها تفاوت آن لعاب کاری بعد از خشک شدن آجر است . این آجرها به دلیل ظاهر زیبا خود در دیزاین داخلی ساختمان و زیباسازی نما مورد استفاده قرار می گیرند . این آجرها در ابعاد مختلف و در رنگ های متنوع نظیر زرد ، قهوه ای ، کرمی ، فیروزه ای و … به بازار عرضه می شوند . یخ زدگی یکی از عواملی است که مصالح را در مناطق مختلف اقلیمی تحت تاثیر قرار می دهد ، اما لعابکاری مقاومت مصالح را در برابر این عامل بالا می برد و سطح را نفوذ ناپذیر می کند . 

- آجر نسوز : 

آجر نسوز از نظر ساختاری با سایر آجرها متفاوت است. مواد اولیه ساخت آجر نسوز شامل کانی ها و پوکه های معدنی نسوز می باشد. ساختار مولکولی این نوع آجر منظم و مقاوم است و در دماهای بالا متلاشی نمی شود. آجر نسوز خاصیت فیزیکی و شیمیایی خود را در درجه حرارت های بالا حفظ می کند و تحمل گرمایی آن بالاست. در حال حاضر این آجر در انواع آجر سیلیسی ، آجر آلومینیومی ، آجر قلیایی و آجر نسوز ویژه تولید و به بازار عرضه می شود . آجرهای سیلیسی همانطور که از نامشان پیداست از خاک سیلیسی که اصطلاحاً به آن کورتزیت می گویند ، تهیه می شوند . این آجرها برای پوشش درونی کوره های فولادسازی، کک سازی و سرامیک سازی به کار می روند . آجر آلومینیومی از آلومین یا اکسید آلومینیوم ساخته می شود و ضریب تحمل حرارتی آن بالاست ، از این رو برای ساخت کوره های ذوب آهن، فلز و تولید شیشه از آن استفاده می شود . آجر قلیایی نیز متشکل از سیلیسیم دی اکسید و اکسید منیزیم است و برای پوشش داخلی کوره های فولادسازی ، کوره های ذوب شیشه و … کاربرد دارد . در نهایت آجر نسوز ویژه که در صنعت کاربرد دارد با استفاده از فلزات واسطه تولید و در انواع آجر اکسید کروم ، آجر زیرکونیوم و آجر اکسید کروم کوروندوم به بازار عرضه می شود . آجرهای نسوز از تنوع رنگ بالایی برخوردار هستند اما رایج ترین رنگ های آن قرمز و قهوه ای است . این آجرها در برابر فرسایش ، حرارت و سرما مقاومت بسیار بالایی دارند و به علت عدم محدودیت رنگ و اندازه زیبایی بی نظیری به نمای ساختمان می بخشند . آجرهای نسوز نوعی عایق حرارتی برای جلوگیری از هدرفت انرژی هستند و قابلیت جذب آنها به ملات بالاست ، از این رو از ساختمان سقوط نخواهند کرد . قیمت آجر نسوز به نسبت بالاست اما زیبایی و تنوع آن بی نظیر است . 

- آجر مصنوعی 

آجر مصنوعی نوعی آجر می باشد که بدون مواد شیمیایی یا سمی و با تکنولوژی پیشرفته روز تولید می شود . این آچار محصولی نو ظهور است که به سرعت جای خود در عرضه ساخت باز کرده و از آنجایی که سبک و دارای کیفیت بالایی در ساخت می باشد، بسیار مورد توجه سازنده ها قرار گرفته است . این آجر در کنار کیفیت دارای تنوع و زیبایی بالایی می باشد که همین امر باعث می شود این محصول مناسب برای نمای ساختمان باشد و جلوه خاصی به خانه های شما می بخشد . اگر به دنبال زیبایی هر چه بیشتر در نمای ساختمان به کمک آجر مصنوعی هستید روی لینک قرمز کلیک کنید .

- آجر ماشینی :

آجرهای ماشینی دارای ۸ الی ۱۰ سوراخ هستند و فاصله بین سوراخ ها در هر بعد آجر از ۳۰ درصد طول همان بعد کمتر نیست. این سوراخ ها به این دلیل در آجر قرار می گیرند که ملات در آنها نفوذ کند و دیوار ساخته شده با این آجرها مستحکم تر و مقاوم تر شود. آجرهای ماشینی از قدرت مکندگی بالایی برخوردار نیستند و به راحتی به ملات نمی چسبند، از این رو نمی توان از آنها برای ساخت طاق های ضربی استفاده نمود. 

- آجر فشاری : 

آجر فشاری به صورت دست ساز ساخته می شود و اغلب در مرحله زیرکاری و سفت کاری ساختمان قابل استفاده است. این آجر بعد از قالب گیری وارد کوره محلی شده و در اکثر امور ساخت و ساز همانند طاق ضربی، تیغه چینی، گره چینی و … کاربرد دارد. از این رو این آجرها را فشاری می نامند که بعد از خشت زنی با دست، کارگران با فشار دست خود گوشه های قالب را با گل مخصوص پر می کنند.

سخن آخر 

ما در این پست به بررسی انواع آجر ها پرداختیم و دسته بندی آن ها را مشخص کردیم ولی لازم به ذکر است در نظر داشته باشیم هر مدل آجر کاربرد خاص خود را داشته و استفاده آن در محل مناسب سبب بالا رفتن زیبایی و استحکام در ساختمان می شود . و در آخر جا داره یه فروشگاه اینترنتی رو به شما معرفی کنم که آجر های مصنوعی با کیفیتی در آن به فروش می رسد که وجودش برای نمای ساختمان ضروری می باشد حتما به فروشگاه اینترنتی خاجی کالا سر بزنید که در کنار آجر مصنوعی کلی محصولات متنوع دارد که لینک سایت رو در پایان پست قرار می دهم .  

آجر مصنوعی سفید

امروزه همه ما در تلاش برای دیزاین و زیبا سازی خانه خود می باشیم  . یکی از محصولاتی که جلو ساز خانه می باشد آجر مصنوعی است در عین راحتی در نصب زیبایی خاصی را به ارمغان می آورد . یکی از مزیت های آجر مصنوعی این است هم می توان آن را در نمای داخلی و هم نمای بیرونی ساختمان استفاده نمود . آجر مصنوعی کرم فوق یکی از این محصولات می باشد که هر بلوک دارای ابعاد 20x5 سانتی متر می باشد . جنس این آجر کورین می باشد و مقاومت و کیفیت مطلوبی به محصول می دهد .

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مورد استفاده قرار بازار عرضه استفاده می شود نمای ساختمان ساخت و ساز انواع آجر آجر نسوز کوره ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۹۴۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد بازیگر قدیمی به جیغ و دست و هورا در شب آخر عروسک‌خونه

برگزیدگان دومین جشنواره نمایش عروسکی تلویزیونی «عروسک‌خونه» در حالی مشخص شدند که حسن دادشکر بازیگر پیشکسوت حوزه کودک بعد از تجلیل روی صحنه از مدیران تلویزیون خواست بازنگری نسبت به فرمول جیغ و دست و هورا در برنامه‌های کودک داشته باشند. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، آیین اختتامیه دومین جشنواره نمایش عروسکی تلویزیونی تحت عنوان «عروسک‌خونه» در برج میلاد به پایان رسید. در این مراسم هم پیشکسوتان حضور پیدا کردند و هم هنرمندان نسل جدید حوزه کودک به سالن اصلی برگزاری آخرین ایستگاه دومین عروسک‌خونه تلویزیون پای گذاشتند.

به صفِ اول «عروسک‌خونه» نگاه می‌کردیم از رضا فیاضی و مریم سعادت نشسته بودند تا حسن دادشکر، عادل بزدوده، هومن حاجی‌عبداللهی، محمد بحرانی، وحید آقاپور، ماشاالله شاهمرادی، ساقی زینتی و حتی محمد لقمانیان، احسان مهدی و بسیاری دیگر حضور داشتند.

محسن برمهانی معاون سیما آمد تا جایِ پیمان جبلی رئیس صداوسیما خالی نماند که قرار بود در این آیین سخنرانی کند به دلیل کاری که برای او پیش آمد نتوانست خودش را به برنامه برساند. اما در بخش‌های پایانی برنامه، وحید جلیلی قائم‌مقام صداوسیما هم به سالن اصلی برج میلاد آمد تا از نزدیک نظاره‌گر آیین اختتامیه عروسک‌خونه باشد.

کودک 5 ساله از قاریان بین‌المللی قرآن کریم، تلاوت آیاتی از کلام الله مجید را برعهده گرفت و سپس نوبت به سرود ملی جمهوری اسلامی و حضور حامد مدرس مجری روی صحنه برنامه فرارسید. او با اشاره به اینکه این برنامه به صورت زنده از شبکه شاد در حال پخش است از حمایت‌های مسئولین تلویزیون برای رونق گرفتن این جشنواره تشکر کرد که امروز این جشنواره را به یکی از معتبرترین جشنواره‌های عروسکی ایران رسانده است.

بعد از اجرای نمایشی کوتاه از کودکان، فاطمه امینی معروف به خاله گلی با گودرز عروسک برنامه‌های کودکانه تلویزیون روی صحنه حاضر شد. بعد از چند دقیقه اجرای برنامه نوبت به سخنرانی محسن برمهانی رسید. او هم از برگزارکنندگان و تلاشگران این برنامه تشکر کرد و عروسک‌خونه را اتفاق مهمی در دوره‌ای دانست که بیشتر محصولات حوزه کودک و نوجوان به سمت تولید انیمیشن رفته و جای خالی کارهای عروسکی بیش از پیش احساس می‌شود.

برمهانی ابراز امیدواری کرد که سال‌ آینده این جشنواره در ابعاد گسترده‌تر و بزرگتری برگزار شود و حتی در حد بین‌المللی بتوان عروسک‌خونه را مطرح کرد.

در ادامه گروه موسیقی تهران قدیم روی صحنه آمدند و قطعاتی را برای کودکان و مهمان‌های حاضر در سالن اجرا کردند.

بخش اول اهدای جوایز با بخش بازیگری آغاز شد. جایی که محسن برمهانی، وحید آقاپور، مهدی صبایی روی صحنه آمدند تا جوایز بخش بازیگری را اهدا کنند. در این بخش هیات داوران متشکل از رضا مهدی‌زاده، فاطمه کریمخانی، امیر سلطان احمدی، سمیه عبدالله زاده، آرش مصطفایی، فاطمه امینی، حسین نعیمی ذاکر، سارا روستاپور و محمد بحرانی اعلام شدند و بعد از اعلام نامزدهای بخش بازیگری جایزه اصلی این بخش به بازیگران تئاتر «کی بود، کی بود، من نبودم» اهدا شد.

سپس نمایشی با صدای لالایی و با عنوان «پرواز فرشته‌ها» و با محوریت کودکان فلسطینی اجرا و تصاویری از برگزیدگان پویش «پرواز فرشته‌ها» پخش شد.

بدقولی کنداکتوری تلویزیون این بار با برنامه «هفت»

در این بخش محمدصادق باطنی مدیر شبکه کودک روی صحنه حاضر شد و به فراموش شدن عروسک‌ها اشاره کرد و گفت: مدتی این عروسک‌ها کمرنگ شده بودند اما تمام تلاش برگزارکنندگان ‌جشنواره برگرداندن عروسک‌ها بود که برای نسل جدید خاطره بسازند. آرایی که در این جشنواره ثبت شد برای ما انگیزه داشت تا پرقدرت‌تر این جشنواره را ادامه دهیم.

شاید یکی از بخش‌های جذاب و البته حاشیه‌ای برنامه تقدیر از دو چهره پیشکسوت و خاطرانگیز برای حوزه کودک بود. اول حسن دادشکر بازیگر، نویسنده و کارگردان آثار کودک روی صحنه حاضر شد؛ رضا فیاضی، وحید جلیلی، هومن حاجی‌عبداللهی و مریم سعادت برای تقدیر از او روی صحنه آمدند. او به هنگام تقدیر لحظاتی پشت تریبون حاضر شد و این نکته را مطرح کرد: «واقعیت این است که کار من چیزی جز وظیفه نبوده است. از سال 1350 با دیدن یک نمایش عاشق کار کودک شدم و پس از دوران دانشجویی این راه را ادامه دادم به این امید که نسل‌هایی را برای آینده کشورم تربیت کنم. تئاتر کودک فقط برای سرگرمی نیست بلکه پایه اصلی و فرهنگ‌ساز است و تحول ایجاد می‌کند. من هر کجا تریبونی بوده ابراز کرده‌ام‌ که در سطح کشور کارهایی از کودک داریم که ملغمه‌ای از جیغ و‌ هورا کشیدن است! چرا در تلویزیون همه مجریان مثل هم کار می‌کنند چرا خلاقیت هنری در آن نیست و چرا همه از بچه‌ها می‌خواهند جیغ و هورا بکشند!

اینکه می‌گویید «دارید خسته می‌شوید» عرایض بنده را تایید می کند. اگر هنری دارید پس کسی از آن خسته نمی‌شود. به عنوان یک علاقه‌مند از مسئولان تلویزیون خواهش میکنم فرمول جیغ و‌ هورا را اصلاح کنند. من خدمتگذار بچه‌های این مراسم هستم. از تلویزیون و مسئولان و «عروسک‌خونه» به سهم‌ خود تشکر می‌کنم. از همه همکاران و پیشکسوتان که در این جمع حضور دارند تشکر می‌کنم. ما نسلی بودیم که جز خدمت به فرهنگ و هنر کار دیگری نکردیم.»

بعد از این بخش عادل بزدوده با پخش کلیپی از آثار او روی صحنه حاضر شد و مریم سعادت این نکته را درباره او گفت: «ما صد سال با هم کار کردیم اما واقعا وقتی به آن فکر میکنم در حال حاضر خاطره‌ای به یاد نمی‌آورم جز یک رفاقت سی، چهل ساله چیزی به خاطرم نمی‌آید.»

بزدوده هم به نقلِ ماجرای نامگذاری زی‌زی‌گولو اشاره کرد و گفت: من بیشتر عمرم را با عروسک‌ها زندگی کرده‌ام. زمانی که قرار بود موجودی ساخته شود که بعدها اسم آن «زی‌زی گولو، آسی پاسی، دراکولا، تا به تا» شد، ما اولین سکانس‌ها را که کار میکردیم اسم انتخاب شده بود و تنها کسی که می‌توانست اسم او را به خوبی ادا کند مانی 8 ساله بود که تعجب همه ما را برانگیخت.

پس از اجرای نمایش زورخانه‌ای کودکان تحت عنوان پهلوانک‌ها نوبت به اجرای محمد لقمانیان رسید؛ او با عروسک بی‌چشم و رو روی صحنه حاضر شد. او گفت: «خوشحالم که امشب اینجا هستم. محمد لقمانیان یک عروسک‌گردان ‌هستم. صدا پیشه بچه فامیل دور و عروسک‌گردان‌ فامیل دور هستم. امروز می‌خواهم راجع به عروسک‌ها صحبت کنم. عروسک‌گردانی در ایران شغل عجیبی است اما به هر حال کسی از یک راهی باید نان دربیاورد و ما هم از عروسک‌ها نان درمی‌آوریم. قصدم این است که بگویم با عروسک‌ها می‌توان‌ حرف‌های بزرگی زد.

عروسک‌ها خیلی کارها می‌توانند انجام دهند مثلا می‌توانند نفس بکشند. می‌توانند حرف بزنند. حتی می‌توانند ببینند. عروسک‌ها تا اندازه‌ای بامزه و‌ساده هستند که می‌توانند حرف‌هایی را بزنند که ما آدم بزرگ‌ها جرات بیان آن‌ها را نداریم.»

در بخش‌های دیگر این مراسم گروه سرود نجم‌الثاقب و کودکان نینجا به اجرای برنامه پرداختند. اما شاید یکی از مهمترین بخش‌های برنامه اعلام نام برگزیدگان دومین جشنواره «عروسک‌خونه» بود که با بخش طراحی و ساخت عروسک ادامه پیدا کرد. برای اهدای جوایز، ایرج محمدی، حسن دادشکر، محمدصادق باطنی، ساقی زینتی، مجید اکبرشاهی و حامد علامتی روی صحنه آمدند.

در بخش طراحی و ساخت عروسک از نمایش «خرگوشک و رودخانه» تقدیر و تندیس این بخش به نمایش «راز» اهدا شد.

در بخش طراحی هنری، از دو اثر «مترسک و آدم برفی» و «خورشید خانم کجایی» تقدیر و تندیس این بخش به نمایش «شازده کوچولو» اهدا شد.

در بخش صداپیشگی، از نمایش‌های «کفشدوزک بداخلاق» و «امانت‌فروشی آمیرزا» تقدیر شد و تندیس این بخش به «مورچه‌های بامزه» اهدا شد.

در بخش عروسک‌گردانی، «آدم‌های بافرهنگ» تقدیر و تندیس این بخش به «جادوی مهربانی» اهدا شد.

در بخش نمایشنامه از نمایش «خرگوشک و رودخانه» تقدیر شد و تندیس این بخش به نمایش «جادوی مهربانی» اهدا شد.

در بخش کارگردانی، از نمایش‌های «خرگوشک و رودخانه» و «کی از همه پر زورتره» تقدیر شد و تندیس این بخش به نمایش «جادوی مهربانی» اهدا شد.

در ادامه مراسم، علی خواجه، محمدحسین بخشی‌زاده، محمدصادق باطنی، مجید اکبرشاهی، مقصود نعیمی‌زاده و احسان مهدی برای اهدای بخش دوم جوایز روی صحنه آمدند.

در این بخش از نمایش «دو دریچه» برای خلاقیت و انتقال معنا، به خاطر توجه به فرهنگ و ارزش‌های از نمایش «پهلون کچل»، برای استعداد بداهه پردازی و طنز از نمایش «بی بی نبات و قندک» تقدیر شد.

در بخش برگزیده آرای مردمی نمایش سوم «کفشدوزک بداخلاق»، در رتبه دوم «کی بود کی بود من نبودم» تقدیر شد و جایزه اصلی این بخش به نمایش «هاجر عروسی داره» اهدا شد.

در انتهای این مراسم از کتاب «فرهنگ‌نامه برنامه‌های عروسکی تلویزیون» که در اداره کل پژوهش صدا و سیما تهیه شده بود، رونمایی شد. این کتاب شامل مشخصات و عوامل همه برنامه‌های عروسکی تلویزیون از سال 1345 تا سال 1399 است.

تصاویر این برنامه را در ادامه ببینید:

انتهای پیام/

اختتامیه دومین دوره جشنواره عروسک‌خونهاختتامیه دومین دوره جشنواره عروسک‌خونهاختتامیه دومین دوره جشنواره عروسک‌خونهاختتامیه دومین دوره جشنواره عروسک‌خونهاختتامیه دومین دوره جشنواره عروسک‌خونهاختتامیه دومین دوره جشنواره عروسک‌خونهاختتامیه دومین دوره جشنواره عروسک‌خونهاختتامیه دومین دوره جشنواره عروسک‌خونهاختتامیه دومین دوره جشنواره عروسک‌خونهاختتامیه دومین دوره جشنواره عروسک‌خونهاختتامیه دومین دوره جشنواره عروسک‌خونهاختتامیه دومین دوره جشنواره عروسک‌خونهاختتامیه دومین دوره جشنواره عروسک‌خونهاختتامیه دومین دوره جشنواره عروسک‌خونهاختتامیه دومین دوره جشنواره عروسک‌خونهاختتامیه دومین دوره جشنواره عروسک‌خونهاختتامیه دومین دوره جشنواره عروسک‌خونهاختتامیه دومین دوره جشنواره عروسک‌خونهاختتامیه دومین دوره جشنواره عروسک‌خونهاختتامیه دومین دوره جشنواره عروسک‌خونهاختتامیه دومین دوره جشنواره عروسک‌خونهاختتامیه دومین دوره جشنواره عروسک‌خونهاختتامیه دومین دوره جشنواره عروسک‌خونهاختتامیه دومین دوره جشنواره عروسک‌خونهاختتامیه دومین دوره جشنواره عروسک‌خونهاختتامیه دومین دوره جشنواره عروسک‌خونهاختتامیه دومین دوره جشنواره عروسک‌خونهاختتامیه دومین دوره جشنواره عروسک‌خونهاختتامیه دومین دوره جشنواره عروسک‌خونهاختتامیه دومین دوره جشنواره عروسک‌خونهاختتامیه دومین دوره جشنواره عروسک‌خونهاختتامیه دومین دوره جشنواره عروسک‌خونهاختتامیه دومین دوره جشنواره عروسک‌خونهاختتامیه دومین دوره جشنواره عروسک‌خونهاختتامیه دومین دوره جشنواره عروسک‌خونه

دیگر خبرها

  • انتقاد بازیگر قدیمی به جیغ و دست و هورا در شب آخر عروسک‌خونه
  • دومین جشنواره «عروسک خونه» پایان یافت
  • اختتامیه دومین جشنواره نمایش عروسکی تلویزیونی «عروسک‌خونه»
  • اختتامیه دومین دوره جشنواره عروسک‌خونه
  • پرمخاطب مثل «گیل‌دخت»
  • مامان بگو برای دین و کشور رفتم؛ دست راست اسلحه و دست دیگرم کتاب
  • جام حذفی| گربه سیاه پرسپولیس را در اراک کُشت/ صعود رویایی آلومینیوم در بازی که 19 گل داشت!
  • تیم رویایی پنج نفره ژائو کانسلو؛ رونالدو هست، مسی نیست + عکس
  • گزینه رویایی ایران در آستانه فتح بهترین لیگ دنیا
  • ستاره WWE از ای جی استایلز به عنوان حریف رویایی نام برد