Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-07@13:50:53 GMT

بررسی اعزام زائران به عراق در اربعین

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۹۴۶۳۲

سازمان حج و زیارت اعلام کرد همچنان درحال پیگیری و مذاکره با عراق برای اعزام زائران ایرانی به عتبات، به‌ویژه در اربعین است. ناطقان: دولت عراق در دهه اول ماه محرم، مانع از حضور زائران خارجی در این کشور شد و در اطلاعیه‌ای به شرکت هواپیمایی عراق تاکید کرد از جابه‌جایی اتباع خارجی که بدون ویزا قصد سفر به این کشور را دارند، خودداری کند و صدور ویزا را متوقف کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



پیش‌تر سازمان حج و زیارت از موافقت ستاد ملی کرونا برای ازسرگیری اعزام کاروان زیارتی ایران به صورت محدود در ماه محرم خبر داده بود. مسؤولان این سازمان پس از رایزنی‌های اولیه با وزارت فرهنگ و گردشگری عراق اعلام کرده بودند که برای اعزام محدود زائران ایرانی در ماه محرم و اربعین آمادگی دارند، اما دولت عراق تا کنون در این‌باره اظهارنظر نکرده و و موافقت رسمی خود را اعلام نکرده است.

اینک با نزدیک شدن اربعین و حرکت گروه‌هایی از زائران پیاده به سمت مرزها، شورای برنامه‌ریزی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت به بررسی وضعیت اعزام زائران به عتبات عالیات به‌ویژه در اربعین پرداخت.

حجت‌الاسلام صحبت‌الله رحمانی، معاون عتبات عالیات سازمان حج و زیارت در گزارشی درباره وضعیت اعزام زائران به عتبات بویژه در اربعین، گفت که پیگیری، مذاکرات و رایزنی با طرف عراقی با هدف ازسرگیری اعزام محدود کاروان‌های زیارتی عراق همچنان ادامه دارد.

علی‌رضا رشیدیان، رییس سازمان حج و زیارت هم یادآور شد: با توجه به نزدیک شدن ایام اربعین، هماهنگی و هم‌افزایی با مسؤولان ایرانی و عراقی در این زمینه بسیار ضروری است.

حجت‌الاسلام والمسلمین نواب، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت که ریاست این شورا را به عهده داشت، با اشاره به گزارش‌های ارائه‌شده درباره سفرهای زیارتی عراق، بر هماهنگی و پیگیری مسؤولان درباره تسریع در برنامه‌ریزی و پیگیری سفر زیارتی به عتبات عالیات در اربعین حسینی تأکید کرد.

سفرهای زیارتی ایرانی‌ها به عتبات عالیات عراق از اواخر سال ۱۳۹۸ همزمان با همه‌گیری ویروس کرونا رسما متوقف شد. پیش از آن برای مقطعی به علت ناآرامی‌های داخلی عراق، سفر کاروان‌ها متوقف شده بود، اما سفرهای شخصی و غیرکاروانی برقرار بود. منبع: ایسنا برچسب ها: بررسی اعزام ، زائران ، عراق ، اربعین

منبع: ناطقان

کلیدواژه: بررسی اعزام زائران عراق اربعین سازمان حج و زیارت اعزام زائران عتبات عالیات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۹۴۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام ۹ کاروان از استان سمنان به سرزمین وحی

مدیرکل حج و زیارت استان سمنان گفت: در مجموع ۹ کاروان در حج سال‌جاری کار اعزام حجاج استان را بر عهده خواهند داشت و به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سمنان و به نقل از اداره کل حج و زیارت استان، قدرت‌الله چتری با اشاره به اینکه هفته آینده نخستین کاروان حجاج استان سمنان به سرزمین وحی اعزام خواهد شد، اظهار کرد: در سال‌جاری، یک هزار و ۱۳۰ نفر از استان به حج تمتع اعزام خواهند شد.

وی افزود: در حج تمتع سال‌جاری ۴۴ درصد حجاج مرد و ۵۶ درصد خانم هستند و میانگین سنی حجاج استان سمنان در تمتع سال‌جاری ۵۶ سال برآورد شده که نسبت به سال قبل جوان‌تر است.

مدیرکل حج و زیارت استان سمنان با بیان اینکه جوان‌ترین زائر سال‌جاری استان سمنان ۲۳ سال و مسن‌ترین آنها ۸۵ سال دارد، خاطرنشان کرد: ۶۰ درصد از مدیران کاروان‌های ما جوان و نخستین بار است که کاروان‌داری می‌کنند و این یکی از محسنات حج سال‌جاری محسوب می‌شود.

چتری با بیان اینکه دو هفته قبل یک کاروان از استان سمنان راهی عمره مفرده شد، تصریح کرد: دوشنبه هفته جاری شاهد بازگشت این کاروان به کشورمان خواهیم بود، کاروانی که ۸۵ نفر در آن حضور داشتند.

وی ادامه داد: برای نخستین بار بعد از ۹ سال شاهد اعزام حجاج در عمره مفرده بودیم.

کد خبر 751049

دیگر خبرها

  • میراحمدی: تصمیمات در خصوص سفر اربعین اتباع خارجی با ستاد مرکزی است
  • ارز مسافرتی برای زائران اربعین پیش بینی شده است
  • توافق با عراق برروی بیش از ۵۰ محور درخصوص ایام اربعین
  • ارز مسافرتی زائران اربعین پیش بینی شده است
  • تمهیدات لازم برای حل و فصل مشکلات مرزهای ایران و عراق در اربعین
  • اعزام ۹ کاروان از استان سمنان به سرزمین وحی
  • مقام اول استان سمنان در اخذ ویزای تمتع/ اجرای طرح «خشت بهشت»
  • اعزام ۲ هزار و ۳۹۹ نفر از حجاج استان قم به سرزمین وحی
  • گردهمایی بزرگ حجاج در استادیوم آزادی
  • همایش آموزشی زائران تمتع برگزار شد