Web Analytics Made Easy - Statcounter

طبق گزارش‌های جدید، بازار جهانی پنل های خورشیدی شناور تا سال 2025 بیش از چهار برابر افزایش خواهد یافت.

به گزارش «انرژی امروز» از روزنامه هرالد کره، گزارش منتشر شده توسط موسسه اقتصاد انرژی کره تخمین می زند که مجموع ظرفیت تولید برق مزارع خورشیدی شناور در سراسر جهان تا اکتبر 2020 از 3 گیگاوات فراتر رفته بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این موسسه با استناد به داده های محقق بازار Fitch Solutions گفت که تا سال 2025، حجم ظرفیت برق تولیدی این نیروگاه‌ها 10 گیگاوات دیگر افزایش می یابد.

این یافته ها در حالی صورت می گیرد که دولت کره سال گذشته طرح Green New Deal را اعلام کرد و متعهد شد که در 6 سال آینده قدرت خورشیدی و بادی را 30 گیگاوات افزایش دهد.

اما یافتن مکان هایی برای نصب صفحات خورشیدی کافی به دلیل وجود کوههای فراوان در کشور و مقاومت ساکنان مجاور به عنوان یک چالش مطرح شده است. در این زمینه، نیروگاه های خورشیدی دریایی باید مورد توجه قرار گیرند.

بازار شناورهای خورشیدی در سال های اخیر به طور پیوسته در حال رشد بوده است.

در سال 2018، پنل های شناور 1.3 گیگاوات برق تولید کردند تا اینکه حجم آن تا پایان سال بعد به 2.4 گیگاوات برآورد شد.

از ژانویه سال جاری، ظرفیت تولید انرژی خورشیدی شناور در 12 کشور – کره جنوبی، چین، تایلند، ویتنام، لائوس، هند، تایوان، یونان، هلند، ژاپن، فیلیپین و اندونزی – با استناد به داده های بلومبرگ 15.5 گیگاوات برآورد شده است.

بر اساس این گزارش، کره جنوبی و چین پس از تفکیک کشورها در صدر لیست قرار گرفتند.

تایلند، ویتنام و لائوس تنها کشورهایی بودند که ظرفیت تولید انرژی خورشیدی شناور آنها از 1 گیگاوات فراتر رفت و پنل های شناور در حال کار و برنامه ریزی شمارش شدند.

با این حال، در این گزارش آمده است که کره جنوبی با چالش هایی در زمینه افزایش ظرفیت شناور خورشیدی خود مانند ایمنی محیط زیست و سوار شدن ساکنان محلی مواجه است.

اما در این گزارش آمده است که تجزیه و تحلیل های متعدد توسط موسسه محیط زیست کره به این نتیجه رسیده است که صفحات خورشیدی هیچ تاثیری بر کیفیت آب ندارند.

در این گزارش آمده است: در حالی که مسئله محیط زیست را می توان با مطالعات حل کرد، دریافت مجوز از ساکنان محلی دشوار است زیرا شما باید نظرات مختلف را در نظر بگیرید.

دولت ها و مشاغل مرکزی و محلی باید راه هایی را برای تقسیم سود حاصل از مشاغل شناور خورشیدی با ساکنان محلی پیشنهاد و جستجو کنند.

برچسب هاانرژی امروز بین الملل خبرگزاری بلومبرگ (Bloomberg) ژاپن کره جنوبی موسسه اقتصاد انرژی کره هلند ویتنام (کشور ویتنام)

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: انرژی امروز بین الملل خبرگزاری بلومبرگ Bloomberg ژاپن کره جنوبی هلند ویتنام کشور ویتنام آسیا اروپا اقتصاد انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی وزارت نفت وزارت نیرو خورشیدی شناور کره جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۹۴۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسلط چین بر فناوری‌های پاک/ اروپا و آمریکا از انحصار بازار نگرانند

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از یورونیوز، سازمان بین المللی انرژی (IEA) که سرعت تولید فناوری‌های پاک را ارزیابی می‌کند در گزارشی اعلام کرد، سال گذشته، شاهد افزایش ۷۰ درصدی سرمایه گذاری در فناوری‌های پاک مانند فتوولتائیک خورشیدی (PV)، باتری ها، نیروی باد، الکترولیز‌ها و پمپ‌های حرارتی بوده ایم که در این بین، چین سه چهارم سرمایه گذاری‌های جهانی را به خود اختصاص داده است.

چین بیش از ۸۰ درصد ظرفیت تولید ماژول‌های خورشیدی PV و تولید باتری را در اختیار دارد و بزرگترین صادرکننده باتری‌های برقی در جهان است؛ چراکه حدود ۷۰ درصد از کل صادرات را در سال ۲۰۲۳ تشکیل داد. 

این غول آسیایی در حال حاضر نزدیک به ۹۰ درصد از ظرفیت جهانی مواد فعال «کاتد» و بیش از ۹۷ درصد ظرفیت برای مواد فعال «آند» را در اختیار دارد. کاتد و آند اجزای اصلی باتری برای تولید باتری‌های لیتیوم یونی با کیفیت بالا هستند که در ساخت خودرو‌های الکتریکی یا سیستم‌های ذخیره انرژی به کار می‌روند.

در حالی که اتحادیه اروپا و آمریکا هر کدام پنج درصد از تولید باتری را تشکیل می‌دهند، آژانس بین المللی انرژی انتظار دارد ظرفیت انباشته شده توسط این سه منطقه از جمله چین تا سال ۲۰۳۰ بالای ۹۰ درصد باقی بماند.

کارگر ارزان و یارانه‌های دولتی، چین را در خط مقدم مسابقه فناوری پاک نگه می‌دارد.

سازمان بین المللی انرژی سطح کارخانه از بیش از ۷۵۰ تاسیسات را ارزیابی و اعلام کرد: تاسیسات تولید باتری، انرژی بادی و خورشیدی PV معمولا در آمریکا و اروپا ۷۰ تا ۱۳۰ درصد گران‌تر از چین است. هزینه‌های تولید ماژول PV خورشیدی در چین حدود ۳۵ تا ۶۵ درصد کمتر از اروپا یا آمریکاست. 

«اورسولا ون درلاین» «Ursula von der Leyen» رئیس کمیسیون اروپا، به رییس جمهور چین، «شی جین پینگ» «Xi Jinping» گفته است روابط اتحادیه اروپا و چین «به دلیل مازاد ظرفیت ناشی از کمک‌های دولتی، دسترسی نابرابر به بازار و وابستگی بیش از حد به چالش کشیده شده است»؛ موضوعاتی که قرار است توسط رهبران اتحادیه اروپا و شی طی یک گردهمایی رسمی در پاریس پایتخت فرانسه مورد بحث قرار دهند.

«فاتح بیرول» «Fatih Birol» مدیر اجرایی سازمان بین المللی انرژی، گفت: هنوز سرمایه گذاری بیشتری برای برخی فناوری‌ها مورد نیاز است و تولید انرژی پاک «می تواند به طور گسترده تری در سراسر جهان رسوخ کند». 

«دریس آکه» «Dries Acke» معاون مدیر عامل شرکت «سولار پاور یوروپ» مستقر در بروکسل، تمرکز تولید PV خورشیدی در یک منطقه خاص را «خطر قابل توجه» ذکر می‌کند و می‌گوید: عرضه بیش از حد کنونی پنل‌های خورشیدی «ثبات بازار» را تهدید می‌کند.

مقامات اتحادیه اروپا تلاش می‌کنند با ارائه راه حل‌های قانونی و یارانه ای، ظرفیت‌های تولیدی خود را به گونه‌ای تقویت کنند که مانع از سلطه چین بر بازار جهانی فناوری‌های پاک شوند.

«کریستف گرودلر» «Christophe Grudler» نماینده فرانسوی پارلمان اروپا پیشنهاد کرده است سازوکار تعدیل مرز کربن به محصولات نهایی تعمیم داده و به طور کلی «رویکردی کمتر ساده لوحانه ای» برای تسلط اقتصادی چین اتخاذ شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جانشین تونی کروس در رئال مادرید مشخص شد
  • افزایش ۴ برابری درآمد‌های مالیاتی چه تاثیری بر افزایش رفاه و کاهش فقر داشته است؟
  • جهش صنعت تولید برق در خراسان شمالی
  • تسلط چین بر فناوری‌های پاک/ اروپا و آمریکا از انحصار بازار نگرانند
  • اجرای ۵۵۰ هزار سامانه خورشیدی در کشور هدف گذاری شده است
  • آماده‌باش چین برای شراره‌های خورشیدی
  • افزایش ۹ برابری توزیع عوارض بین شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان یزد
  • افزایش چشمگیر ظرفیت انرژی خورشیدی در بریتانیا
  • افزایش چشمگیر ظرفیت انرژی خورشیدی در مارس ۲۰۲۴
  • درآمد ۳۰۰ میلیاردی استان فارسی‌ها از تولید انرژی خورشیدی