Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه « المملکه » اردن، «ضیف الله الفایز» سخنگوی وزارت امور خارجه و مهاجران این کشور امروز (دوشنبه) با اعلام این خبر افزود: این تصمیم به دلایل بشر دوستانه برای مشارکت در حل بحران انسانی در افغانستان اتخاذ شد. 

وی تاکید کرد که توافقاتی با آمریکا در زمینه انتقال اتباع افغانستان به آمریکا از طریق خاک اردن انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

شبکه المملکه اردن با اشاره به اینکه کشورهای عربی و خارجی با در اختیار قراردادن خاک و فرودگاههای خود جهت انجام عملیات انتقال یا میزبانی از شهروندان افغانستان در کاهش بحران انسانی در این کشور سهیم شده‌اند، اضافه کرد که بر اساس آمار به دست آمده تاکنون قطر میزبان ۸ هزار نفر، کویت ۵ هزار نفر، امارات ۵ هزار نفر و کانادا ۲۰ هزار نفر از تبعه افغانستان بوده است.  

از زمان بازگشت طالبان به قدرت در اواسط ماه آگوست، هزاران خانواده افغانستانی به منظور خروج از این کشور به فرودگاه کابل هجوم برده‌اند. 

در این پیوند، « شیخ حمد جابر العلی الصباح» وزیر دفاع کویت امروز ( دوشنبه) برای دومین بار طی چند روز گذشته با همتای آمریکایی خود « لوید آستین» تماس تلفنی برقرار کرد.  

به گزارش خبرگزاری کویت، طرفین در این تماس تلفنی علاوه بر تحولات منطقه‌ای و بین المللی در مورد بسیاری از موضوعات مورد علاقه مشترک تبادل نظر کردند. 

بر اساس اعلام وزارت دفاع کویت، در این تماس تلفنی «الجابر» از همتای آمریکایی خود برای سفر به کویت دعوت کرد و بر عمیق شدن و تقویت روابط و همکاری بین کویت و آمریکا تاکید کرد.  

این تماس پس از آن انجام شد که کویت عصر دیروز (یکشنبه) آمادگی خود برای انتقال پنج هزار افغان به آمریکا از طریق خاک خود را اعلام کرد. 

برچسب‌ها افغانستان آسیای غربی کویت ایالات متحده آمریکا اردن پروندهٔ خبری تحولات افغانستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: افغانستان آسیای غربی کویت افغانستان آسیای غربی کویت ایالات متحده آمریکا اردن هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۹۵۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمادگی این دانشگاه ایرانی برای پذیرش دانشجویان اخراجی آمریکا

به گزارش خبرآنلاین مدتی است دانشجویان دانشگاه های آمریکایی و اروپایی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین به پا خواسته اند و اعتراضات گسترده شان به گوش جهانیان رسیده است.

به گزارش فارس، در این رابطه عبداله معتمدی رئیس دانشگاه علامه طباطبائی گفت: این اتفاق بی سابقه و میمونی است که بیداری واقعی در فضای دانشگاهی را نشان می دهد.

وی افزود: با توجه به اتفاقاتی که افتاده دانشگاه علامه طباطبائی هم آمادگی دارد سوابق تحصیلی استادان و دانشجویان علوم انسانی دانشگاهیان آمریکایی که اخراج شده را برای پذیرش بررسی کند.

رئیس دانشگاه علامه طباطبائی اضافه کرد: ما حتی آمادگی داریم از این افراد برای حضور در مجامع علمی دانشگاه دعوت کنیم تا از ارزیابی و تجربیات شان از اتفاقاتی که در کشورهای اروپایی و آمریکایی رخ می دهد استفاده کنیم.

معتمدی در ادامه گفت: اگر رشته تحصیلی این افراد با رشته تحصیلی دایر در دانشگاه علامه طباطبائی مطابق باشد آمادگی داریم به این دانشجویان بورس تحصیلی ارائه کنیم و حتی آمادگی آموزش زبان فارسی از طریق وبینار و فضای مجازی در دوره های معینی به آنها داریم تا با زیان فارسی آشنا شوند.

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902273

دیگر خبرها

  • پنتاگون اعلام کرد پدافند هوایی اردن را تقویت می‌کند
  • پنتاگون پدافند هوایی اردن را تقویت می‌کند
  • دانشجویان تعلیق شده در آمریکا به ایران بیایند با هزینه تحصیل‌ رایگان!
  • میزبانی از دختران افغان در دومین روز نمایشگاه قرآن کابل
  • پذیرش دانشجویان اخراجی آمریکا به صورت رایگان و با تمام امکانات در ایران
  • اعلام آمادگی دانشگاه رازی برای پذیرش دانشجویان و اساتید اخراجی آمریکا
  • اعلام آمادگی این دانشگاه ایرانی برای پذیرش دانشجویان اخراجی آمریکا
  • اعلام آمادگی دانشگاه قم برای پذیرش دانشجویان و اساتید اخراجی آمریکا
  • نبنزیا: شورای امنیت به گروگان آمریکا تبدیل شده است
  • روایت ظریف از دلایل موافقت آمریکا و مخالفت اعراب و اسرائیل با برجام