Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آر تی، «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه در افتتاحیه یک مجمع برای ارتش روسیه اعلام کرد سلاح‌های روسیه همیشه در بازار‌های جهانی تقاضای زیادی داشته اند و امروزه نیز در بسیاری از کشور‌ها محافظ امنیتشان هستند.

رئیس جمهور روسیه افزود: توسعه صنایع دفاعی و نیرو‌های نظامی باید بر اساس تجهیزات فنی و دستاورد‌ها و برنامه‌های علمی و مطالعات پایه‌ ما باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پوتین افزود: دو کشتی جنگی جدید و چهار زیردریایی که شامل دو زیردریایی هسته‌ای موشک‌دار است امروز در کارخانه‌های تجهیزات دفاعی ساختشان به پایان خواهید رسید.

او در این مراسم افتتاحیه از موفقیت روسیه در طراحی و توسعه انواع سلاح‌های مافوق صوت و هواپیما‌های بدون سرنشین خبر داده و از سازندگان آن‌ها تقدیر کرد.

رئیس جمهور روسیه گفت که متخصصان روسی و همکاران خارجی آن‌ها از حدود ۱۰۰ کشور می‌توانند با محصولات جدید صنعت دفاعی ما آشنا شده و در مورد چشم انداز‌های تعمیق ارتباطات در زمینه فناوری‌های نظامی و امور دفاعی و تامین منافع ملی کشور‌ها بحث کنند.

پوتین با تأکید بر اینکه روسیه چیز‌هایی برای ارائه به متحدان و شرکای خود در زمینه نظامی و دفاعی دارد اضافه کرد: روسیه در سال‌های اخیر برنامه‌ای دولتی را برای توسعه بخش صنایع نظامی اجرا کرده است که این امکان را فراهم کرد تا مدرن‌ترین تجهیزات دفاعی را در اختیار نیرو‌های مسلح ملی قرار دهد.

پیش از این چین و روسیه روابطی مستحکم برای تقویت مشارکت استراتژیک ایجاد کرده اند، زیرا این دو کشور با تنش‌های فزاینده‌ای با غرب روبرو هستند. با وجود اینکه روسیه و چین در گذشته امکان ایجاد یک ائتلاف نظامی را رد می‌کردند، پوتین، پاییز گذشته گفت که چنین چشم اندازی را نمی‌توان به طور کامل منتفی دانست. پوتین همچنین در ماه اکتبر خاطرنشان کرد که روسیه فناوری‌های نظامی بسیار حساسی را با چین به اشتراک گذاشته است که به تقویت قابل ملاحظه توان دفاعی این کشور کمک کرده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ارتش روسیه ولادیمیر پوتین تجهیزات نظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۹۵۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه همکاری های دفاعی و نظامی ایران و هند 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ امیر سرتیپ آشتیانی در دیدار با دبیر کل وزارت دفاع هند با اشاره به اشتراکات تمدنی، تاریخی و فرهنگی بر ضرورت رایزنی در خصوص موضوعات دو جانبه، منطقه ای و بین المللی میان دو کشور تاکید کرد. 

وزیر دفاع ایران با اشاره به واقع شدن دو کشور در یک منطقه راهبردی اظهار داشت: ظرفیت های متعدد همکاری تهران و دهلی نو می تواند در برقراری صلح و امنیت در منطقه حساس غرب آسیا و شبه قاره هند به کار گرفته شود.

وزیر دفاع ایران با توجه به تحرکات داعش در منطقه بر ضرورت همکاری مشترک جهت پیشگیری از قدرت گیری این گروه تروریستی و نیز رایزنی در خصوص تحولات منطقه افغانستان تاکید کرد. 

امیر سرتیپ آشتیانی با اشاره به اهمیت همکاری های دفاعی و نظامی دو کشور در برقراری ثبات و امنیت در منطقه آمادگی خود را جهت توسعه همکاری های دفاعی و نظامی میان دو کشور با طرف هندی در حوزه های مختلف اعلام نمود.

دبیر کل وزارت دفاع هند نیز در این دیدار ضمن ابراز همدردی و تسلیت شهادت مستشاران نظامی جمهوری اسلامی ایران در سوریه بر ضرورت برقراری امنیت و وآرامش منطقه تاکید نمود.

وی با اشاره به حوزه تمدنی مشترک دو کشور بر ضرورت توسعه همکاری های اقتصادی و زیر ساختی به ویژه مشارکت دهلی نو در پروژه بندر چابهار تاکید کرد. 

دبیر کل وزارت دفاع هند با اشاره به اهمیت همکاری های دفاعی دو کشور بر ضرورت توسعه هرچه بیشتر مناسبات فیمابین در حوزه های دریایی، شرکت در رزمایش دریایی،  تحقیقات دفاعی، آموزشی و  تبادل دانشجو تاکید نمود.  

دیگر خبرها

  • دولت اوکراین به دنبال راه حل های جدید برای مقابله با تهاجم روسیه
  • آمریکا ۸۱ فروند بمب‌افکن اسقاط برای کی‌یف خرید؛ اهداف پنهان واشنگتن زیر ذره‌بین رسانه‌ها
  • دبیرکل ناتو وارد پایتخت اوکراین شد/ استولتنبرگ: ارسال سلاح
  • تصویری از جدیدترین پهپاد سپاه پاسداران؛ کپی سلاح مخوف پوتین
  • اروپا نیاز به قوای هسته‌ای مستقل دارد
  • پولیتیکو : مرد شماره دو روسیه از ولادیمیر پوتین هم ترسناک تر است/ نیکلای پاتروشف استفاده از سلاح هسته ای را تبلیغ می کند
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • افشاگری دی‌ولت از سند محرمانه‌ای که می‌توانست به جنگ اوکراین پایان دهد
  • توسعه همکاری های دفاعی و نظامی ایران و هند