Web Analytics Made Easy - Statcounter

دولت یونان صراحتاً اعلام کرد که در پاییز شرایط سختی در انتظار افراد واکسینه نشده خواهد بود و شیوع گسترده کرونا در پلی نزی فرانسه منجر به پر شدن تخت های مراقبت های ویژه در این منطقه شده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، دلتا کرونا با وجود سرعت بالای روند واکسیناسیون در کشورهای اروپایی اما همچنان در این منطقه جولان داده و قربانیان بیشتری می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درخواست اتحادیه های کارگری آلمان از شهروندان

جدیدترین اخبار کرونا از اروپا حاکی از آن است که کارفرمایان و اتحادیه های کارگری نگران این مسئله هستند که شمار مبتلایان به کرونا دوباره افزایش پیدا کرده و از این رو خواستار واکسیناسیون بیشتر شده اند. آن ها اعلام کرده اند: باید مراقب باشیم دستاوردهای خود را به بازی نگیریم.

این درخواست مشترک از طرف رئیس فدراسیون اتحادیه های کارگری آلمان و رئیس کنفدراسیون انجمن های کارفرمایان آلمان اعلام شده است.

شمار مبتلایان جدید به کرونا در آلمان اخیرا به صورت چشمگیری در حال افزایش است. بر اساس ارزیابی انستیتو رابرت کخ آلمان این کشور در آستانه موج چهارم کرونا قرار دارد.

وزارت بهداشت آلمان افراد کاملا واکسینه شده در این کشور را 58.8 درصد و افرادی که اولین دوز را دریافت کرده اند 63.9 درصد اعلام کرده است.

تداوم روند افزایشی مبتلایان جدید به کرونا در آلمان

انستیتو رابرت کخ آلمان هم صبح امروز از ابتلای 3668 مورد جدید به کرونا در عرض 24 ساعت خبر داد که به این ترتیب نرخ مبتلایان روزانه در این کشور به 56.4 افزایش پیدا کرد. در سراسر آلمان در عرض 24 ساعت گذشته تنها 4 مرگ کرونایی گزارش شده است.

"نوردراین وست فالن" در صدر جدول بیشترین مبتلایان جدید به کرونا در آلمان

نرخ مبتلایان جدید در ایالت نورد راین وست فالن آلمان دوباره سه رقمی شده که نسبت به دیگر ایالات آلمان بیشترین است. نرخ مبتلایان جدید در این ایالت به ازای هر 100 هزار نفر به 103.3 رسیده است.

هشدار دولت یونان به افراد واکسینه نشده

در یونان هم افراد واکسینه نشده باید در انتظار محدودیت های جدید باشند. دولت اعلام کرده که دیگر نمی خواهد رعایت حال این افراد را کرده و آن ها را در نظر بگیرد. یک سخنگوی دولت در این باره گفته است که جامعه نباید به گروگان گرفته شود.

دولت اعلام کرده که در پاییز و در مدیریت بحران کرونا دیگر افراد واکسینه نشده مد نظر قرار نخواهند گرفت. سخنگوی دولت آلمان در آتن گفت: متاسفانه برخی شهروندان واکسن کرونا را رد می کنند. دلایل این امر مشخص است اما نه توسط جامعه علمی و نه اکثریت شهروندان و یا خود ملت پذیرفتنی نیست.

دوشنبه بدون کرونا در چین/ تزریق واکسن به دو میلیارد دوز نزدیک می‌شودکرونا در جهان/ ابتلای 560000 نفر در 24 ساعت گذشته + جدول تغییراتکرونا در اروپا/ از جهش در تعداد مبتلایان آلمان تا طرح آزمایش آنتی‌بادی عمومی در انگلیس551 هزار فرد مبتلا به کرونا در روسیه همچنان تحت درمانند

وی افزود: جامعه نمی تواند توسط این افراد به گروگان گرفته شود و منتظر بماند. دولت یونان می خواهد روز سه شنبه اقدامات کرونایی جدیدی را برای فصل پاییز مشخص کند. با توجه به افزایش تعداد مبتلایان جدید آتن تحت فشار است. با این حال دولت بارها تاکید کرده که نمی خواهد قرنطینه مجددی را مد نظر قرار دهد. به جای آن دولت می خواهد افراد واکسینه نشده را از دسترسی به فضاهای بسته تفریحی محروم کند.

در یونان در حال حاضر واکسیناسیون اجباری برای کارکنان بخش مراقبت بهداشت و ارتش وجود دارد. کسانی که در این مشاغل واکسن نزنند بدون حقوق از کار بیکار می شوند. در بخش آموزش هنوز واکسیناسیون اجباری برای معلمان انجام نشده و در عوض معلمان و اساتید باید هفته ای دو بار تست کرونا بدهند.

تاخت و تاز گسترده اسب سرکش کرونا در پلی نزی فرانسه

ویروس کرونا حالا همچنین به یکی از دورترین گوشه های کره زمین یعنی پلی نزی فرانسه یکی از قلمروهای فرادریایی این کشور در بخش جنوبی اقیانوس آرام هم رسیده است. این منطقه چندین هفته است که با موج گسترده شیوع کرونا مواجه شده و در بزرگترین جزیره آن تاهیتی تخت های مراقبت های ویژه کاملا پر شده است. نرخ مبتلایان روزانه در این منطقه به ازای هر 100 هزار نفر به 2800 نفر رسیده است. تا اواخر جولای این مجموعه جزایر روزانه تنها تعدادی انگشت شمار ابتلا به کرونا را ثبت می کرد. این عدد ناگهان به دلیل نامعلومی افزایش یافت.

پلی نزی یکی از قلمروهای فرادریایی فرانسه در بخش جنوبی اقیانوس آرام، جنوب جزایر کرولاین و شرق جزایر کوک است. این کشور از 118 جزیره تشکیل شده که 67 عدد از آن‌ها قابل سکونت است. مجموع جمعیت ساکن در این جزایر حدوداً 276 هزار نفر است، که عمدتاً در بزرگترین جزیره به نام تاهیتی (یا تائیتی Tahiti)، و پایتخت این کشور در جزیرهٔ تاهیتی، شهر پاپته (Papeete)، زندگی می‌کنند. از سال 1889 این مجموعه جزایر به تصاحب دولت فرانسه درآمد، و نام پلی‌نزی فرانسوی (Polynésie française) را به خود گرفت.

برلین: قرنطینه مجددی در انتظار شهروندان واکسینه شده آلمانی نخواهد بود

دولت آلمان اعلام کرده که اگر ویروس کرونای مقاوم به واکسن جدیدی شیوع پیدا نکند دیگرافراد واکسینه شده نباید انتظار قرنطینه را داشته باشند. این خبر را استفان زایبرت، سخنگوی دولت آلمان امروز ( دوشنبه) اعلام کرد.

انگلیس 35 میلیون دوز واکسن جدید فایزر سفارش داد

انگلیس 35 میلیون دوز دیگر واکسن کرونای فایزر بیون تک را سفارش می دهد. وزیر بهداشت انگلیس اعلام کرد که این واکسن ها در نیمه دوم سال آینده تحویل داده شود.

وی اعلام کرد: در حالی که ما به ساخت دیوار محافظ در برابر کرونا ادامه می دهیم این مسئله هم اهمیت دارد که ما همه تلاش خود را برای حفاظت از کشور در آینده انجام دهیم، چه در برابر ویروس های شناسایی شده و چه انواع جدید آن.

افزایش چشمگیر علاقه شهروندان آلمانی به بازی های کامپیوتری در دوران کرونا

در دوران کرونا همواره شهروندان بیشتری وقت خود را به بازی های ویدئویی می گذراندند. به گفته یک مقام مسئول اهمیت بازی های ویدئویی و رایانه ای در آلمان به صورت قابل توجهی افزایش پیدا کرده است. در یک نظر سنجی که در این باره انجام شده است از هر 10 نفر 6 نفر گفته بودند که در دوران کرونا بدون بازی های ویدئویی نمی توانستند سر کنند در حالی که در سال 2020 این رقم تقریبا نصف بود.

همچنین این نظر سنجی نشان می دهد که دوران کرونا منجر به طولانی شدن طول بازی های کامپیوتری در بین شهروندان آلمانی شده است. شهروندان آلمانی نه تنها بیشتر و طولانی تر بازی های ویدئویی انجام می دهند بلکه پول بیشتری هم برای این گونه بازی ها هزینه می کنند. 76 درصد شرکت کنندگان در این نظر سنجی اعلام کرده بودند که در 12 ماه اخیر برای بازی های ویدئویی پول هزینه کردند در حالی که در سال 2020 تعداد آن ها 69 درصد بود.

جدیدترین آمار کرونایی در کشورهای مهم اروپا

بر اساس جدیدترین آمارها در فرانسه طی 24 ساعت 17,300 نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 44 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

در انگلیس هم طی 24 ساعت 32,253نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 49 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.

در ایتالیا هم طی 24 ساعت 5,923نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 23 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان داده‌اند،

به این ترتیب بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در فرانسه 6,619,611نفر از آغاز شیوع کرونا به آن مبتلا شده‌اند و 113,311نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.

در انگلیس هم تاکنون 6,492,906 نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 131,640 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

در ایتالیا هم بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال 4,484,613نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 128,751نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

آمارها نشان می‌دهد که در اسپانیا هم تا به حال 4,770,453 نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 83,136 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.

در آلمان هم تا به حال 3,876,024 نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 92,478 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اروپا ویروس کرونای جدید ویروس کرونا اروپا ویروس کرونای جدید ویروس کرونا نفر به کرونا مبتلا شده اند افراد واکسینه نشده بازی های ویدئویی جدید به کرونا پلی نزی فرانسه مبتلایان جدید دوران کرونا اعلام کرده تا به حال بر اساس بازی ها 24 ساعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۹۵۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات خودرو ترکیه / مشتریان اول: ایتالیا، انگلیس، فرانسه و آلمان

به گزارش صدای ایران از آناتولی،بر اساس داده‌های اتحادیه صادرکنندگان صنعت خودرو اولوداغ، گروه خودرو‌های سواری ۲۸.۲ درصد از صادرات ۹ میلیارد و ۱۳۲ میلیون و ۴۳۱ هزار دلاری صنعت خودرو را در ژانویه تا مارس ۲۰۲۴ از ترکیه تشکیل می‌دهد.

صادرات خودروی سواری که در ۳ ماهه نخست سال گذشته ۲ میلیارد و ۶۲۵ میلیون و ۴۵۷ هزار دلار بود، در مدت مشابه سال جاری با ۱.۷ درصد کاهش به ۲ میلیارد و ۵۷۸ میلیون و ۹۶۱ هزار دلار رسید.

خودروی سواری از ترکیه در سه ماهه نخست سال جاری به ۷۳ کشور، منطقه خودمختار و آزاد صادر شد.

صادرات به ایتالیا که در ژانویه تا مارس ۲۰۲۳ میلادی ۲۲۵ میلیون و ۳۰۴ هزار دلار بود، در مدت مشابه سال جاری با ۵۸.۵ درصد افزایش به ۳۵۷ میلیون و ۲۸۶ هزار دلار رسید.

انگلستان با ۳۲۸ میلیون و ۳۳۱ هزار دلار صادرات خودروی سواری در سه ماهه اول سال و ۹.۶۴ درصد رشد در رتبه سوم قرار داد.

صادرات یک میلیارد و ۹۶ میلیون و ۳۲ هزار دلاری به کشور‌های فرانسه، ایتالیا و انگلستان در ۳ ماه معادل ۴۲.۵ درصد از کل صادرات خودروی سواری از ترکیه بوده است.

آلمان با ۲۴۴ میلیون و ۶۱۱ هزار دلار در رتبه چهارم صادرات خودروی سواری قرار دارد که ۱۲.۷۱ درصد افزایش داشته است.

صادرات به الجزایر که در بازه زمانی ژانویه تا مارس ۲۰۲۳، ۸ میلیون و ۱۲ هزار دلار بود، در ماه‌های مشابه سال جاری با ۴۴۱ درصد افزایش به ۴۳ میلیون و ۳۷۲ هزار دلار رسید.

صادرات به استرالیا با ۶۳۸ درصد افزایش از ۲ میلیون و ۶۷۸ هزار دلار به ۱۹ میلیون و ۷۷۴ هزار دلار و به مصر با ۸۱۶ درصد افزایش از ۲ میلیون و ۸۶ هزار دلار به ۱۹ میلیون و ۱۳۰ هزار دلار رسید.

دیگر خبرها

  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • توافق آلمان و فرانسه روی پروژه مشترک تسلیحاتی پیشرفته
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • اعتراضات به جنگ علیه غزه از دانشگاه های آمریکا به فرانسه و آلمان رسید
  • صادرات خودرو ترکیه / مشتریان اول: ایتالیا، انگلیس، فرانسه و آلمان
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • پروژه مشترک آلمان و فرانسه برای تولید تانک‌های مدرن
  • دیدنی های امروز؛ از سالگرد نسل کشی ارامنه تا اعتراضات دانشجویی در آمریکا
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا