Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر پیشنهادی امور خارجه گفت: در بحث دیپلماسی گردشگری، برنامه اولیه‌ای را با مهندس ضرغامی مرور کردیم که از این ظرفیت‌ برای ارزآوری و شناساندن جمهوری اسلامی و ظرفیت‌های ایران به دیگر ملت‌ها بهره ببریم. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، به اذعان کلیه صاحب نظران و کارشناسان حوزه صنعت گردشگری‌، این صنعت یک صنعت فرابخشی بوده و هرگونه موفقیت در آن مستلزم همکاری تمام بخش‌های مختلف دولت و حتی اجزای حاکمیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لازمه تحقق این مهم نیز تغییر رویکرد و نگاه به این وزارتخانه از سوی سایر ارکان و اجزا دولتی و نهادهای تصمیم گیرنده است. متأسفانه در طول سالیان گذشته در تدوین برنامه ها و اسناد بالادستی به این وزارتخانه به عنوان یک رکن مهم ساختار دولت به صورت کلی و هماهنگ با سایر دستگاه‌‌ها و وزارتخانه‌ها توجه نشده و در موارد بسیاری شاهد انجام موازی‌کاری و اتخاذ تصمیماتی بدون اخذ نظر مشورتی این وزارتخانه بوده‌ایم که همگی ریشه در نوع نگاه غلط و سنتی به مقوله گردشگری و میراث فرهنگی دارد.

بر همین اساس و در راستای هماهنگی و همکاری سایر اجزا و بخش های بدنه دولت با این وزارتخانه، یکی از این نهادهای مهمی که می‌تواند تأثیر بسزایی در رونق صنعت گردشگری داشته باشد وزارت امور خارجه و سفارتخانه‌های تحت نظارت آن در خارج کشور است که می‌تواند موجبات توسعه گردشگری بین‌المللی به مقصد ایران را فراهم آورد که این موضوع متاسفانه در طول سال‌های قبل همواره مغفول مانده است.

همان طور که عباس مهدی فعال گردشگری معتقد است که یکی از مؤلفه‌‌هایی که صنعت گردشگری ایران برای تعامل جهانی به آن نیازمند است، بهره‌گیری از ظرفیت سفارتخانه‌های خارجی در تهران و سفیران ایران در خارج از کشور است. این ظرفیت هیچ‌گاه به‌درستی به کارگرفته نشده و اساسا دیپلماسی در وزارت میراث فرهنگی و گردشگری تا کنون رویکردی فانتزی و رسانه‌ای داشته است.

بر همین اساس وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در واقع بیش از تخصص به وزیری نیازمند است که در کابینه و مراکز تصمیم‌گیر حاکمیتی، جایگاه داشته باشد و بتواند حرفش را به کرسی بنشاند. خوشبختانه عزت‌الله ضرغامی به دلیل سال‌ها فعالیت در رسانه ملی در ارکان حاکمیتی به نظر می‌رسد دارای نفوذ بودا و نسبت به سایر وزاری کابینه فرد شناخته‌شده‌تری محسوب می‌شود. این ویژگی قدرت چانه‌زنی وزارت گردشگری را بالا خواهد برد.

با این حال حسین امیرعبداللهیان وزیر پیشنهادی وزارت خارجه یکشنبه 31 مردادماه 1400 در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در خصوص برنامه‌های خود گفت: در بحث دیپلماسی گردشگری، در همین چند روز اخیر برنامه اولیه‌ای را با مهندس ضرغامی مرور کردیم که به امید خدا از این ظرفیت‌ برای ارزآوری و شناساندن جمهوری اسلامی و ظرفیت‌های ایران عزیز به دیگر ملت‌ها بهره ببریم.

وی ادامه داد: وزارت امور خارجه باید مجموعه متنوع و پیچیده‌ای از موضوعات را از عرصه دیپلماسی رسمی تا دیپلماسی عمومی ، دیپلماسی آب، دیپلماسی گردشگری و سایر دیپلماسی‌ها را دنبال کند.

وزیر پیشنهادی امور خارجه همچنیت افزود: مشکلی که در حوزه اقتصاد و تجارت بین‌الملل وزارت خارجه داریم این است که رویکرد وزارت امور خارجه در چهار دهه گذشته رویکرد اقتصاد محور نبوده است. این رویکرد جدید در دولت آیت‌الله رئیسی است که با پویایی و قدرت دیپلماسی اقتصادی دنبال شود که برای تحقق این کار موضوعات کلانی را احصا کردیم.

عبداللهیان تصریح کرد: دیپلماسی انرژی،‌ ترانزیت، ‌تمرکز و توجه به بخش خصوصی، توجه به تجارت مرزی با کشورهای همسایه، توجه به توریسم، کشت فراسرزمینی،‌ امنیت غذایی، صادرات غیرنفتی، کمک به تامین منابع و ارزآوری برای جمهوری اسلامی ایران از مجموعه اقداماتی است که در برنامه قید شده است.

وزیر پیشنهادی امور خارجه با بیان این که از شما در مجلس کمک می‌خواهم بیان کرد: ما نیازمند این هستیم که در برنامه بودجه سال آینده وزارت‌خانه‌هایی که ماموریت اقتصادی و تجارت بین‌الملل دارند بتوانند کارشناسان زبده خود را به ما در دستگاه دیپلماسی معرفی کنند و متناسب با هر رویکردی این کارشناسان در سفارتخانه‌ها مستقر شوند.

این اظهارات اخیر وزیر پیشنهادی امور خارجه در جریان جلسه بررسی صلاحیت و رای اعتماد به ایشان در صحن علنی مجلس شورای اسلامی بارقه هایی از امید را برای تحقق آرزوی بزرگ همکاری و تعامل سازنده وزارت خارجه با وزارتخانه میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری را به منظور توسعه هرجه بیشتر صنعت گردشگری دولتی با حوزه گردشگری زنده کرده است. موضوعی که امید می رود در روزهای آینده در برنامه های اجرایی و عملیاتی این دو وزارتخانه نیز دیده شود و در حد شعار و برنامه باقی نماند.

تورهای گردشگری همچنان برقرار است؛ آژانس‌های مسافرتی: ممنوعیتی ابلاغ نشد!گردشگری موتور محرک تحقق شعار سال/ آیا سهم صنعت توریسم در اقتصاد کهگیلویه و بویراحمد افزایش می‌یابد؟

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزیر پیشنهادی امور خارجه دیپلماسی گردشگری صنعت گردشگری میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۹۵۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح ۱۶ پروژه شاخص در مجموعه صفه، اقدامی موثر در ارتقای صنعت گردشگری

ایسنا/اصفهان بهره‌برداری از ۱۶ پروژه خدماتی، گردشگری و ورزشی در مجتمع گردشگری صفه با هزینه ۱۰۳ میلیارد تومان در قالب سی‌ویکمین ویژه‌برنامه «به احترام مردم اصفهان» شامگاه دوشنبه ۱۰ اردیبهشت با حضور مدیران شهری اصفهان برگزار شد.

بخشی از این پروژه‌ها شامل بازسازی و به‌روزرسانی بولینگ، راه‌اندازی مجموعه‌های غذایی جدید، توسعه پارکینگ‌ها و زیرساخت‌های خدماتی و احداث و نصب پنل‌های خورشیدی است. شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان به‌دنبال پیگیری اقدامات ویژه حوزه سرمایه‌گذاری و مشارکت با بخش خصوصی و معرفی پروژه‌های قابل توجه و نوین تفریحی و گردشگری به مدیریت شهری اقدامات ویژه‌ای را طی دو سال اخیر در این حوزه رقم زده است.

عباس حاج‌رسولی‌ها رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان در آیین بهره‌برداری از مجموعه تفریحی کوه نور و ۱۵ پروژه خدماتی، گردشگری و ورزشی در مجمتع گردشگری صفه، با تاکید بر اینکه مردم سالاری یکی از زیبایی‌های بارز جمهوری اسلامی است، اظهار کرد: منتخبان هر دوره از شوراها، خدمتگذارام مردم در دوره چهارساله هستند و با انتخاب شهردار در راس مدیریت شهری، به مردم سالاری روحی تازه می‌بخشند، در مدت ۱.۵ سال دیگر مردم مجدد شورای دیگری را انتخاب می‌کنند و هر حرکتی در این شهربا پشتوانه انتخابات مردمی انجام می‌شود.

وی افزود: البته در شورای اسلامی شهر کمیته گردشگری با هدف توسعه گردشگری و توجه به این بخش فعال است. امروز اقدامات و دستاوردهای جدید شهرداری در جهت ارتقای عرصه گردشگری رونمایی خواهند شد؛ مدیریت در مجموعه تفریحی سپاهان در این شرکت به خوبی انجام می‌شود و شاهد همکاری فراجا، میراث فرهنگی، سازمان‌های شهری در کنار هم هستیم. گفتنی است، کوه نور ویژگی‌های منحصر به‌فردی دارد که همانند این مجموعه‌ نه تنها در ایران، بلکه حتی در کشورهای دیگر ندیده‌ام.

وی خاطرنشان کرد: کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر تاکیدی ویژه بر حمایت از صنعت گردشگری در اصفهان دارد و اعتبار قابل‌توجهی را به این موضوع اختصاص داده است. طراحی و اجرای ۱۶ پروژه شاخص در مجموعه گردشگری صفه، اقدامی چشمگیر و قابل‌توجه در افزایش ظرفیت‌های تفریحی شهر و صنعت گردشگری است.

راه‌اندازی دو مجموعه جدید تفریحی در شرق و شمال شهر اصفهان

علی قاسم‌زاده شهردار اصفهان، در این مراسم با تشکر از زحمات مجموعه شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان، اظهار کرد: یکی از خواسته‌های مردم در بازدید از بعضی محلات محروم، برقراری امکانات تفریحی برای استفاده کودکان و نوجوانان این مناطق بود، از این جهت تصویب شد تورهای گردشگری برای محلات کم‌برخوردار به‌صورت رایگان از هفته آینده برگزار شود تا شعار «شهرداری برای همه مردم است» محقق شود.

وی از بهره‌برداری دو مجموعه تفریحی جدید تا پایان سال جاری با ویژگی‌های متفاوت خبر داد و گفت: تفریح حق طبیعی شهروندان است و در فرهنگ دینی، در کنار کار و عبادت، از ما خواسته شده است که تفریح داشته باشیم. مقرر شد تا پایان امسال، دو سایت تفریحی جدید با ویژگی‌های کاملا متفاوت در شهر راه‌اندازی شود. این‌ دو مجموعه در شرق و شمال شهر و در راستای رسیدگی به مناطق کم‌برخودار راه‌اندازی می‌شود.

اجرای ۱۶ پروژه شاخص با ۱۰۳ میلیارد تومان اعتبار در مجتمع گردشگری صفه

سعید ساکت مدیرعامل شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان نیز در این آیین، اظهار کرد: تلاش کردیم تا قدمی در عرصه صنعت نشاط و تفریح در استان برداریم و در این جهت امنیت و آرامش امروز ما نتیجه همکاری سبزپوشان فرماندهی انتظامی و آتش‌نشانان، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، همچنین وجود سرمایه‌گذارانی است که بخشی از سرمایه‌های خود را با وجود خطرپذیری به این بخش اختصاص دادند و شعار «با هم بهتریم» را در این عرصه به ظهور رساندند و نقطه تعامل ما و این مجموعه سرمایه‌گذاران در صنعت گردشگری و نشاط و تفریح هستند.

وی با اشاره به ۸۸۸ روز خدمت خود در این مجموعه، افزود: تلاش همه همکارانم در این مجموعه، باعث ایجاد آرامش بیشتر و تفریح سالم برای مردم است و در این مدت نزدیک به ۳ میلیون نفر و یک میلیون خودرو به این مجموعه وارد شدند، همچنین ۶۰۰ هزار نفر از تله کابین صفه استفاده کردند. هیئت‌مدیره در این عرصه ریسک پذیر با ما همراه شدند و نگاه و ظرفیت و تعامل خود را در اختیار ما قرار دادند.

مدیرعامل شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه ما در جهت هدف شهردار تحقق «شهر زندگی» حرکت کردیم، گفت: در مرحله اول استاندارد سازی سازه‌ها انجام شده است، در گام دوم بهینه‌سازی اجرایی شد تا امکانات مردم نصف جهان در مجموعه‌های تفریحی توسعه پیدا کند.

وی با بیان اینکه امروز پهنه صفه هر روز به بهانه طبیعت گردی و کوه گردی آغوش خود را برای فرهیختگان باز می‌کند، تصریح کرد: امروز ۱۶ پروژه در قالب ۱۰۳ میلیارد تومان برای تولید حال خوب افتتاح می‌شود که طرح کوه نور صفحه با ۴۰ موضوع و ۱۰۰ نشان و در چهارهزار متر یکی از این پروژه‌ها است و در کنار آن اصلاح بولینگ و ظرفیت‌های غذایی، گازکشی، برج پرچم و سالن بولینگ در این مراسم افتتاح شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افتتاح ۱۶ پروژه شاخص در مجموعه صفه، اقدامی موثر در ارتقای صنعت گردشگری
  • وزیر آموزش و پرورش: جذب ۲۰ درصد معلمان کشور در دولت سیزدهم
  • بلینکن: پیشنهادی «سخاوتمندانه» به حماس داده شده است
  • نشست هم‌اندیشی وزیر امور خارجه با مدیران عامل رسانه‌های کشور
  • نشست هم‌اندیشی امیرعبداللهیان با مدیران عامل رسانه‌های کشور
  • سفر معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه به ریاض
  • امیرعبداللهیان روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • تور منطقه‌ای «جان بس» برای رایزنی درباره افغانستان
  • دولت برنامه‌ریزی مناسبی برای حمایت از نخبگان دارد
  • امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی عامل تنش‌ها در منطقه است