Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/فارس بررسی برنامه‌های کاندیداهای پیشنهادی تصدی شهرداری شیراز در دو نوبت از صبح دوشنبه یکم شهریورماه در صحن علنی شورای شهر شیراز آغاز شده و تا بعد ازظهر امروز ادامه دارد.

صبح و بعدازظهر دوشنبه اول شهریور، ۱۶ کاندیدای تصدی پست شهرداری شیراز در قالب ۲ جلسه فوق‌العاده و عادی شورای این کلانشهر، برنامه‌های خود را ارائه داده و به دفاع از این برنامه‌ها که عمدتا با محوریت اقتصاد و توسعه شهری، مطرح شده بود، پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، کاندیداهای ۱۶ ‌گانه شهرداری شیراز  شامل محمد فرخ‌زاده، مهدی جمالی‌نژاد، سید احسان اصنافی، حمید کشتکار، علی حسین رعیتی‌فرد، سعید معصومی، محمودرضا طالبان، علیرضا صحراییان، ناصر شمس، محمود میرزایی، مسعود طهماسبی، محمد بذرافشان، محمدمهدی عبداللهی، محمدکاظم حقیقت، محمدعلی چوبینی و محمدرضا رضایی که در دو نوبت صبح و بعداز ظهر دوشنبه اول شهریور و به ارائه برنامه‌های خود برای مدیریت شهری در شیراز، پرداختند.

محمد فرخ‌زاده که هم‌اکنون عضو ششمین دوره شورای شهر شیراز است به عنوان نخستین کاندیدا به ارائه برنامه مدیریتی خود برای کسب سمت شهرداری شیراز پرداخت.

او که مسئولیت معاونت شهرداری در حوزه فرهنگی، ریاست سازمان خدمات آتش‌نشانی شیراز و سازمان حمل و نقل و ترافیک را در دوره چهارم فعالیت شورای شهر شیراز در کارنامه خود دارد.

فعالیت اقتصادی و توجه به اقتصاد شهری و درآمد پایدار نخستین موضوع مورد توجه در برنامه‌های فرخ‌زاده بود. 

توجه به اقتصاد کردشگری، باغات شیراز، خدمات شهری و گره خوردن این خدمات با منافع مردم از دیگر محورهای مهم مطرح شده از سوی او بود.

به گفته فرخ‌زاده، سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری به عنوان خواستگاه آرامش بخشی به شهر باید مورد توجه قرار گیرد.

همچنین ایجاد پارک‌های تخصصی در حوزه‌های مختلف گیاهان دارویی، سلامت و...، تغییر مودهای حمل و نقل درون شهری به ویژه تراموا، ایجاد جذابیت‌های جدید برای نسل جوان، توجه به ظرفیت‌های بین‌المللی شهر شیراز، اهمیت مدیریت بحران در سطح شهر شیراز به ویژه بافت تاریخی و بافت فرسوده، توجه به ابعاد فرهنگی به ویژه تبدیل کردن موضوع سومین حرم اهل بیت از یک مگا پروژه به ریز پروژه‌های کارآمد از دیگر مواردی بود که به عنوان سر فصل برنامه‌های مدیریتی فرخ‌زاده در این جلسه مطرح شد.

مهدی جمالی‌نژاد، دومین کاندیدای شهرداری شیراز بود که به ارائه برنامه‌های مدیریتی خود در حوزه شهری پرداخت. 

او مسئولیت معاونت عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور پس از سید محمدعلی افشانی، شهردار پیشین شهرهای اصفهان و یزد را در کارنامه دارد.

به اعتقاد جمالی‌نژاد، نگاه مدیریت شهری نباید تنها در یک محور متوقف باشد بلکه موفقیت در مدیریت شهری به نگاهی توامان و فرانگر در حوزه‌های مختلف فرهنگی عمرانی و... نیاز دارد.

توجه به منابع انسانی از دیگر موضوعات مد نظر جمالی‌نژاد بود و او در این خصوص گفت: نخبگی خلاقیت و نوآوری در تیم مدیریت شهری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که معتقدم در بدنه شهرداری افراد مجرب و توانمند و دارای ایده‌های موثر وجود دارند و باید به کار گرفته شوند.

جانشین پروری، توجه به معماری و سهرسازی، توجه به پیوست‌های فرهنگی در پروژه‌های بزرگ مقیاس، احیاء محورهای تاریخی، استفاده از بخش خصوصی برای ایجاد ظرفیت‌های مختلف در شهر، ارتباط تنگاتنگ با شهروندان، ارتباط با مراکز علمی و دانشگاهی و مطرح کردن شیراز به عنوان شهر دانش پایه، توجه به فضای سبز عمودی و توجه به میراث فرهنگی و سنت‌ها در مدیریت شهری از جمله سر فصل‌های مطرح شده از سوی جمالی‌نژاد بود.

سید احسان اصنافی دیگر کاندیدای پیشنهادی شورای ششم شیراز بود که هم اکنون عضو شورای ششم شهر شیراز است، به ارائه برنامه‌های و دیدگاه‌های مدیریتی خود در صحن شورا پرداخت. 

او حفظ شانیت شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت را به عنوان نخستین سرفصل برنامه‌های خود مطرح کرد. 

توجه به رفع مشکل حاشیه نشینی، تکمیل طرح‌های جامع ناتمام همچون طرح جامع حمل و نقل و ترافیک شهری شیراز، اولویت بندی پروژه‌های ناتمام، بازسازی ناوگان حمل و نقل شهری، مطالبه تعهدات دولت در حوزه حمل و نقل، بازنگری در بعضی سازمان‌ها همچون معاونت حمل و نقل و سازمان حمل مسافر بخشی از محورهای مورد توجه اصنافی در ارائه برنامه‌های خود بود. 

توجه به برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی و استفاده بهینه از بودجه شهرداری از دیگر موارد مورد تاکید او  بود.

اصنافی همچنین مبارزه با فساد در شهرداری را نیازمند شفافیت مانیتورینگ همه فعالیت‌های شهرداری دانست و تاکید کرد: ساختارهای پوسیده و ۶۰ ساله نظارتی در شهرداری باید بازنگری  شود. 

علی حسین رعیتی‌فرد، از دیگر کاندیداهایی بود که در نخستین روز از بررسی برنامه‌های نامزدهای تصدی شهرداری این کلانشهر به ارائه برنامه‌های خود پرداخت.

او طی سال‌های اخیر در مسئولیت‌هایی چون؛ بخشدار مرکزی شیراز، مدیرکل شوارهای استانداری فارس، فرماندار جهرم و معاون اقتصادی سازمان بسیج سازندگی کشور فعالیت کرده است.

رعیتی‌فرد به چگونگی روند رشد جمعیتی شیراز طی ٥٠ -٦٠ سال اخیر پرداخت و گفت: روند فزاینده جمعیتی موجب به وجود آمدن فقر، حاشیه نشینی و دیگر آسیب‌های اجتماعی شده است.

او افزود: ١٥٢ محله در این کلانشهر داریم و منطقه چهار شهرداری شیراز با ٢١ محله وسیع ترین منطقه شهری این کلانشهر را به خود اختصاص داده است.

رعیتی فرد، شیراز سومین حرم اهل بیت(ع)، نگین گردشگری ایران را به عنوان شعار محوری خود عنوان کرد و گفت: ٤٤ درصد منابع شیراز متکی به عوارض صدور پروانه است.

او همچنین به مشکلات و چالش‌های شیراز اشاره و عدم برنامه های فرهنگی متناسب با سومین حرم اهل بیت(ع)، نبود برنامه جامع برای حفظ باغ‌های قصردشت، عدم بروز رسانی طرح جامع حمل و نقل، گران بودن هزینه‌ها برای اداره شهر، کاهش تاب‌ آوری شهر، میزان بالای حقوق و دستمزد، ناتوانی در جذب سرمایه‌گذاری، و ...را از جمله این چالش‌ها عنوان کرد.

رعیتی‌فرد تصریح کرد: امروز دیگر پس از صد سال نمی‌توان با نظر شفاهی صحبت کرد، چرا که فرصت آزمون و خطا نیست و باید با برنامه پیش رفت و تلاش کرد با ارائه خدمات شاهد ارتقای شهر در ابعاد مختلف باشیم.

حمید کشتکار که متولد ٥٦ شهرستان داراب و دارای کارشناسی ارشد مدیریت است نیز از دیگر کاندیداهایی بود به ارائه دیدگاههای خود در خصوص مدیریت شهری شیراز پرداخت.

او شهردار شهرهای زرین‌دشت، خشت و استهبان، مدیر پسماند شهرداری شیراز، مدیرکل دفتر تمور شهری استانداری فارس و مدیرکل امور حقوقی شورای عالی استان‌ها را در کارنامه دارد و هم اینک مدیرکل نظارت بر خدمات شهرداری شیراز است.

کشتکار بیان کرد: ایران پس از ٤٢ سال از انقلاب آنقدر هزینه کرده و لیاقت داشته که بتواند مدیرانی تربیت کند که در عرصه‌های مختلف به کار گماشته شوند. 

او راهبرد خود در شبراز را مکتب شهید سلیمانی دانست و گفت: اگر شهرداری بتواند به ٥٠ درصد از اسناد بالادستی عمل کند، شاهکار کرده است.

کشتکار با بیان اینکه شهرداری مجری خوب برای اجرای قانون نبوده و باید آن را بر مدار قانون و نظم و انضباط شهری بیاوریم، تاکید کرد: اگر نظم در شهرداری مستقر شود، زمینه فعالیت برون سپاری در این مجموعه فراهم خواهد شد.

او که یکی از علت‌های فساد را پیچیدگی طرح تفضیلی می‌داند، گفت: نباید اجازه داد که فساد ایجاد شود و بعد بخواهیم با آن مبارزه کنیم، بلکه از ابتدا باید با زمینه‌های بروز آن مبارزه کرد.

او عنوان کرد: نگاه سخت افزاری صرف نمی‌تواند برای حوزه حمل و نقل موثر باشد بلکه نگاه مهندسی و مدیریت ترافیک هم باید انجام شود.

کشتکار با بیان اینکه در بودجه ١٤٠٠ شهرداری دو هزار و ٢٢٧ پروژه داریم که ٨٠ درصد آنها زیر یک میلیارد تومان اعتبار دارد درحالی که کل وقت شهرداری شیراز را گرفته، گفت: اینها را باید در شمار فعالیت‌ها آورد نه پروژه‌ها.

محمودرضا طالبان، دیگر کاندیدای شهرداری شیراز است که امروز به ارائه برنامه خود برای مدیریت شهری پرداخت. 

او که هم اکنون در مرحله دفاع از پایان نامه دکتری شهرسازی با عنوان بازآفرینی شهری فرهنگ مبنا است، عضو و نائب رییس شورای چهارم شهر شیراز بوده و مسئولیت‌هایی همچون شهردار لارستان، شهردار منطقه تاریخی فرهنگی شیراز را در کارنامه فعالیت خود دارد. 

به اعتقاد طالبان، مهمترین مشکل در شهرداری شیراز نبود اقتصاد پایدار و توان ثروت آفرینی است.

او با بیان اینکه رویکرد مدیریت شهری باید حرکت در راستای ثروت آفرینی برای شهر باشد، افزود: هر چه درآمد مردم بالا برود شاهد افزایش ثروت در شهر خواهیم بود.

ضعف در برندسازی از دیگر موضوعات مورد توجه او در ارائه دیدگاه‌های مدیریتی خود بود.

به گفته طالبان امروزه استفاده از فرهنگ در راستای ایجاد درآمد برای مردم در کلان شهرها مورد توجه قرار می‌گیرد.

او همچنین با اشاره به اینکه طرح توسعه حرم مطهر در شیراز تهیه شده است، عنوان کرد: به رغم تهیه این طرح تاکنون نتوانسته‌ایم از این ظرفیت غنی معنوی برای ثروت آفرینی در شیراز استفاده کنیم.

طالبان توجه به افزایش سرسام آور هزینه اجرای پروژه‌ها را امری اجتناب ناپذیر دانست و بر لزوم برنامه ریزی در راستای کاهش آسیب‌های این افزایش هزینه‌ها تاکید کرد.

توجه حاشیه نشینی و تبعات آن، عقب ماندگی شیراز در هوشمندسازی، عقب ماندگی در ایجاد فضاهای عمومی و پروژه های بزرگ مقیاس عمومی از دیگر موضوعاتی بود که در طرح دیدگاه های این کاندیدای شهرداری شیراز به آنها اشاره کرد.

طالبان با اشاره به مشکلات فرهنگی شیراز در مقایسه با جایگاه سومین حرم اهل بیت شهرداری را در رفع این مشکلات اثرگذار دانست و گفت: تبدیل شهرنشین به شهروند مسئولیت پذیر در شهرداری و معاونت‌های مربوطه این نهاد امکان پذیر است.

علیرضا صحراییان دیگر داوطلب تصدی پست شهردار شیراز  با حضور در صحن علنی شورای شهر به ارائه برنامه خود پرداخت.

او دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت پروژه و همچنین کارشناسی ارشد شهرسازی و دکترای مدیریت اجرایی از دانشگاه صنایع و معادن است و در مسئولیت‌هایی چون؛ اولین فرماندار ویژه شهرستان جهرم، دبیر شورای ترافیک استان فارس، عضو کمیسیون ماده ۱۰۰استانداری و در دفتر فنی استانداری خدمت کرده و هم‌اکنون معاون توسعه عمران و موقوفات حرم مطهر شاهچراغ و عضو هیئت امنای این آستان مقدس است. 

صحراییان با اشاره به رویکرد فرهنگی و مذهبی شیراز به عنوان سومین شهر حرم اهل بیت(ع)، معتقد است برنامه‌های شهرداری باید  تحول آمیز و تحول خواه باشد.

حاشیه نشینی، تعدد محلات بافت فرسوده و تبدیل کاربری بی ضابطه باغ‌های استحفاظی، عدم توزیع خدمات اساسی در مناطق مختلف، حجم بدهی بالا شهرداری و عدم استفاده از ظرفیت حرم‌های مطهر از جمله مشکلاتی بود که او به آن اشاره کرد و گفت: تحقق شعارهای شورای ششم نیازمند مدیریتی توانمند و جهادی و شهرداری است که بحران‌ها را تجربه کرده باشد. 

حفظ و ارتقای هویت مذهبی، گردشگری، تاریخی و توسعه عدالت محوری در تمام مناطق شهری، ارتقای مدیریت واحد شهری، ایجاد درآمد پایدار و  ایجاد زیر ساخت‌های شیراز شهر خلاق از جمله رویکردهایی بود که این داوطلب تصدی پست شهرداری بر آنها تاکید کرد.

صحراییان درباره طرح توسعه ۵۷هکتاری حرم‌های مطهر هم گفت: تعریف ایجاد یک  ظرفیت پایلوت در کشور در بین‌الحرمین ذیل طرح توسعه ۵۷هکتاری برای برگزاری  آیین شهر سبراز و ارائه صنایع دستی شیراز در این محدوده در اقتصاد شهری و توریست پذیر بودن آن  اثر گذار است. 

او عنوان کرد: بجای کاشی فرش و آسفالت و پیاده راه سازی  باید به محلاتی از شهر شیراز  برویم که از کمترین خدمات بی بهره هستند و در مناطق برخودار اقدامات دیگری انجام دهیم.

همچنین تقویت شهرداری‌های مناطق، ارتقای تاب آوری شهری در مقابل حوادث طبیعی، رفع گره‌های ترافیکی و ایجاد ارتباط مناسب بین شهرداری و سایر ادارات برای حفظ منابع طبیعی از دیگر اقداماتی است که صحراییان در ارائه برنامه‌های خود به آن اشاره کرد

او خاطرنشان کرد: اقدامات باید در شهرداری شیراز ساماندهی درآمد پایدار، مدیریت استراتژیک، ایجاد زیرساخت‌های شهر خلاق با رویکرد شیراز شهر خدا محور و شهر خلاق و دانش تعریف می‌شود.

صحراییان عنوان کرد: طرح جامع شهر شیراز یک فرصت طلایی برای شورای ششم است.

این داوطلب تصدی پست  شهردار شیراز با اشاره به  اینکه در  حاشیه این کلانشهر دارای کلان روستاها هستیم که باید رویکرد و برنامه برای ساماندهی داشته باشیم، افزود: خروج پادگان با رویکرد افزایش سرانه فضای سبز و پدافند غیر عامل و بازنگری طرح  ساماندهی‌باغ های درون محدوده در لیست برنامه‌ها است.

ایجاد کلینیک ساختمانی، سالن‌های آمفی تئاتر ، ایجاد تقاطع در فلکه قصردشت و میدان مطهری، دفع مکانیزه آبهای سطحی و نگهداری و مرمت پل‌ها و تغییر هندسی در معابر اصلی است از جمله اقدامات بود که صحراییان در ارائه برنامه خود به آن اشاره کرد.

او با اشاره به نوع اقدامات در حوزه فرهنگی عنوان کرد: در حوزه فرهنگی ارتقا شیراز به شهر متبرک و ایجاد قرارگاه فرهنگی با مدیریت نماینده ولی‌فقیه در فارس برای متمرکز کردن اقدامات  دستگاهی فرهنگی و مشارکت در ساخت سریال شاهچراغ با  برند سازی این ظرفیت معنوی را دنبال خواهیم کرد.

ایجاد محور شیراز و اصفهان برای گردشگری و ارتقای فضای سبز و رفع موانع مشاغل مزاحم از جمله دیگر برنامه‌هایی بود که صحراییان به آن اشاره کرد و گفت: در صورت انتخاب، خودم را عضو ۱۴شورا خواهم دانست و ملزم به پاسخگویی به ۱۳عضو خواهم بود.

ناصر شمس از دیگر کاندیداها بود که دارای مدرک دکترای مدیریت آی تی است و در مسئولیت‌هایی چون معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری شیراز، رئیس فناوری اطلاعات شهرداری شیراز، رئیس دانشکده فنی مهندسی باهنر شیراز، معاون مهارت‌های پیشرفته کشور در وزارت تعاون، رئیس دانشگاه تربیت مربی کرج و مدیرکل سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای استان فارس انجام وظیفه کرده است.

او از یک نگاه کارگشا به تشریح اصول و ارزش‌هایی که در مدیریت وجود دارد، پرداخت و گفت: عمیقا معتقد به جوان گرایی، کادر سازی و تربیت نیروی انقلابی برای نظام هستم.

شمس، مسائل فرهنگی، نارضایتی و بی اعتمادی مردم، مبارزه با فساد، تصویب طرح‌های اجرا نشده و ترافیک را از مهمترین معضلات شیراز عنوان کرد.

او با بیان اینکه شهرداری شیراز در حوزه مالی با بدهی‌های روز افزون مواجه است، اتکا به منابع درآمدی ناپایدار، پایین بودن سطح انضباط مالی، نبود مهندسی ارزش در این پروژه‌ها، عدم استقرار نظام بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد و عدم توفیق در جذب سرمایه گذاری را از دلایل این بدهی ذکر و خاطرنشان کرد: اگر صحبت از منابع درآمدی می‌شود سه منبع بیشتر نداریم، یا باید از شهروندان به اسم عوارض درآمدهایی وصول شود، یا سرمایه گذاری انجام شود و یا کارآفرینی و ایجاد ارزش در دستور کار قرار گیرد.

شمس همچنین بیان کرد: شبکه گسترده‌ای از فیبر نوری در شهرداری داریم که امروز تنها استفاده‌ای که از آن می‌شود هماهنگی با داوئر شهرداری است و درآمدی از محل این دیتا سنتر بلااستفاده نداریم.

او که نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی در شیراز را یک اصل اساسی می‌داند، بازنگری مسیرهای حمل و نقل عمومی، اجرای طرح محدوده ترافیک و بازنگری خطوط بی آر تی را از مهمترین سرفصل‌های برنامه خود عنوان کرد.

شمش همچنین پنج اقدام فوری و عملیاتی برنامه‌های خود را تثبیت مدیریت جوان متخصص و انقلابی، تحقق بودجه ١٤٠٠، بازنگری طرح کنترل ترافیک محدوده مرکزی شهر، تحقق واقعی شهرداری الکترونیک و بازنگری و ساماندهی حمل و نقل عمومی با رویکرد تلفیقی برشمرد.

محمود میرزایی دیگر کاندیدای پیشنهادی شورای ششم شیراز بود که محور قرار گرفتن شاهچراغ در شهر شیراز را یکی از اصلی ترین موضوعاتی عنوان کرد که باید در مدیریت شهری به آن توجه ویژه‌ای شود.

او گفت: رانت خواری و عدم شفافیت در فعالیت‌های اجتماعی در مدیریت کلانشهری در کنار وجود بافت‌های تاریخی اما فرسوده موجب شده تا چهره گردشگری شهر شیراز مخدوش شود.

میرزایی معتقد است که ایجاد شهری هوشمند در کنار زیبا سازی شهر شیراز با همراهی مردم در مدیریت کلانشهری می‌تواند موجب توسعه شهر شیراز شود؛ البته شناخت اکوسیستم شهری می‌تواند برنامه ریزی شهری را بهبود دهد. 

او ادامه داد: مشارکت نخبگان در کنار شایسته سالاری می‌تواند زمینه برنامه ریزی بلند مدت را برای بهبود وضعیت عمومی شهر فراهم کند این در حالی است که ایجاد فضا های سرمایه گذاری مناسب برای سرمایه گذاران می‌تواند چالش‌های حوزه سرمایه گذاری را کاهش دهد. 

میرزایی با بیان اینکه توجه به تمرکز زدایی و توجه به بافت تاریخی شهر شیراز می‌تواند در حوزه گردشگری استان فارس به خصوص شهر شیراز را دگرگون کند، گفت: اگر توجه ویژه‌ای به طرح هادی و حریم شهر شیراز  وجود داشته باشد، می‌توان به مدیریت کلان شهر شیراز در آینده امیدوار بود.

محمد بذرافشان، دیگر داوطلب تصدی پست شهردار شیراز بود که دارای دکترای جامعه شناسی است، استادی دانشگاه و سرپرست فرمانداری شیراز، دبیر شورای مبارزه با قاچاق کالا را در کارنامه دارد و هم‌اکنون مدیرکل کمیته امداد(ره) استان فارس است.

او با اشاره به چالش‌های شهر شیراز، حاشیه نشینی در اطراف کلانشهر، افزایش بی رویه مهاجرت و افزایش آسیب‌های اجتماعی را از جمله آنها دانست و گفت: در حوزه مدیریت شهری، مباحث عمرانی و عدم تکمیل پروژه‌های نیمه تمام خود فسادزا است و هرچقدر بین شروع و تکمیل پروژه فاصله باشد، فساد ایجاد می‌شود.

بذرافشان ادامه داد: ضروری است که در مباحثی چون؛ خدمات شهری، نظارت دقیق بر انواع قراردادها، تکمیل خدمات شهرداری الکترونیک و همچنین در حوزه برنامه ریزی و فرهنگی،  اقدامات بیشتری انجام شود.

او با اشاره به اینکه اعتماد سازی باعث شفاف سازی می‌شود، خاطرنشان کرد: تعریف بسته‌های سرمایه گذاری، استفاده از ظرفیت قطب گردشگری و زیارت با ایجاد زیر ساخت‌ها و تعیین تکلیف محدوده طرح ۵۷هکتاری حرم مطهر شاهچراغ از جمله رویکردهایی است که در صورت انتخاب بنده به عنوان شهردار شیراز، اجرایی خواهد شد.

محمدمهدی عبدالهی، دیگر کاندیدایی بود که به ارائه دیدگاه خود در خصوص مدیریت شهری پرداخت.

او ۲۲سال سابقه حضور در مسکن و شهرسازی دارد و دارای مدرک کارشناسی ارشد است و هم‌اینک فوق دبیری کمیته راه و شهرسازی شهرستان شیراز را بر عهده دارد.

عبدالهی، کمربندی شیراز را یکی از اولویت‌های کاری خود در صورت انتخاب به عنوان شهردار شیراز ذکر کرد و گفت:  ایجاد مسیرهای کندرو با توجه وجود شهرک‌های اطراف کمربندی، می‌تواند علاوه بر ایمنی، ایجاد ارزش افزوده املاک شهرداری را به دنبال داشته باشد.

او با اشاره به زیبا سازی شهر شیراز عنوان کرد: این کلانشهر به لحاظ زیباسازی از شهرهای دیگر عقب است.

عبداللهی، توسعه مترو و ایجاد تعامل با شهر صدرا برای ایجاد راههای ارتباطی را از دیگر برنامه‌های خود یاد کرد.

مسعود طهماسبی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز که سابقه معاونت فنی فرمانداری شیراز، شهرداری صدرا و شهرداری مناطق ۵و۳راهم در کارنامه خود دارد هم به عنوان یکی از کاندیداها، ضمن طرح برنامه‌هایش با تاکید بر عدالت محوری در ارائه خدمات به نقاط مختلف شهر، گفت: اگر شفافیت و اعتماد را هدف قرار دهیم، اعتماد عمومی افزایش پیدا می‌کند و در این بین استمرار در بالا بردن کیفیت زندگی شهروندان یکی از مهمترین مواردی است که باید دنبال کنیم.

او از نبود طرحهای تاب آوری  به عنوان یکی دیگر از مشکلات حوزه مدیریت شهری یاد کرد و افزود: توجه به درآمدهای پایدار، استفاده بهینه از ظرفیت‌های شهری، جذب سرمایه‌های خرد، توانمند سازی پرسنل شهرداری و توجه به  بستن بسترهای زایش فساد از جمله مواردی است که باید در دستور کار مدیریت آینده شهر باشد.

طهماسبی با اشاره به افزایش سامانه‌های هوشمند ترافیک‌ به عنوان یکی از سرفصل‌های برنامه‌های خود گفت: متاسفانه ما در حوزه سیما و منظر  برنامه مشخصی نداریم و تنها بدنه سازی بافت تاریخی را داشته‌ایم.

به گزارش ایسنا، آقایان محسن اردکانی، علی معایر، احمدرضا نقیب‌زاده، سیاوش بدری، مصطفی کیان‌رحیمی و آرش فرج‌زاده که پیش از این به عنوان نامزد تصدی پست شهرداری شیراز مطرح شده بودند، از کاندیداتوری انصراف دادند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی شورای شهر شیراز سومین حرم اهل بیت شایسته سالاری شهرداری شیراز ارائه برنامه های خود سومین حرم اهل بیت ارائه برنامه تصدی پست شهردار آن اشاره شهرداری شیراز دیگر کاندیدای کارشناسی ارشد سرمایه گذاری شهردار شیراز مسئولیت هایی برنامه ریزی حاشیه نشینی مدیریتی خود مدیریت شهری جمالی نژاد حمل و نقل استان فارس برنامه خود رعیتی فرد مورد توجه شورای ششم شورای شهر شهر شیراز فرخ زاده مطرح شده پروژه ها هم اکنون فضای سبز چالش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۹۵۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون شهردار تهران: قرارداد چین ابهامی ندارد و باعث افتخار ماست

به گزارش همشهری آنلاین، لطف اله فروزنده در دویست و سی و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی گزارش حساب درآمد و هزینه شهرداری تهران در ۱۱ ماهه منتهی به بهمن ماه سال ۱۴۰۲، گفت: ما توانسته‌ایم بودجه را محقق کنیم و برای تحقق درآمدها نیز به لایحه توجه ویژه داشته‌ایم.

او با بیان اینکه ما عین بودجه که رقم ۱۱۳ هزار میلیاردی بود را ابلاغ کرده‌ایم، گفت: شهردار تهران به شهرداران مناطق ابلاغ کرد که سقف بودجه را حتی در رقمی بیشتر از بودجه مشخص شده،محقق کند. تمام رقم متمم صرف امور سرمایه‌ای شد و این چه اشکالی دارد؟ رقم ابلاغی مشخص است و بر اساس آن گزارش ارائه خواهیم کرد.

فروزنده با اعلام اینکه در تبصره ۱۳ به شهرداری اجازه داده شد تا بدهی با بانک‌ها را تسویه و گزارش آن در تفریغ بودجه ارائه کند، گفت: رقم بدهی ۱۷۹ هزار میلیارد تومان بوده و برای مثال بدهی ۱۶۰ هزار میلیاردی به یکی از بانک‌ها به ۱۵ هزار میلیارد تومان رسید که از طریق اعطای ملک و یا دیگر اقدامات، انجام شده است. با وجود همین رقم بدهی که به بانک شهر پرداخت کردیم، بازهم ۵۰ همت بدهکاریم.

تحقق بودجه و متمم آن جای افتخار دارد

او افزود: واریز برداشت ۲۰ هزار میلیارد تومانی برای ما افتخار است، تمام موارد کاملا شفافیت دارد. قبلا گزارش حسابرسی شرکت‌ها و سازمان‌ها قرائت نمی‌شد و با تلاشی که انجام دادیم گزارشات حسابرسی ارائه شد.

فروزنده با بیان اینکه این عملکرد به نوعی عملکرد شورا و شهرداری به شمار می‌رود، گفت: این افتخار است که بودجه و متمم محقق شود و در کنارش طرح‌های عمرانی اجرایی و حقوق‌ها نیز در روز بیست و ششم هر ماه پرداخت شود. ما پرداخت بدهی‌ها را بر اساس تبصره ۱۳ انجام دادیم، تسهیلات را نیز بر اساس مصوبه دریافت کردیم و اگر تسهیلاتی که اخذ شد برای خرید اتوبوس‌ها بوده است. این کار اشکالی دارد؟

شورا ناظر بر ما است

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران گفت: نگاه ما این است که شورا سیاست گذار و ناظر بر ماست. تقاضای ما این است که حرمت‌ها رعایت شود. تا کار مشترکی انجام ندهیم برنامه ها به نتیجه نمی رسد. یک فرد مسئله دار موضوعی در مورد قرارداد چین مطرح کرده و اگر سوالی داریم می توانیم جلسه برگزار کنیم. قرارداد چین ابهامی ندارد و باعث افتخار ماست. این خریدها از محل اموال بلوکه شده بوده که پیگیری کرده‌ایم.

او ادامه داد: دریافت مالیات بر ارزش افزوده و عوارض گمرکی را شهرداری پیگیری کرده که دریافت شده و هیچ کاری بدون پیگیری محقق نمی شود. افتخار ما این است که ۱۰۲ هزار میلیارد تومان سند تحقق بودجه را ثبت کرده‌ایم. تقاضا می‌کنیم به گونه‌ای صحبت کنیم که از افتخاری که نصیب مدیریت شهری شده است، سخن به میان آید.

کد خبر 849345 منبع: خبرگزاری شهر برچسب‌ها شوراى شهر تهران شهردارى تهران اتوبوس - شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه چین

دیگر خبرها

  • ارائه گزارش عملکرد مدیریت شهری شیراز در سال ۱۴۰۲
  • رویکرد جدید ارائه خدمات در شهرداری اصفهان/ تقویت خدمات‌دهی در ایام اربعین حسینی
  • پرسنل حجمی و شرکتی شهرداری ارومیه ساماندهی و تعیین تکلیف شوند
  • دسترسی به بافت تاریخی و حرم‌های مطهر با پروژه تقاطع غیرهمسطح قائم-رحمت-احمدی
  • افزایش ارتفاع تأسیسات شهری در پروژه قائم-رحمت-احمدی
  • قرارداد شهرداری تهران با چین ابهامی ندارد
  • معاون شهردار تهران: قرارداد چین ابهامی ندارد و باعث افتخار است
  • تسویه بدهی شهرداری با بانک‌ها/ قرارداد چین ابهامی ندارد
  • معاون شهردار تهران: قرارداد چین ابهامی ندارد و باعث افتخار ماست
  • آبگرفتگی اماکن مسکونی در خوی/ امکانات شهرداری بسیج شد