Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، مردی که روز پنجشنبه به ظن بمب‌گذاری در مجاورت ساختمان کنگره آمریکا بازداشت شده بود، در دادگاه تفهیم اتهام شد.

به نوشته پایگاه خبری «هیل»، «فلوید رِی رُزبری» اهل کارولینای شمالی روز دوشنبه در دادگاه واشنگتن دی‌.سی به تلاش برای استفاده از سلاح کشتار جمعی و تلاش برای استفاده از مواد منفجره متهم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در صورت محکومیت او به خاطر اتهام اول، وی متحمل حبس ابد و جریمه دویست و پنجاه هزار دلاری خواهد شد. همچنین اگر محکومیت او بابت اتهام دوم، تا ده سال زندان و یک جریمه دویست و پنجاه هزار دلاری دیگر را به‌دنبال خواهد داشت.

عصر پنجشنبه بود که پلیس واشنگتن دی‌.سی در پیامی توئیتری نوشت: «پلیس پایتخت آمریکا در حال رسیدگی به گزارش یک خودرو مشکوک در مجاورت کتابخانه کنگره است».

در این پیام توئیتری آمده بود: «لطفاً از این منطقه دور بمانید و این حساب کاربری را برای آخرین اطلاعات دنبال کنید».

متعاقب این پیام، ساختمان کتابخانه کنگره تخلیه شد و اندکی بعد، دستور تخلیه برای ساختمان دیوان عالی آمریکا و ساختمان‌های «کـَنون» و «جفرسون» کنگره آمریکا نیز صادر شد.

به گزارش شبکه «سی‌بی‌اِس»، رزبری پس از محاصره او در یک خودرو وانت توسط مأموران پلیس، در یک پیام تصویری در فیسبوک، استعفای «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا و بمباران هوایی مواضع طالبان در افغانستان را خواستار شده بود.

نشریه «پالتیکو» نیز در این‌باره نوشت، او به مأموران گفته بود می‌خواهد تلفنی با «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا صحبت کند و بیان داشت این اقدام را به خاطر مردم افغانستان انجام داده است.

دولت آمریکا در توافق با طالبان، اعلام کرد بهار امسال نیروهای خود را از افغانستان خارج خواهد کرد. بایدن این مدت را تا سالگرد حملات یازدهم سپتامبر تمدید کرد اما پیشروی‌های سریع گروه طالبان در افغانستان، خروج شتاب‌زده و سراسیمه آمریکایی‌ها را رقم زده است.

به گفته پلیس پایتخت آمریکا مواد منفجره‌ای در وانت رزبری که در مجاورت ساختمان کنگره پارک شده بود پیدا نشده اما «موادی که امکان ساخت بمب» با آن‌ها ممکن است، از داخل این خودرو کشف شد.

رزبری روز جمعه در اولین جلسه استماع دادگاه مدعی شد که دو روز است «داروهای مربوط به ذهن» خود را دریافت نکرده و به مراقب پزشکی از جمله اندازه‌گیری فشار خود دسترسی نداشته است.

او همچنین به «ضیا فاروغی» قاضی پرونده گفت «حافظه‌ام آن قدرها خوب نیست قربان» و متذکر شد که همسرش می‌تواند به عنوان وکیل او در زمینه مراقبت‌های دارویی‌ باشد.

رئیس پلیس واشنگتن در این‌باره گفت با بستگان رزبری صحبت شده و آن‌ها گفته‌اند او با مسائلی دست و پنجه نرم می‌کند و اخیراً مادر خود را از دست داده است.

این خبر در حالی منتشر شد که سال گذشته نیز دو بمب لوله‌ای در مجاورت دفاتر اصلی دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات آمریکا در مجموعه کنگره، کشف و خنثی شده بود.

«مایکل شروین» سرپرست داستانی واشنگتن در این باره گفت بمب‌های لوله‌ای در نزدیک دفتر حزب جمهوری‌خواه و دموکرات در واشنگتن کار گذاشته شده بود که چاشنی‌های انفجاری و تایمر داشتند.

همزمان با این بمب‌گذاری و در حالی که کنگره آمریکا در حال شمارش آراء مجمع گزینندگان (الکترال کالج) برای تأیید نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر بود که بعد از اعتراض چند قانونگذار آمریکایی به نتیجه رأی‌گیری در ایالت آریزونا، هواداران «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا به ساختمان کنگره حمله کردند.

 

منبع: فارس

کلیدواژه: کنگره آمریکا بمب گذاری بازداشت دادگاه کنگره آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۹۵۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش آمریکا به گزارش اخیر گروسی درباره ایران

به گزارش تابناک، معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به گزارش اخیر «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز برای تولید سلاح اتمی، چند هفته فاصله دارد، گفت که برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم.

«ودانت پاتل»، معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به پرسشی درباره گزارش اخیر «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی مبنی بر اینکه ایران چند هفته تا دستیابی به اورانیوم با غنای لازم برای تولید سلام هسته‌ای فاصله دارد، گفت: «ما از تلاش‌های گسترده آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای تعامل با ایران در مورد مسائل دیرینه مربوط به تعهدات پادمانی ایران قدردانی می‌کنیم.»

این مقام وزارت خارجه آمریکا افزود: «ما به حمایت از مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در تلاش‌هایشان ادامه خواهیم داد. ما همچنین به مشورت نزدیک با تروئیکای اروپا و سایر شرکا در این مورد ادامه خواهیم داد.»

پاتل تصریح کرد: «رئیس‌جمهور آمریکا به وضوح گفته است که ما تمام تلاش خود را می کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که ایران به سلاح هسته‌ای دست پیدا نمی‌کند. اما ارزیابی‌ای درباره اظهارات گروسی ندارم که ارائه کنم.»

او بار دیگر گفت: «اما مطمئناً از تلاش‌های او (گروسی) برای تعامل با حکومت ایران در رابطه با تعهدات پادمانی آنها قدردانی می‌کنیم.»

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تازگی در گفتگو با شبکه آلمانی دوویچه وله با تکرار ادعاهای سیاسی و تحریک‌آمیز درباره برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای کشورمان مدعی شد که ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز برای تولید سلاح اتمی، چند هفته فاصله دارد.

رافائل گروسی در گفت‌وگو با دویچه‌وله افزود: «این بدان معنا نیست که ایران در این مدت زمان، سلاح هسته‌ای خواهد داشت. هرچند غنی‌سازی اورانیوم در سطح بالا مایه نگرانی است، اما نمی‌توان به این نتیجه مستقیم رسید که ایران دارای سلاح هسته‌ای است. یک کلاهک هسته‌ای فعال، به چیزهای دیگری به‌غیر از تولید مواد شکافت پذیر نیاز دارد.»

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تصریح کرد: «همچنین به تدابیر جبرانی ایران تحت برجام اشاره و ادعای کاهش دسترسی‌های آژانس به مراکز اتمی ایران را تکرار کرد.»

او گفت: «من بارها به همتایان ایرانی خود گفته‌ام که ما دسترسی و دید لازم را که به اعتقاد من باید ضروری باشد، نداریم و این مساله باعث گمانه‌زنی (درباره برنامه اتمی ایران) می‌شود.»

او مدعی شد: «وقتی همه اینها را کنار هم می گذارید، مطمئناً با علامت سوال های زیادی روبرو می شوید.» گروسی همچنین افزود که این مساله، محور مذاکرات او با مقام‌های ایران است.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • تداوم مداخله جویی واشنگتن؛ کاخ سفید خواستار آزادی خواننده رپ ایرانی شد
  • ادامه مداخله جویی واشنگتن؛ کاخ سفید خواستار آزادی خواننده رپ ایرانی شد
  • آمریکا بعد از جنگ ویتنام چنین اعتراضانی ندیده است/ ادامه اعتراضات تا توقف کشتار در غزه
  • دستگیری مأمور قلابی موتورسوار در اتوبان حکیم/کشف یک قبضه سلاح گرم
  • همراهی پدر دانشجو با دخترش در تظاهرات حمایت از فلسطین
  • چین سفیر آلمان را احضار کرد
  • واکنش آمریکا به گزارش اخیر گروسی درباره ایران
  • حدود ۱۰۰ دانشجوی حامی فلسطین در کالیفرنیا بازداشت شدند
  • آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم
  • تلاش آمریکا برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای