Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@06:47:24 GMT

ترودو: کانادا از تحریم طالبان حمایت می‌کند

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۹۵۷۰۱

ترودو: کانادا از تحریم طالبان حمایت می‌کند

نخست‌وزیر کانادا اعلام کرد که دولت متبوعش در نشست آتی گروه ۷ که به‌منظور بررسی تحولات اخیر افغانستان برگزار می‌شود، از طرح نخست‌وزیر انگلیس برای تحریم طالبان حمایت خواهد کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از گلوب اند میل، «جاستین ترودو» نخست‌وزیر کانادا روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد که دولت کانادا در نشست سران کشورهای گروه 7 که فردا سه‌شنبه به‌منظور بحث و بررسی درباره تحولات اخیر افغانستان برگزار می‌شود، قطعاً حامی طرح بوریس جانسون نخست‌وزیر انگلیس برای تحریم طالبان خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترودو در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا وی نیز مانند بوریس جانسون طرفدار وضع تحریم‌های اقتصادی علیه طالبان است، گفت: «قطعاً! طالبان همچنان بر اساس قوانین کانادا یک نهاد تروریستی شناخته می‌شود. ما به‌زودی نشست سران گروه 7 را خواهیم داشت و مسلماً درباره آنچه می‌توانیم انجام دهیم و باید انجام دهیم، تبادل نظر خواهیم کرد.»

وی که در حاشیه یک نشست انتخاباتی پاسخگوی سؤالات خبرنگاران بود، در پاسخ به این سؤال که آیا باید جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا را به دلیل شرایط کنونی اتباع غربی در افغانستان سرزنش کرد، اظهار داشت: «در حال حاضر تمرکز کامل دولت کانادا بر این است که شهروندان خود را به‌سرعت و با حداکثر امنیت ممکن از افغانستان خارج کند.»

تلاش انگلیس برای تحریم طالبان در نشست گروه 7بایدن: طالبان و داعش دشمن قسم خورده‌اند/ تحریم طالبان به رفتار آن‌ها بستگی دارد

انتهای پیام/.

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طالبان اخبار افغانستان اخبار کانادا طالبان اخبار افغانستان اخبار کانادا تحریم طالبان نخست وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۹۵۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم های آمریکا ظالمانه است

امیر خان متقی، سرپرست وزارت خارجه طالبان محدودیت‌‌های وضع‌شده بانکی از سوی آمریکا را یک عمل انتقام‌جویانه و ظالمانه خواند و گفت این عمل توجیه اخلاقی و قانونی ندارد.

وی همچنین افزود برخی کشورها به پناهگاه، آموزش‌گاه و تمویل‌گاه داعشیان تبدیل شده است.

‏متقی افزود: «در یک کشور به داعش نیروی انسانی زمینه‌سازی می‌شود، کشور دیگر مسیری شده که داعشیان از آنجا عبور می‌کنند و کشور سومی هم پناه‌گاه، مراکز تمویل‌ و محلات برنامه‌ریزی در اختیار داعشیان قرار داده است.»

وی تأکید کرد درصورتی که این سه کشور مسئولیت خود را ادا کنند، در افغانستان و منطقه هیچ مشکلی وجود نخواهد داشت.

وزیر خارجه کشور همچنین گفت که در نتیجه سیاست خارجی متوازن و اقتصادمحور طالبان، افغانستان در ۳۸ کشور جهان نمایندگی سیاسی دارد.

وی با تأکید بر اینکه افغانستان به‌عنوان یک کشور امن و پیشرفته، در حال مبدل شدن به مرکز اقتصاد و ترانزیت است؛ از کشورهای منطقه و جهان خواست تا از این فرصت‌ها در افغانستان استفاده خوب کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • کابل: هیچ گروه تروریستی در افغانستان فعال نیست
  • طالبان به دنبال دانش خودروسازی
  • تحریم مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران
  • تحریم های آمریکا ظالمانه است
  • تحریم‌های مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران
  • تحریم‌ مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران
  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با هیات دیپلماتیک ایران
  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با کاظمی قمی
  • طالبان: سطح دیپلماتیک افغانستان در قزاقستان ارتقا یابد
  • مالزی: روابط با حکومت افغانستان را گسترش می‌دهیم