Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس‌جمهور لبنان گفت که امیدوار است در روزهای پیش رو اتفاقات مثبتی در خصوص تشکیل دولت بیفتد.

به گزارش مشرق، «میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان امروز (دوشنبه) در سخنانی در کاخ «بعبدا» گفت امیدوار است به زودی اتفاقات خوبی در راستای تشکیل دولت لبنان بیفتد.

به نوشته النشره، او این سخنان را در دیدار با انحمن خیریه «کاریتاس لبنان» گفت و تأکید کرد که در نبود دولت و نبود خدمات و در شرایطی شیوع ویروس کرونا انجمن‌های خیریه سهم بالایی در کاهش مشکلات مردم دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سوی دیگر «وئام وهاب» رئیس حزب «التوحید العربی» نیز در صفحه شخصی خود در فیس بوک نوشت که فردا (سه شنبه) «نجیب میقاتی» نخست‌وزیر مأمور به تشکیل کابینه لبنان لیست کامل وزرای پیشنهادی خود را ارائه خواهد کرد.

او گفت که این لیست بر پایه فرمول سه هشتم است. به این معنا که رئیس‌جمهور، هشت وزیر، نخست‌وزیر هشت وزیر و حزب‌الله و جنبش امل نیز روی هم رفته هشت وزیر پیشنهاد کرده‌اند.

وئام وهاب تأکید کرد که اکثریت مردم لبنان خواهان تشکیل دولت هستند و پارلمان باید لیست ارائه شده را بپذیرد و عدم پذیرش آن آثار بسیار بدی به همراه دارد.

او همچنین در مصاحبه با شبکه «الجدید» لبنان مدعی شد: «چیزی در داخل لبنان مانع تشکیل دولت نیست. تا زمانی که نزدیکی آمریکایی-ایرانی رخ نداده دولت در لبنان تشکیل نمی‌شود.»

وی افزود: «در آستانه پیشرفت بودیم اما باز پسرفت رخ داد. اکنون برخی می‌گویند امور در پایان سال جاری [میلادی] حل می‌شود. آمریکا بر لبنان اعمال فشار می‌کند چون گمان می‌کند می‌تواند دستاوردی داشته باشد. شرط آمریکا عدم مشارکت حزب‌الله در دولت است. آیا نخست‌وزیر مکلف "نجیب میقاتی" می‌تواند به این سمت برود؟»

«نجیب میقاتی» نخست‌وزیر اسبق لبنان در تاریخ چهارم مرداد از سوی «میشل عون» مأمور تشکیل کابینه شد و همچنان رایزنی‌ها برای چیدمان کابینه ادامه دارد. لبنان از مرداد سال گذشته تاکنون دولت رسمی ندارد و «حسان دیاب» همچنان به عنوان نخست‌وزیر پیشبرد امور فعالیت می‌کند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان میشل عون دولت لبنان حسان دیاب رئیس جمهور لبنان نجیب میقاتی حزب الله لبنان آمریکا لبنان رئیس جمهور تشکیل دولت نخست وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۹۵۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه از نخست‌وزیر هلند برای دبیرکلی ناتو حمایت می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر، نشریه واشنگتن‌پست به نقل از یک مقام ارشد دولت ترکیه اعلام کرد که ترکیه به متحدان خود در ناتو گفته است که آنکارا از نامزدی «مارک روته» نخست وزیر هلند برای تصدی دبیرکلی ناتو حمایت می‌کند.

این مقام ارشد دولت ترکیه که نخواست نامش فاش شود دراین‌باره افزود که آنکارا امروز دوشنبه این موضوع را به اطلاع دیپلمات های متحدان خود در ناتو رسانده است.

این تصمیم دولت ترکیه سه روز پس از سفر روته به ترکیه اتخاذ شد که هدف از سفرش جلب حمایت رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه بود.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل کنونی ناتو و نخست وزیر سابق نروژ که از سال ۲۰۱۴ بالاترین مقام غیرنظامی ناتو را بر عهده داشت، به پایان دوره خود نزدیک می شود. پس از عملیات نظامی روسیه در اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، مأموریت او چندین بار تمدید شده است، زیرا ناتو به دنبال حفظ یک دست ثابت در راس آن بود.

کد خبر 6092320

دیگر خبرها

  • تاکید رئیس جمهور بر فعال شدن پروژه منوریل قم
  • وزیر ارتباطات: رفع فیلتر صرفا با امضای رئیس جمهور؟ توصیه می‌کنم دوباره قانون را بخوانید
  • وزیر کشور: تقسیم استان تهران در دست بررسی است
  • دهقانی از طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره به دستور رئیس‌جمهور خبر داد
  • دهقانی از طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره به دستور رئیس جمهور خبر داد
  • قول باشگاه فولاد ‌خوزستان برای تشکیل تیم قایقرانی
  • مصوبات دور نخست سفر رئیس جمهور به مازندران سریعتر تکمیل شود
  • ترکیه از نخست‌وزیر هلند برای دبیرکلی ناتو حمایت می‌کند
  • نخست وزیر اسکاتلند قصد استعفا دارد
  • رئیس‌جمهور با یک خط می‌تواند فیلتر را بردارد