Web Analytics Made Easy - Statcounter

پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) اعلام کرد: فرودگاه کابل امن شده است و هیچ گزارشی در خصوص هیچ حادثه‌ای جز کشته شدن عنصر نیروهای امنیتی افغان دریافت نکرده‌ایم.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، پنتاگون از نقش کشورهایی مثل قطر و آلمان در حمایت از روند خارج کردن افراد از افغانستان تقدیر کرد.

پنتاگون اشاره کرد، ۵۸۰۰ سرباز آمریکایی در حال حاضر در فرودگاه کابل حضور دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما از ابتدای روند خارج کردن افراد ۳۷ هزار تن را خارج کرده‌ایم.

او افزود: هویت کسانی که در تیراندازی فرودگاه کابل مشارکت داشتند نمی‌شناسیم و ما بر ادامه حفظ امنیت فرودگاه تمرکز داریم.

پنتاگون بر کشته شدن نیروهای افغان و زخمی شدن افراد دیگر در تبادل آتش صبح روز دوشنبه در اطراف فرودگاه کابل تاکید کرد و افزود: این حادثه منجز به زخمی شدن در صفوف نیروهای آمریکایی نشد.

وزارت دفاع آمریکا توضیح داد، به نظر می‌رسد این حادثه زمانی آغاز شد که طرف متخاصم ناشناس اقدام به تیراندازی به نیروهای افغان کرد که ورود به درهای فرودگاه را تحت نظر داشتند. افغان‌ها تیراندازی متقابل کردند همانطور که نیروهای آمریکایی و ائتلاف در جهت حق دفاع از خود دست به تیراندازی زدند.

پنتاگون در بیانیه‌ای اعلام کرد: یکی از نیروهای افغان طرف متخاصم را به قتل رساند در حالی که تعدادی افغان دیگر در تبادل آتش زخمی شدند.

وزارت دفاع آمریکا بیان کرد، زخمی‌شدگان در بیمارستان فرودگاه درمان شدند و حالشان مستقر است.

جان کربی، سخنگوی پنتاگون تاکید کرد: وزارت دفاع دقیقا طرف تیراندازی در اطراف فرودگاه کابل را نمی‌شناسد و بعید نیست عنصری از طالبان بوده باشد.

ارتش آلمان اعلام کرد، یک نیروی امنیتی افغان در تبال آتش با مهاجمان ناشناس در فرودگاه کابل کشته شد و نظامیان آلمان و آمریکایی در این حادثه مشارکت داشتند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: فرودگاه کابل وزارت دفاع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۹۵۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران حمله تروریستی هرات را محکوم کرد

سفارت ایران در کابل حمله مسلحانه به نمازگزاران در ولسوالی گذره هرات را محکوم کرد.

سفارت ایران در کابل در اطلاعیه‌ای نوشت سفارت جمهوری اسلامی ایران ضمن محکومیت حادثه تروریستی مسجد امام زمان (عج) ولسوالی گذره ولایت هرات که منجر به جراحت و شهادت جمعی از نمازگزاران شد، خواستار شناسایی و مجازات مرتکبین این جنایت می‌باشد.

در این اطلاعیه آمده است ایران آمادگی خود را جهت تقویت همکاری با حکومت سرپرست افغانستان جهت مبارزه با تروریسم اعلام می نماید.

گفتنی است در حمله افراد مسلح ناشناس به مسجد امام زمان (عج) شهرک اندیشه شهرستان گذره هرات در هنگام نماز مغرب و عشاء جمعی از نمازگزاران به شهادت رسیده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • طالبان افغانستان برای جذب توریست خارجی دست به کار شده اند
  • از سرگیری پروازهای ترکیش ایرلاین به افغانستان
  • از افغانستان متحد دفاع می کنیم
  • کابل: به کسی اجازه تخریب وحدت ملی در افغانستان را نمی‌دهیم
  • سفیر چین: روابط پکن و کابل در بهترین حالت قرار دارد
  • ایران حمله تروریستی هرات را محکوم کرد
  • یک میلیون مهاجر افغان از ترس اخراج پنهان شده اند
  • شادی فوتسالیست‌های افغان با صادق بوقی
  • خبر خوب برای دانشجویان افغان در ایران
  • ۶ کشته براثر ریزش کوه و صاعقه در افغانستان