Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-05@20:33:54 GMT

محتواهای عاشورایی در کتب درسی

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۹۶۲۲۵

محتواهای عاشورایی در کتب درسی

به گزارش گروه تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس، سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی از پرداختن به زندگینامه و معرفی الگوها و اسوه‌های اخلاقی، ملی، مذهبی و.. در محتوای آموزشی بخشی از فرآیند یاددهی-یادگیری خبر داد که بر اساس آن، در نظام تعلیم و تربیت کشور، تلاش شده است تا این مهم با پرداختن به ابعاد مختلف زندگی ائمه‌ اطهار(ع) و سیره و منش ایشان، به ‌خوبی مدنظر قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین به‌منظور آگاهی‌بخشی، معرفی الگوهای صدر اسلام، امامان و ائمه‌ معصومین(ع) و سیره‌ زندگی این بزرگواران، شخصیت‌های شاخص دوران تمدن اسلامی و دوران معاصر، کتاب‌های درسی برای گروه‌های سنی مختلف مناسب‌سازی شده است.

کتاب هدیه‌های آسمانی پایه‌ سوم دبستان شامل درس روز دهم: تصویر عزاداری کودکان و تصویر مقابله‌ دو لشکر در کربلا، کتاب هدیه‌های آسمانی پایه‌ ششم دبستان: درس سرور آزادگان، تصویر درخواست اجازه‌ نبرد حضرت قاسم از امام حسین(ع)، کتاب ریاضی اول دبستان: تصویر حضور کودکان در هیأت‌های عزاداری، کتاب فارسی هشتم: سروده‌ای از فدایی مازندرانی درباره‌ امام حسین(علیه‌السلام) و واقعه عاشورا، محتواهای مربوط به این ایام است که مخاطبین می‌توانند با مراجعه به بخش کتابخانه و مرکز اسناد در سایت رسمی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی به آدرس http://lib.oerp.ir/namayeshgah از این نمایشگاه مجازی دیدن کنند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: کتاب های درسی سازمان پژوهش و برنامه ريزي آموزشي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۹۶۲۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

والدین دارای نوآموز بخوانند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، حسین دولت دوست گفت: با توجه به پایان مهلت سنجش نو آموزان، لازم است کلاس اولی‌ها هر چه سریعتر برای "سنجش سلامت" ثبت نام کنند. وی افزود: سامانه نوبت‌گیری برنامه ملی سنجش بدو ورود به دبستان و کودکستان در سال ۱۴۰۳ باز شده است و والدین می‌توانند با مراجعه به سایت my.medu.ir برای نوبت‌گیری اقدام کنند. دولت دوست بیان کرد: متولدین اول مهر ۱۳۹۶ تا اول مهر ۱۳۹۷ که در مهر ۱۴۰۳ وارد پایه اول دبستان می‌شوند الزاما باید در برنامه سنجش بدو ورود شرکت کنند، در غیر این صورت امکان ثبت‌نام در پایه اول دبستان را نخواهند داشت.

دیگر خبرها

  • لزوم ثبت سفارش کتاب‌های درسی در سریع‌ترین زمان ممکن
  • تمدید مهلت ثبت‌نام و ارسال آثار به دو جشنواره ملی کتاب دانشجویی و پایان‌نامه سال
  • طراحی سؤالات امتحانات نهایی فقط از کتب درسی است
  • پلیس فتا با محتواهای مبتذل در فضای مجازی برخورد می‌کند
  • قابل توجه دانش‌آموزان دهم، یازدهم و دوازدهم؛ سؤالاتی که در امتحان نهایی طرح می‌شود
  • والدین دارای نوآموز بخوانند
  • چه نوع سؤالاتی در امتحان نهایی طرح می‌شود؟
  • سوالات امتحانات نهایی دانش‌آموزان چطور طراحی می‌شود؟
  • سوالات امتحانات نهایی چگونه طراحی می‌شود؟
  • برگزاری کارگاه آموزشی داستان نویسی برای کودکان در رشت