Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-27@11:42:41 GMT

طراح مشهور لباس برای مینی ماشین طراحی کرد +عکس

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۹۶۲۲۹

طراح مشهور لباس برای مینی ماشین طراحی کرد +عکس

ظاهر ماشین در نگاه اول با مدل کنونی مینی تفاوت چندانی ندارد، اما همه بخش‌های آن با تمرکز بر سادگی و حفظ محیط زیست از نو بازسازی شده است.

به گزارش مشرق، بی بی سی نوشت: مینی کانسپت جدیدی رونمایی کرده که با همکاری پل اسمیت، طراح مشهور لباس طراحی شده است. این کانسپت که براساس مینی الکتریکی ساخته شده، ایده‌های خودروساز انگلیسی را برای حفظ محیط زیست در تولید مدل‌های آینده‌اش نمایش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نام این کانسپت استریپ است که در زبان انگلیسی به معنی برهنه شدن است. ظاهر ماشین در نگاه اول با مدل کنونی مینی تفاوت چندانی ندارد، اما همه بخش‌های آن با تمرکز بر سادگی و حفظ محیط زیست از نو بازسازی شده است.

داشبورد با چوب‌پنبه بازیافتی پوشانده شده و روکش صندلی‌ از پلاستیک‌های دور ریخته شده ساخته شده است

در بازسازی ماشین قطعات و بخش‌های غیرضروری کنار گذاشته شده است. ماشین رنگ نشده و تنها لایه‌ای شفاف برای جلوگیری از پوسیدگی روی بدنه فولادی کشیده شده است. جلوپنجره، دور گل‌گیر و قالپاق‌ها از پلاستیک بازیافتی ساخته شده و داشبورد هم به جای پلاستیک با چوب‌پنبه بازیافتی پوشانده شده است.

درهای ماشین روکش ندارد و پیچ و مهره‌های ماشین را می‌توان دید. پل اسمیت می‌گوید به این ترتیب علاوه بر صرفه‌جویی در مواد اولیه، بازیافت ماشین در پایان عمرش آسان‌تر است. طراح لباس انگلیسی با همین تفکر دستگیره‌هایی با طناب بافته و برای روکش صندلی و زیرپایی‌ها هم از پلاستیک‌های دور ریخته شده استفاده کرده است.

برخلاف اکثر ماشین‌های امروز، استریپ نمایشگر دیجیتال ندارد و فقط جایی برای قرار دادن تلفن همراه روی داشبورد در نظر گرفته شده است. راننده از طریق برنامه‌هایی که در تلفنش نصب می‌شود می‌تواند بخش‌های مختلف ماشین را کنترل کند.

اگرچه ایده‌های به‌کار گرفته شده در این کانسپت تا حدی بزرگنمایی به نظر می‌رسد،‌ اما مینی می‌گوید با این کار روش‌هایی را یاد گرفته که با آنها محیط زیست را کمتر آلوده خواهد کرد. کارخانه انگلیسی اعلام کرده که این روش‌ها را به مرور در مدل‌های آینده خود به استفاده خواهد کرد.

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان خودرو مشرق شرکت مینی طراحی خودرو محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۹۶۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طراح این چمدان عاشق موز بوده! (عکس)

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • سینما اسیر سندرم فتوشاپ
  • سقوط مینی بوس به دره در باغملک / شمار کشته و مصدومین اعلام شد
  • ۱۰ کشته و مصدوم درپی سقوط مینی‌بوس به دره در باغملک
  • یک کشته و ۹ مصدوم در حادثه سقوط مینی بوس به دره در باغملک
  • مرگ دو کارمند سازمان آب و برق در حادثه سقوط مینی‌بوس به دره
  • پیروزی رم در مینی‌بازی سری آ با حضور فیکس سردار
  • طراح این چمدان عاشق موز بوده! (عکس)
  • اسدآباد میزبان جشنواره مینی بسکتبال دختران زیر ۱۲ سال غرب کشور
  • 5 لوازم خانگی که قبض برق شما را نجومی می‌ کنند
  • مست عشق و حواشی یک پوستر