Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عنایت‌الله رحیمی استاندار فارس در نشستی صمیمی با جمعی از آزادگان دفاع مقدس، ابراز داشت: آزادگان از آزادی و زندگی خود و خانواده‌هایشان گذشتند که آزادی و عزت را برای ملت و کشور به ارمغان آورند و از همین رو، درس مقاومت و ایثار را باید از آنان آموخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه هشت سال دفاع مقدس آینه تمام‌نمای مقاومت است، افزود: این روز‌ها به‌شدت به توسعه و ترویج فرهنگ آزادگی نیازمندیم و تاکید مقام معظم رهبری نیز بر همین است.

استاندار فارس بیان کرد: آزادگان، شهدا و ایثارگران بی هیچ چشم‌داشت از هستی خود گذشتند و پایداری نظام مدیون این عزیزان است.

رحیمی در ادامه با اشاره به اینکه بسیاری از مسوولان در گذر زمان و پیچ و خم امور اداری ممکن است ارزش و ارج و قرب آزادگان را از یاد ببرند، گفت: از این فراموشکاری عذرخواهیم و واقعیت این است که هرگز این موضوع مورد غفلت مسوولان نبوده است.

نماینده عالی دولت در استان فارس افزود: در زمینه مسکن تفاهم‌نامه‌ای تنظیم شد و استانداری فارس قبول تعهد کرد که برای ساخت ۱۰هزار واحد مسکن، زمین تامین کند که از این تعداد ۶ هزار واحد را برای سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ پیش‌بینی کرده‌ایم و مابقی در سال آینده تامین می‌شود.

استاندار فارس اعلام کرد: تعهد یادشده برای تامین زمین صورت پذیرفته، ولی اینکه آیا مسکن ساخته شده یا خیر در اختیار استانداری نبوده است، زیرا در این حوزه دو موضوع وجود دارد؛ یکی آورده متقاضیان و دیگری تسهیلاتی که بنیاد شهید و بانک ارایه می‌کنند.

رحیمی با اشاره به اینکه در بسیاری از شهرستان‌ها رویه واگذاری گروهی پیش گرفته شده است، ابراز داشت: این اقدام تجربه‌ای مثبت و موفق ارزیابی شده، اما در کلانشهر شیراز به علت کمبود و فشار تقاضا بر روی زمین، امکان واگذاری گروهی وجود نداشت درنتیجه سایت‌هایی را برای بلندمرتبه‌سازی تدارک دیدیم تا مشکل خانواده‌های شهدا، ایثارگران و آزادگان حل شود.

او درباره اشتغال این خانواده‌ها نیز گفت: افزون بر قانون استخدامی مبنی بر به کارگیری درصد مشخصی از اعضای خانواده شهدا، ایثارگران و آزادگان، هر کارخانه اعم از بخش خصوصی یا دولتی سهمیه این عزیزان را در اولویت قرار داده‌اند و از نظر تعدادی نیز آن را افزایش داده‌ایم.

استاندار فارس با بیان اینکه به درخواست‌های تشکل‌های ایثارگری در تمامی حوزه‌ها پاسخ داده شده است، عنوان کرد: پاسخگویی به این عزیزان در کمترین زمان ممکن در جلسه‌های مختلف بررسی و به آن‌ها حتی به صورت موردی رسیدگی شده است.

رحیمی ابراز داشت: استان فارس تنها استانی است که در زمینه اعطای جهیزیه به افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) با کمک مستقیم دولت اقدام کرده است.

او در همین زمینه به تامین مسکن محرومان، مسکن بی‌سرپرستان و ایتام، زیر پوشش قراردادن ایتام، پیگیری توسط خیران و کمک‌های دولتی نیز اشاره کرد.

استاندار فارس با اشاره به اینکه بیش از ۳هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان کمک‌های مومنانه از سوی مردم فارس در اختیار نیازمندان قرار گرفته است، افزود: فارس در این زمینه رتبه نخست اعطای کمک در کشور را به خود اختصاص داده است که بخش اعظم آن را استانداری و مجموعه فرمانداران تامین کرده‌اند.

نماینده عالی دولت در استان فارس وحدت رویه در اعطای خدمت را از دستاورد‌های نظام دانست و بیان داشت: با وجود تحریم و شرایط دشوار اقتصادی و موانع دیگر در این حوزه تمام توان خود را به کار گرفته‌ایم، تغییر دولت‌ها نباید برای آبادانی کشورمان تاثیر گذارد، زیرا همگی سرباز نظام هستیم گاه در لباس مردم و گاه در لباس خدمتگزار آنان.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استاندار فارس خانواده ایثارگران تعهدات دولت ایجاد مسکن استاندار فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۹۶۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت بانک مسکن از خانواده‌ها با پرداخت بیش از ۴۴ هزار فقره تسهیلات در سال ۱۴۰۲

امتداد -  سید عباس حسینی مدیرعامل بانک مسکن گفت: بر اساس قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون، ۱۱۴ هزار و ۸۲۴ فقره انواع تسهیلات ازدواج، فرزندآوری، ودیعه، خرید، تعمیر و ساخت مسکن معادل ۱۶۲ هزار و ۴۶۴ میلیارد ریال در این بانک اعطا شده که از این میزان، ۴۴ هزار و ۸۸۵ فقره تسهیلات معادل ۹۹ هزار و ۳۳۶ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۲ به خانواده‌ها پرداخت شده است.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، دکتر حسینی با اشاره به اهمیت اجرای سیاست‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فرزندآوری و جوانی جمعیت گفت: به فرموده مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) «تلاش برای افزایش نسل و جوان شدن نیروی انسانی کشور و حمایت از خانواده، یکی از ضروری‌ترین فرائض مسئولان و آحاد مردم است» و از این رو حمایت از جوانی جمعیت و فراهم ساختن زمینه‌های تحقق این مهم در کشور از مهمترین وظایف نهادهای اقتصادی تأثیرگذار به ویژه بانک‌هاست.

 

 

مدیرعامل بانک مسکن ادامه داد: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون در بانک مسکن، مبلغ ۱۷ هزار و ۵۵ میلیارد ریال بابت ۳۴ هزار و ۳۲۰ فقره تسهیلات قرض‌الحسنه فرزندآوری برای تولد فرزندان اول تا پنجم، مبلغ ۸۹ هزار و ۱۰ میلیارد ریال بابت ۶۷ هزار و ۳۵۷ فقره تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج و مبلغ ۲ هزار و ۵۵۹ میلیارد ریال بابت یک هزار و ۵۴۳ فقره تسهیلات قرض‌الحسنه ودیعه، خرید و ساخت مسکن به خانواده‌های دارای تا سه فرزند و همچنین خانواده‌های دارای بیش از سه فرزند(متناسب با تعداد فرزندان) پرداخت شده است.

همچنین طی مدت مذکور با توجه به افزایش سقف تسهیلات خرید و تعمیر مسکن متناسب با تعداد فرزندان زیر ٢٠ سال، نسبت به پرداخت مبلغ ۵۳ هزار و ۸۴۰ میلیارد ریال بابت ۱۱ هزار و ۶۰۴ فقره تسهیلات خرید و تعمیر مسکن نیز در بانک مسکن اقدام شده است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • واگذاری زمین به ۱۸۸ ایثارگر گلستانی در طرح نهضت ملی مسکن
  • ۱۰۰ هزار خانواده فاقد مسکن در لرستان شناسایی شده است
  • دغدغه اهالی هرمز درباره گلزار شهدا چه زمانی رفع می‌شود؟
  • سه تفاهم‌نامه همکاری بین‌المللی در بخش کشاورزی امضا شد
  • برگزاری جشنواره استعدادیابی «ستاره‌های شهر» در قم
  • تداوم پرداخت تسهیلات خرید یا ساخت مسکن ایثارگران در سال ۱۴۰۳
  • تأمین سلامت افراد مهم‌ترین رکن پیشرفت جامعه‌
  • حمایت بانک مسکن از خانواده‌ها با پرداخت بیش از ۴۴ هزار فقره تسهیلات در سال ۱۴۰۲
  • خانواده‌های شهدا پشتوانه‌های اصلی نظام هستند
  • یاری شهروندان به پلیس در اجرای قانون حجاب