Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، ریاحی  رئیس بیمارستان حضرت رسول اکرم در برنامه تیتر امشب شبکه خبر گفت: با حجم بسیار زیاد مراجعات سرپایی و بستری مواجه هستیم و نشانه‌ای از کاهش مراجعات نداریم.

این فوق تخصص ریه گفت: به ناچار ما با دو تمهید یکی بستری موقت و دیگری ترخیص زودتر بیمارانی که حالشان بهتر است خدمت رسانی به بیماران را مدیریت می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ریاحی با توجه به برخی رفتارهای اجتماعی اخیر، افزایش بیماران پیش بینی می شود گفت: با توجه به این حجم مراجعات، آمار‌های فوتی ها همچنان بالا خواهد بود.

رئیس بیمارستان حضرت رسول اکرم افزود: مهمترین تفاوت سویه دلتا، شدت بیماری بیشتر آن و قدرت بسیار زیاد انتقال آن است، دیگر این که میزان ماندگاری ویروس نیز در بدن بیمار بیشتر است.

ریاحی با تاکید بر واکسیناسیون سریعتر و گسترده افراد، گفت: افرادی که فوت می‌کنند سن پایین تری دارند و راهی جز رعایت شیوه نامه‌ها و واکسیناسیون سریعتر و گسترده نداریم.

محسن فرهادی معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت نیز رعایت محدودیت‌ها در تعطیلات ۶ روزه را بهتر از قبل ارزیابی کرد و افزود: ۸۰ درصد کاهش تردد بین استانی داشتیم و حدود ۶۰ درصد رعایت عدم تجمع و دسته روی را داشتیم، اما متاسفانه در مجموع در برخی شهر‌ها و مناطق، تجمع را داشتیم.

فرهادی گفت: در ادامه محدودیت ها، بر تعطیلی هفت گروه شغلی پر خطر تاکید شده که عبارتند از رستوران ها، کافی شاپ ها، پاساژها، سینما، تئاتر، استخر‌های سرپوشیده و باشگاههای ورزشی هستند.

خسرو صادق‌نیت  رئیس مجتمع بیمارستانی امام خمینی نیز در ارتباط تصویری با برنامه با اشاره به ثبات حجم بالای بیماران و مراجعه کنندگان گفت: میزان ماندگاری بیماران در بخش‌های ویژه و آی سی افزایش یافته که این موضوع ما را با کمبود تخت و میزان بیشتر فوتی‌ها روبرو خواهد کرد.

این پزشک متخصص از مسئولان تقاضا کرد: همه تلاششان را برای کاهش شیوع بیماری به ویژه در تهران بکنند برای این که پذیرش بیماران بیشتر دیگر میسر نیست.

چنگیز رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی را در اصفهان حدود ۵۰ درصد ذکر کرد و افزود: مشکل زدن ماسک نیست، ماسک را اغلب استفاده می‌کنند، مشکل عمده بحث فاصله گذاری اجتماعی و فیزیکی و قرار گرفتن در محیط‌ های سربسته با تهویه ناکافی است.

سیدعباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران هم از کاهش میزان ورودی بیماران به بیمارستان‌های مازندران خبر داد و از مسئولان خواست وقتی تصمیم به تعطیلات می‌گیرند در خصوص خروج خودرو‌ها از شهر‌ها سختگیرانه‌تر عمل کنند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: واکسیناسیون کرونا کرونا ویروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۹۶۶۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزان پرشدگی مخازن سد‌های کشور

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما، فیروز قاسم‌زاده سخنگوی صنعت آب ایران کاهش میزان بارندگی کشور نسبت به شرایط نرمال را هفت درصد اعلام کرد و افزود: با وجود اینکه بارش کشور به شرایط نرمال نزدیک شده، آثار خشکسالی سال‌های گذشته در رواناب‌ها و جریان رودخانه‌ها محسوس است و با کاهش در آورد رودخانه‌ها روبه رو هستیم.

وی با اشاره به کاهش جدی بارش در استان‌های بوشهر، فارس، خراسان رضوی، قزوین و تهران و تأثیر آن بر حجم مخازن سد‌های موجود در این استان‌ها، درصد پرشدگی سد‌های تأمین‌کننده آب شرب پایتخت را ۲۴ درصد دانست و خاطرنشان کرد: حجم مخازن سد‌های تهران تا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ با کاهش ۱۰ درصدی نسبت سال آبی گذشته روبرو بوده که نشان دهنده ضرورت جدی گرفتن مدیریت مصرف است.

قاسم‌زاده توجه به مدیریت مصرف از سوی همه بخش‌ها را ضروری دانست و ادامه داد: هرچند که در انتظار بارش‌های خوب دیگری در هفته جاری در برخی نقاط کشور هستیم، با توجه به جدی بودن تبعات تغییرات اقلیم که گرم شدن هوا را شدت بخشیده و می‌تواند تهدیدی برای منابع آبی باشد، لازم است هموطنان در کشورِ خشک و نیمه خشک ایران، همواره توجه ویژه‌ای به مدیریت مصرف آب داشته باشند تا فصل گرم سال را با اطمینان خاطر پشت سر بگذاریم.

دیگر خبرها

  • توافق گروه ۷ برای تعطیلی نیروگاه‌های زغال سوز تا ۲۰۳۵
  • شاملا رکورد فروش را جابجا کرد
  • کاهش پرشدگی مهمترین منبع آبی دامغان
  • پیگیر لایحه امنیت شغلی کارگران هستیم | با تهدید‌ها و تحریم‌ها نمی‌توانند ملت را متوقف کنند
  • ایجاد یک میلیون و ۲۰۰ هزار فرصت شغلی در سال گذشته/ تلاش برای احیای واحدی‌های راکد
  • معرفی ۲۵۰ موقعیت شغلی در نمایشگاه کار دانشگاه صنعتی امیرکبیر
  • پایان تاخت و تاز موتوری‌ ها در محدوده بازار | طرح ترافیک ویژه موتورسیکلت سواران در محدوده بازار اجرا می شود
  • هوش مصنوعی زندگی‌ها را نجات می‌دهد/ کاهش ۹۰ درصدی مرگ و میر بیماران قلبی
  • میزان پرشدگی مخازن سد‌های کشور
  • ویزیت رایگان بیماران خوی توسط گروه‌های جهادی + تصاویر