Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «هنریتا فور» مدیر اجرایی صندوق کودکان سازمان ملل متحد، یونیسف، در جریان ارائه گزارش خود به شورای امنیت سازمان ملل متحد اعلام کرد که هر ۱۰ دقیقه یک کودک یمنی به دلیل گرسنگی و بیماری جان خود را از دست می‌دهد.

این مقام یونیسف با اشاره به اینکه جنگ یمن تبدیل به بدترین بحران انسانی در دنیا شده است، گفت: ۲۱ میلیون نفر از جمله ۱۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۳ میلیون کودک برای زنده ماندن نیاز به کمک دارند و ۴۰۰ هزار کودک با سو تغذیه در معرض خطر مرگ زودهنگام قرار دارند.

به گفته سازمان ملل، ۷۵ درصد مردم یمن نیازمند کمک‌های بشردوستانه هستند. این سازمان اعلام کرده یمن با بدترین بحران انسانی در جهان دست به گریبان است. با این حال سازمان ملل متحد تا کنون در حل بحران انسانی ناشی از حملات ائتلاف سعودی به یمن، ناکام بوده است.

جنگ عربستان علیه یمن از مارس ۲۰۱۵ تا کنون در حالی همچنان ادامه دارد که پیامدهای مرگبار این جنگ به وخامت اوضاع انسانی در این کشور انجامیده و موجی از نگرانی‌ها را در عرصه‌های بین المللی در پی داشته است.

نتیجه جنگ افروزی عربستان تا کنون از بین رفتن سامان و ثبات سیاسی در یمن، بروز خشونت و ناامنی‌های گسترده، اشغال بخش‌هایی از یمن به دست تروریست‌ها و از همه مهمتر قرار گرفتن این کشور در وضعیت اضطراری انسانی است.

ده‌ها هزار یمنی نیز بر اثر جنگ افروزی عربستان کشته و زخمی و میلیون‌ها یمنی نیز آواره شده اند. اصرار مقامات سعودی بر ادامه جنگ افروزی در قبال یمن، این کشور عربی را بیش از پیش در تنگنا قرار داده است و هر روز، ابعاد فاجعه انسانی در یمن تشدید می‌شود.

کد خبر 5287770

منبع: مهر

کلیدواژه: یمن عربستان سعودی یونیسف جنگ 2015 یمن افغانستان ایالات متحده امریکا عراق طالبان لبنان رژیم صهیونیستی طالبان افغانستان روسیه فرودگاه کابل جو بایدن ایران انگلیس سوریه ترکیه سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۹۶۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 تماس تصویری نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل با مشاور ارشد امیرعبداللهیان

به گزارش همشهری‌آنلاین، «گیر پدرسون» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه امروز سه شنبه (۱۱ اردیبهشت ۱۴٠۳) با علی اصغر خاجی، مشاور ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی گفتگو کرد.

طرفین در این دیدار در رابطه با آخرین تحولات سوریه از جمله لزوم اتخاذ رهیافت های جدید جهت کمک به بهبود وضعیت انسانی، مبارزه با تروریسم و همچنین استمرار فرآیند سیاسی سوریه گفتگو و تبادل نظر کردند.

خاجی در ادامه این گفتگوها، با ابراز نگرانی از بحران انسانی سوریه اظهار داشت، جنایات رژیم صهیونیستی در قبال مردم مظلوم فلسطین و همچنین تجاوزات مستمر این رژیم به سوریه و لبنان تمامی معادلات منطقه را در بحران فرو برده است و روند پیشرفت تحولات سوریه را دچار خدشه کرده است.

کد خبر 848421 منبع: مهر برچسب‌ها خبر ویژه سازمان ملل

دیگر خبرها

  • این زن بخاطر نوع لباسش به ۱۱سال زندان محکوم شد
  • نکونام: سر ما کلاه گذاشتند/ قهرمان لیگ برتر هفته آخر مشخص می شود
  • اورژانس قزوین ‌۱۲۰ نیرو کم دارد
  • سازمان بهداشت جهانی: حمله به رفح، فاجعه انسانی خواهد بود
  • مدیرکل سازمان جهانی بهداشت: حمله اسرائیل به رفح یک فاجعه انسانی است
  • داستان روز اول (6+4 نکته درباره جامعه پذیری کارکنان در سازمان)
  •  تماس تصویری نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل با مشاور ارشد امیرعبداللهیان
  • گفت‌وگوی نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه با «خاجی»
  • اعلام نتایج آزمون ورودی جامعه الزهرا (س)
  • ضرورت توجه ویژه به کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای در کردستان