Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@20:18:34 GMT

تنها ملاک ارزیابی انسان، نه اعمال بلکه احوال او است

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۹۶۸۴۴

تنها ملاک ارزیابی انسان، نه اعمال بلکه احوال او است

ایسنا/قم حجت الاسلام ضیائی گفت: به اعمال نباید تکیه کرد و به خود مغرور شد؛ آدم (ع) کسی بود که همه به او سجده کردند اما شیطان او را فریب داد ورشدش متوقف شد.

حجت الاسلام ضیائی در آخرین شب از مراسم عزاداری سیدالشهدای هنر و رسانه استان قم بیان کرد: باتوجه به اینکه شیطان گفته‌ است «همه را دچار اغوا می‌کنم».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حال از کجا بدانیم این اغوا محقق شده یا نه؛ در این مورد در سوره بقره آیه ۲۵۶ آمده که غی در مقابل رشد و رشد به معنی تفاوت امروز نسبت به دیروز است.
وی با استناد به همان آیه افزود: در خصوص فهم قرآن کار کمی شده است. ترجمه اجتهادی قرآن بسیار مهم است به عنوان مثال «لااکراه فی‌الدین» معمولا ترجمه می شود «در دین اجباری نیست» ولی برخی بزرگان در ترجمه اجتهادی با اثربخشی حروف اینگونه معنی کردند اگر اکراه با "علی" بیاید به معنی اجبار است ولی با فی الدین آمده است و در گوهر دین چیز کریهی نیست.
حجت الاسلام ضیائی همچنین اظهار کرد: شهدای کربلا دغدغه یاری امام حسین (ع) را داشتند، حتی خودشان را سپر ایشان کردند و نگران بودند که نکند جایی در یاری ایشان کم گذاشته باشند؛ از اینان می‌توان درس گرفت بالاترین خدمات باید با کمترین توقعات باشد.
وی با اشاره به اینکه کسی نباید خیرات خود را بشمرد تأکید کرد: به اعمال و ابلیس نمی‌توان تکیه کرد. ملاک ارزیابی انسان تنها احوال او است بنابراین باید آستانه تحمل را افزایش داد و به خود مغرور نشد؛ آدم (ع) کسی بود که همه به او سجده کردند اما شیطان او را فریب داد ورشدش متوقف شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری منطقه قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۹۶۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولتی یا خصوصی بودن ناشران ملاک واگذاری غرفه در نمایشگاه کتاب نیست + فیلم

یاسر احمدوند، معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست خبری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در پاسخ به این سوال که سال گذشته غرفه‌هایی که وابستگی دولتی داشتند، از وضعیت مطلوب جانمایی در نمایشگاه کتاب برخوردار بودند، گفت: ملاک اختصاص غرفه به ناشران تعداد قابل توجه اثر آنهاست. دولتی یا خصوصی بودن ناشران ملاک واگذاری غرفه در نمایشگاه کتاب نیست. 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

احمدوند در پاسخ به این سوال که آیا رصدی انجام شده که چند درصد از مردم کتاب‌های خریداری شده نمایشگاه کتاب تهران را مطالعه می‌کنند، گفت: خواندن کتاب به عهده خود خریداران است. کتابی که خریداران وقت می‌گذارند، هزینه و خریداری می‌کنند، حتماً انتخابی پشتش بوده است. در پاسخ به آمار‌هایی که نشان می‌دهد سرانه مطالعه کشور اندک است، باید گفت که سرانه مطالعه کشورمان در مقایسه با کشور‌ها دیگر پایین نیست. ما نسبت به وضعیت مطلوب کشور خودمان فاصله داریم.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ادبیات

دیگر خبرها

  • روایت زندگی محمد دبیر سیاقی در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود
  • فرار زن جوان از دست مرد شیطان‌صفت | مرا به بیابان‌های اطراف شهر کشاند و...
  • (ویدئو) معنی جالب جنگ زرگری
  • دولتی یا خصوصی بودن ناشران ملاک واگذاری غرفه در نمایشگاه کتاب نیست + فیلم
  • تکرار گناه فرصت‌ تعالی را از انسان می‌گیرد
  • معنی جالب جنگ زرگری + فیلم
  • عریانی مقدمه بی‌حیایی است
  • اصل حج بر وحدت بین مسلمانان است
  • حقیقت بندگی خدا در بیان امام صادق (ع)
  • نرخ خام ولادت در یزد بالاتر از میانگین کل کشور