Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، الأسدی، سخنگوی ائتلاف الفتح عراق در مصاحبه خود با شبکه العهد، به زمان برگزاری انتخابات این کشور اشاره کرد و گفت: مرجعیت دینی بر برگزاری انتخابات در موعد مقرر تاکید دارد.

وی با بیان اینکه تصمیم برگزاری انتخابات حتمی است، گفت: اکثر گروه‌های سیاسی کشور با این موضوع موافقت کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از این نیز، مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق از برگزاری انتخابات عراق در موعد مقرر آن یعنی در ۱۰ اکتبر خبر داده بود.

کمیسیون عالی مستقل انتخابات عراق نیز تاریخ دهم اکتبر را به عنوان زمان قطعی برگزاری انتخابات مجلس این کشور تعیین کرده است.

جمانه الغلای، سخنگوی این کمیسیون نیز اعلام کرده است که، کمیسیون مستقل انتخابات عراق کار خود را ادامه می‌دهد و آماده سازی اوراق رأی گیری در مراحل پایانی قرار دارد.

پیش از این، پنج حزب و تشکل سیاسی کناره گیری خود را از انتخابات اعلام کرده بودند. این احزاب و تشکل‌ها وابسته به جریان صدر به رهبری مقتدی صدر، حزب کمونیست عراق، حزب تجمع جمهوری عراق، جبهه گفتگوی ملی و تشکل تحت رهبری ایاد علاوی و برخی احزاب مرتبط با تظاهرات اکتبر هستند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ائتلاف الفتح انتخابات عراق برگزاری انتخابات انتخابات عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۹۶۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی استان مازندران برای برگزاری مرحله دوم انتخابات

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، رئیس ستاد انتخابات استان مازندران در جلسه ستاد انتخابات استان که با حضور دکتر نوری استاندار مازندران برگزار شد با بیان اینکه انتخابات مرحله دوم در قائم شهر برای رقابت ۲کرسی در خانه ملت با ایجاد ۴۰۸ شعبه برگزار می‌شود یادآور شد: انتخابات ۲۱ اردیبهشت ماه جاری بصورت تمام الکترونیک در حوزه انتخابیه قائم شهر برگزار خواهد شد.

عزیززاده گرجی به آمادگی ستاد انتخابات استان مازندران برای برگزاری مرحله دوم انتخابات در حوزه انتخابیه قائم شهر اشاره کرد و گفت: صندوق‌های الکترونیکی دریافت شد و آموزش‌های لازم در حال ارائه به مسئولان اجرایی است.

وی از هماهنگی با صدا و سیمای مرکز مازندران برای ضبط تبلیغات کاندیدا‌های حوزه انتخابیه قائم شهر خبر داد و افزود: تمهیدات لازم برای تامین امنیت انتخابات در این حوزه انتخابیه اندیشیده شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار با بیان اینکه ۴۳.۵ درصد مازندرانی‌ها در دور اول انتخابات سال گذشته رأی دادند، گفت: تمامی افرادی که در دیگر حوزه‌های انتخابیه رأی ندادند و افرادی که در حوزه انتخابیه قائم شهر رأی دادند فقط می‌توانند در مرحله دوم انتخابات شرکت کنند.

وی اضافه کرد: تبلیغات از ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود و تا ۷صبح ۲۰ اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

عزیززاده گرجی با بیان اینکه عوامل اجرایی و نمایندگان فرمانداران حوزه انتخابیه قائم شهر نیز مشخص شدند، گفت: سلامت انتخابات بسیار مهم و صیانت از آرای مردم را وظیفه خود میدانیم.

رییس ستاد انتخابات استان با بیان اینکه هزار و ۴۵۳ نفر در دور اول برای کسب کرسی در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی پیش ثبت نام کردند اظهار کرد: ۷۴۸ نفر ثبت نام نهایی کردند.

وی با بیان اینکه انتخابات در ۹حوزه انتخابیه استان برگزار شد، افزود: ۵۲۲ نفر در هیات اجرایی تایید صلاحیت شدند و نهایتا هیات نظارت استان ۳۷۸نفر را از این تعداد تایید و در نهایت شورای نگهبان ۳۳۲نفر را تایید نهایی اعلام کرد.

عزیززاده گرجی با بیان اینکه هشت حوزه انتخابیه استان در دور اول نمایندگان خود را شناخت، گفت: حوزه انتخابیه قائم شهر، جویبار، سیمرغ، سوادکوه و سوادکوه شمالی با ۵ فرمانداری نیز به دور دوم کشیده شده است.

وی با بیان اینکه سه هزار و ۲۱۰ شعبه اخذ رای و ۵۹ شعبه انتخابیه اصلی و فرعی در استان فعال بوده ادامه داد: ۳۰ هزار نفر مستقیم در هیات اجرایی برای برگزاری انتخابات فعالیت داشتند که مجموعا ۶۰ هزار نفر در حوزه‌های مختلف برای برگزاری انتخابات استوار بر چهار راهبرد کلیدی مقام معظم رهبری مبنی بر مشارکت، امنیت، رقابت و سلامت فعالیت نمودند.

عزیززاده گرجی با بیان اینکه برای انتخابات خبرگان رهبری نیز در مازندران ۲۲نفر نام نویسی کردند، افزود: ۵ نفر از این تعداد تایید شدند و با آرای مردم استان چهار نفر راهی مجلس خبرگان شدند.

دیگر خبرها

  • تقدیر از مجریان برگزاری انتخابات در فیروزکوه
  • آمادگی استان مازندران برای برگزاری مرحله دوم انتخابات
  • تشریح نشست کمیسیون اصل نود توسط خضریان
  • بررسی عملکرد دستگاه‌های حاکمیتی در ارائه اطلاعات مورد نیاز پایگاه داده اعتباری
  • بررسی عملکرد دستگاه‌های حاکمیتی در ارائه اطلاعات مورد نیاز پایگاه داده اعتباری در کمیسیون اصل۹۰
  • استقرار شعب رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم انتخابات مجلس
  • تشکیل یک استان جدید در کمیسیون سیاسی دولت تصویب شد
  • تصویب تشکیل استان تهرانِ شرقی در کمیسیون سیاسی دولت
  • افتتاحیه دوره ششم مجلس خبرگان رهبری اول خرداد برگزار می‌شود
  • انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی در ۱۵ استان برگزار می‌شود