Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، سید امین قاسمی در سخنانی اظهار داشت: صندوق احیا و بهره‌برداری از بناهای تاریخی و فرهنگی، چهار بنای تاریخی شامل کاروانسراهای «چمشک» در شهرستان پلدختر و «گوشه» در شهرستان خرم‌آباد و خانه‌های تاریخی «مستجاب الدعوه» در شهرستان بروجرد و «پورابوالقاسمی» در شهر خرم‌آباد را به منظور احیا، مرمت و بهره‌برداری مدت معین به مزایده گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: اشخاصی که صلاحیت‌های لازم را از نظر کمیته فنی دارا بوده و بالاترین مبلغ اجاره‌بها را پیشنهاد بدهند به‌عنوان برنده مزایده شناخته خواهند شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: از تمام واجدین صلاحیت و درخواست‌کنندگان دعوت می‌شود از تاریخ نشر آگهی، اسناد مزایده را از دبیرخانه کمیسیون مزایده صندوق احیا ارسال کنند.

قاسمی در بخش دیگری از سخنان خود از صدور و تمدید ۲۰۰ مجوز رشته‌های صنایع‌دستی در سطح استان خبر داد و گفت: با توجه به محدودیت‌های موجود و خطر انتشار ویروس کرونا، مراحل بازدید از کارگاه‌های صنایع‌دستی به صورت مجازی و از طریق ارتباط تصویری انجام شد.

وی بیان داشت: ثبت‌نام صنعت‌گران از طریق اینترنت و پنجره واحد خدمات الکترونیک (سما) صورت می‌گیرد و بعد از یک هفته مجوز مربوطه صادر خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستانافزود: امیدواریم افزایش مجوز رشته‌های صنایع‌دستی موجب تولید و رونق اقتصادی این صنعت در استان شود.

کد خبر 5287772

منبع: مهر

کلیدواژه: اداره کل میراث فرهنگی لرستان امین قاسمی بناهای تاریخی ویروس کرونا محرم 1400 عاشورا آمار کرونا واکسن کرونا شیوع کرونا ماه محرم عکس استانها مراسم عزاداری کرمانشاه بوشهر گرگان خطبه های نماز جمعه هفته دولت صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۹۶۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم | تجربه واگذاری لکوموتیوهای آلستوم به مپنا، برای مدعیان خصوصی سازی کافی است

تین نیوز

مدیرکل نیروی کشش شرکت راه آهن گفت: ۲۰ لکوموتیو تحویل گرفته شده از شرکت مپنا، به طور متوسط ۵۰ تا ۶۰ درصد آماده به کاری دارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ریل نیوز، هادی یارجی درباره تجربه واگذاری لوکوموتیو به شرکت مپنا به روشROO گفت: قراردادی ۵ ساله در سال ۱۳۹۵ با شرکت مپنا منعقد شد که ۵۰ لوکوموتیو آلستوم که متوقف بودند برای بازسازی و بهره برداری در اختیار شرکت مپنا قرار داده شود و پس از بهره برداری مالکیت لوکوموتیوها به شرکت مپنا واگذار شود.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۲۰ لکوموتیو، بازسازی و وارد شبکه ریلی شده و ۳۰ لکوموتیو همچنان در اختیار مپنا است و در حال سپری کردن فرایندهای مختلف مونتاژ، دمونتاژ و بازسازی قرار دارد.

یارجی تصریح کرد: ۲۰ لوکوموتیو تحویل گرفته شده، به طور متوسط ۵۰ تا ۶۰ درصد آماده به کاری دارد یعنی روزانه ۱۰ تا ۱۲ لکوموتیو آماده به کار داریم و مابقی، در چرخه بهره برداری و تعمیرات است که همان ها هم قابلیت اطمینان بسیار پائینی دارد.

وی تصریح کرد: به نظر می رسد این پروژه می توانست به شکل بهتری عمل شود زیرا بیشتر کاری که انجام شده دمونتاژ بوده نه بازسازی و علت اینکه در آماده به کاری این لکووموتیوها و قابلیت اطمینان آنها اتفاق خوبی نیفتاده این است که سرمایه گذاری خاص و ویژه ای از سمت سرمایه گذار در این پروژه اتفاق نیفتاده است.

حجم ویدیو: 52.61M | مدت زمان ویدیو: 00:02:52 دانلود ویدیو آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • فیلم | تجربه واگذاری لکوموتیوهای آلستوم به مپنا، برای مدعیان خصوصی سازی کافی است
  • بوم‌گردی عشایری در لرستان راه‌اندازی می‌شود
  • خانه تاریخی آصف اردبیل واگذار می‌شود
  • حفاظت از خانه‌های تاریخی آذربایجان‌غربی در اولویت است
  • خانه آصف اردبیل برای مرمت به بخش خصوصی واگذار می‌شود
  • بنا‌های تاریخی اردبیل برای احیا به بخش خصوصی واگذار می‌شود
  • سرمایه‌گذاری در بنای تاریخی خانه آصف اردبیل به مزایده گذاشته شد
  • واگذاری ۱۰۰ بنای تاریخی در سال ۱۴۰۳
  • آمادگی صندوق احیاء و بهره‌برداری از اماکن تاریخی برای همکاری در احیا بافت تاریخی گرگان
  • اهدای ۵۹ شیء تاریخی به اداره میراث‌ فرهنگی شهرستان ملایر