Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-05-01@05:45:01 GMT

کدام لوازم آرایشی خطرناک و سمی هستند؟

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۹۷۱۰۰

کدام لوازم آرایشی خطرناک و سمی هستند؟

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از گاردین، تحقیقات حاکی از آن است مواد شیمیایی ممنوعه و سمی بر روی برخی از اقلام آرایشی به خصوص مرطوب کننده ها، رژ لب ها، نرم کننده های مو و کرم های ضد آفتاب هنوز رویت می شوند و این یک معضل جهانی است.

این گزارش حاکی از آن است اکثر این لوازم آرایشی های خطرناک و سمی در بریتانیا و اتحادیه اروپا تولید می شوند و صادرات آنها به دیگر نقاط جهان نیز ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محققان برای رسیدن به این نتیجه این مواد آرایشی را بر روی حیوانات آزمایش کردند و به نتایج نگران کننده ای رسیدند.

با وجود هشدارهای قبلی هنوز مواد اولیه خطرناک، سمی و مضر داخل اقلام آرایشی دیده می شود.

در 100 آزمایش جداگانه این لوازم آرایشی بر روی حیواناتی مثل خرگوش و موش آزمایش شدند.

در سال 2009 قانونی در اتحادیه اروپا وضع شد که  بر اساس این قانون شرکت ها و کارخانجات موظف هستند خطرات مربوط به مواد شیمیایی را شناسایی و مدیریت کنند.  

محققان پشت این تجزیه و تحلیل صدها سند را با جزئیات آزمایش ایمنی شیمیایی بررسی کردند. آنها دریافتند که از 413 ماده ای که منحصراً در لوازم آرایشی استفاده می شود ، 63 مورد پس از اعمال ممنوعیت در اتحادیه اروپا مورد آزمایش قرار گرفت.

برخی از مواد شیمیایی موجود در لوازم آرایشی قرار است حذف شوند و این در نتیجه فشارها بر روی برندهای معتبر و غیرمعتبر آرایشی است.

 

 

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: آرایش لوازم آرایشی کرم پودر لوازم آرایشی بر روی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۹۷۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محکومیت ۶ میلیارد ریالی قاچاقچی کود شیمیایی در مهران

به گزارش خبرگزاری مهر، سید مهدی محمدی گفت: قاچاقچی کود شیمیایی به دلیل حمل کود شیمیایی به قصد خروج از کشور در پایانه مرزی مهران به پرداخت شش میلیارد و ۷۲۰ میلیون ریال جریمه محکوم شد.

مدیر کل تعزیرات حکومتی ایلام اظهار کرد: شعبه اول بدوی شهرستان مهران به پرونده قاچاق ۴۰۰۰ کیلوگرم انواع کود شیمیایی یارانه‌ای به ارزش سه میلیارد و ۳۶۰ میلیون ریال رسیدگی کرد.

محمدی تصریح کرد: شعبه پس از بررسی، با توجه به ارائه نکردن مدارک قانونی، اتهام قاچاق کالا را محرز و علاوه بر ضبط کالاهای کشف شده، متهم را به پرداخت جریمه نقدی محکوم کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان ایلام افزود: سربازان گمنام اداره اطلاعات مهران و ماموران گمرکات مستقر در پایانه مرزی مهران در حین عبور دو دستگاه کامیونت باری، این کالاها را کشف و گزارش آن را برای بررسی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

کد خبر 6093724

دیگر خبرها

  • کشت ارگانیک رویکرد جهاد کشاورزی مازندران است
  • محکومیت ۶ میلیارد ریالی قاچاقچی کود شیمیایی در مهران
  • از ۱۰ برند رژ لب تا مکمل تقویتی مو ؛ این محصولات را نخرید، تقلبی است 
  • کشف خطر جدید میکروپلاستیک‌ها بر سلامت
  • شناسه دار شدن محصولات آرایشی و بهداشتی
  • قاچاق چالش عمده در حوزه محصولات آرایشی و بهداشتی است
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون با آزمایش مولکولی
  • قند پنهان در کدام یک از مواد غذایی وجود دارد؟
  • انقلاب صنعتی (قرن هجده و نوزدهم) و پیشرفت‌های فناورانه
  • تجهیزات و لوازم آزمایشگاهی