Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-03@03:12:07 GMT

۴ راهکار خانگی برای درمان جوش و تحریکات پوستی

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۹۷۱۰۸

۴ راهکار خانگی برای درمان جوش و تحریکات پوستی

به گزارش همشهری آنلاین، باشگاه خبرنگاران به نقل از هلث آنلاین نوشت: تحریک پوستی و جوش می‌تواند به دلایل مختلف بروز کرده و خارش از جمله علائم رایج آن است. به طور عمومی پزشکان از کرم‌های مخصوص و آنتی‌هیستامین برای درمان جوش استفاده می‌کنند. با این حال، کمتر کسی می‌داند که این عارضه درمان خانگی دارد. در این مطلب به ساده‌ترین راهکارهای خانگی برای درمان تحریکات پوستی می‌پردازیم:

۱- کمپرس سرد: ساده‌ترین و سریع‌ترین راهکار برای توقف درد و خارش ناشی از تحریک پوستی استفاده از کمپرس سرد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به طور عمومی استفاده از کمپرس سرد، دوش آب سرد، حوله سرد و یا آب خنک می‌تواند تحریکات پوستی و خارش ناشی از آن را التیام دهد.

۲- بلغور جو دوسر: جو دوسر قرن‌ها برای درمان بسیاری از بیماری‌های پوستی از اگزما تا سوختگی مورد استفاده قرار می‌گرفته است. سازمان غذا و داروی آمریکا در سال ۲۰۰۳ استفاده از جو دوسر برای حفاظت از پوست را تایید کرد. امروزه بسیاری از کرم‌های پوست حاوی مواد جو دوسر است. می‌توانید وان حمام را با آب گرم پر کرده و یک فنجان جو دوسر آسیاب شده به آن بیفزایید. به مدت ۳۰ دقیقه در این آب غوطه ور بمانید و سپس دوش بگیرید.

۳- آلوئه‌ورا: یکی از گیاهانی که از زمان باستان برای بیماری‌های پوستی مورد استفاده قرار می‌گرفته، آلوئه‌وراست. شاید شما هم تجربه استفاده از آلوئه ورا برای تسریع در التیام زخم پوست را داشته اید. این گیاه دارای خواص ضدالتهابی، آنتی باکتریایی، آنتی ویروسی و آنتی اکسیدانی است. پیش از استفاده از آلوئه‌ورا پوست را شسته و خشک کنید تا میزان جذب افزایش یابد. دوبار استفاده از عصاره این گیاه در روز برای درمان تحریکات پوستی و جوش توصیه می‌شود.

با آلوئه‌ورا پوستی شفاف داشته باشید ۶ خاصیت حیرت‌انگیز آلوئه‌ورا که نمی‌دانستید

۴- روغن نارگیل: مردم ساکن مناطق گرمسیری سال‌هاست از خواص بی‌نظیر روغن نارگیل برای پوست آگاهی دارند. این روغن یک آبرسان طبیعی برای پوست بوده و حاوی چربی‌های اشباع شده است. از خواص بی نظیر روغن نارگیل برای پوست می‌توان به خواص گندزدایی، آنتی باکتریایی، آنتی اکسیدانی و ضدالتهابی آن برای پوست اشاره کرد. می‌توانید این روغن را به راحتی در مناطقی از پوست که دچار خارش و تحریک شده است استفاده کنید.

کد خبر 622253 برچسب‌ها پوست

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: پوست برای درمان آلوئه ورا برای پوست جو دوسر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۹۷۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴ ادویه ضد آلزایمر

به گزارش «تابناک» به نقل از اطلاعات آنلاین،، مراقبت از بدن، فعال ماندن و تغذیه خوب به اندازه حفظ سلامت مغز مهم است. همه می‌خواهند از سلامت مغز خود برخوردار باشند، اما با افزایش سن، پیر شدن مغز نیز کاملاً طبیعی است. غذا بر حافظه، شناخت، خلق و خو و تمرکز تاثیر می‌گذارد، بنابراین یکی از بهترین راه ها برای تقویت سلامت مغز، غذا است.

مت وبستر، متخصص مواد غذایی و بنیانگذار Seasoned Pioneers، چهار مورد از بهترین ادویه‌هایی را که می‌توانند سلامت مغز را تقویت کنند، فهرست کرده است.

زنجبیل

زنجبیل نه تنها به بهبود سلامت دستگاه گوارش کمک می‌کند، بلکه یک ادویه قدرتمند در مورد سلامت مغز است. به گزارش بریستول لایو، زنجبیل حاوی صدها ماده شیمیایی گیاهی است که همگی در برابر استرس اکسیداتیو محافظت می کنند.

زنجبیل از مغز در برابر آسیب رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند.

زنجبیل سطح مواد شیمیایی مغز سروتونین و دوپامین را افزایش می‌دهد (سطح پایین این مواد شیمیایی با افسردگی مرتبط است).

زنجبیل ممکن است به کند کردن پیشرفت بیماری آلزایمر کمک کند.

زردچوبه

ترکیب اصلی آن، کورکومین، دارای خواص محافظت کننده عصبی است که به حفظ وضوح مغز کمک می‌کند. به تقویت عملکرد حافظه، کاهش مه مغزی و بهبود شناخت کمک می کند. مطالعات نشان داده اند که کورکومین باعث افزایش سطح هورمون رشد BDNF می شود که در بیماران آلزایمر کاهش می‌یابد.

دارچین

دارچین، یک ادویه کلاسیک، مملو از آنتی اکسیدان هایی است که از تجمع پروتئین در مغز مرتبط با بیماری آلزایمر و پارکینسون جلوگیری می کند. این ادویه نه تنها یادگیری و شکل گیری خاطرات جدید را تقویت می کند، به نورون ها کمک می کند تا ارتباطات جدید ایجاد کنند، بلکه این ادویه همچنین دارای آنتی اکسیدان بالایی است که از مغز در برابر آسیب های ناشی از استرس محافظت می کند.

فلفل سیاه

فلفل سیاه، یکی از پرمصرف ترین ادویه ها در سطح جهان، برای سلامت مغز نیز فوق العاده است. ترکیب دارویی اصلی آن، پیپرین، مملو از آنتی اکسیدان است.

این آنتی اکسیدان از سلول‌های سالم مغز در برابر آسیب محافظت می‌کنند. فلفل سیاه همچنین با تحریک مسیرهای شیمیایی به مغز، عملکرد شناختی و حافظه را تقویت می کند.

دیگر خبرها

  • ۷ تاثیر شگفت انگیز و باورنکردنی سفیده و زرده تخم مرغ برای پوست و مو
  • اگر خونتان غلیظ شده این راهکار‌ها را به کار بندید
  • نفخ لوبیاها را چطور بگیریم ؟ ؛ طرز تهیه خوراک لوبیا | این غذا سرشار از آنتی اکسیدان است | فوت و فن خوشمزه‌تر شدن این غذای سالم و خانگی
  • پشت پرده تصمیم رئیس جمهور چین برای ملاقات با وزیر خارجه آمریکا / توسعه و تقویت اقتصادی، راهکار چین برای مقابله با تحریکات آمریکا / چین بر جذب سرمایه گذاری خصوصی از آمریکا متمرکز است
  • ۴ ادویه ضد آلزایمر
  • سیگار نابودگر ظاهر و زندگی افراد؛ از آسیب‌های پوستی تا تهدید سلامتی
  • کبد چرب و دردسرهایش
  • ۵ راه حل خانگی درمان مسمومیت
  • بهترین میوه برای تقویت سیستم ایمنی بدن
  • خواص معجزه‌آسای سیر برای پوست و مو