Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ محمد رازقی در خصوص سرعت و نقش آن در بروز تصادفات توضیح داد .

سرهنگ رازقی معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ گفت : سرعت یکی از عوامل مهم تصادفات است و علت آن نیز سرعت بالا زمان عکس العمل راننده را بشدت کاهش می دهد و مدت زمانی که راننده نیاز دارد تا عکس العمل مناسب برای تصادف نشان دهد را از دست داده  و متاسفانه تصادف اتفاق می افتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ گفت : سرعت به دو حالت می تواند بر تصادفات تاثیربگذارد و یا به طور مستقیم می تواند بر تصادفات اثر بگذارد مثل زمانی  که راننده ای خطری را می بیند ولی سرعت خودرو بالاست و راننده نمی تواند وسیله نقلیه را کنترل نماید که برخورد به وجود می آید .

او افزود: در مواقعی علت تصادف عدم رعایت حق تقدم است ولی بعلت سرعت بالا تصادفی اتفاق می افتد با شدت و با مجروح های بیشتر  وخدای ناکرده تصادف فوتی روی می دهد که علت تشدید  این تصادفات سرعت می باشد . 

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ افزود : یک تحقیق علمی نشان می دهد که اگر سرعت وسیله نقلیه ای با عابری برخورد نماید و سرعت وسیله نقلیه 30 کیلومتر باشد احتمال فوت عابر 5 درصد است و اگر سرعت خودرو 45 کیلومتر باشد احتمال فوت عابر 50 درصد است و اگر سرعت وسیله نقلیه 80 کیلومتر باشد احتمال فوت عابر 100 درصد می باشد که نقش سرعت در تصادفات به اینگونه است.

او گفت : برای مدیریت سرعت در شهر تهران راههای مختلفی داریم و کاهش سرعت وسایل نقلیه با روش  های مختلف و کنترل سرعت های غیر مجاز را در برنامه خود داریم و اگر بخواهیم نحوه برخورد با سرعت های غیر مجاز را دسته بندی کنیم باید به سه سطح اشاره کنیم که سرعت بیش از 30 کیلومتر از حد مجاز در مرحله بعد سرعت بیش از 30 تا 50 کیلومتر از حد مجاز که در ادامه سرعت بالای 50 کیلومتر در ساعت که به نوعی این سرعت برای فرد و دیگر رانندگان خطر آفرین است که در قرارگاه سرعت برای این نوع  رانندگان پیامک ارسال و آنها با حضور در پلیس راهور تهران بزرگ ضمن دادن تعهد مبنی بر عدم تکرار تخلف آموزشهای لازم را می بینند .

سرهنگ رازقی ادامه داد : بعضی از این تخلفات مربوط به سازمان ها می باشد که ما این تخلفات را به سازمان مربوطه به صورت مکتوب اعلام می کنیم و جالب است بدانید که خودروهای با پلاک سیاسی که مربوط به نمایندگان سایر کشورها می باشد از طریق مبادی خود از طریق وزارت خارجه به کشورها اعلام  میشود.

انتهای پیام/

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: معاون پلیس راهور تصادف خودرو وسیله نقلیه شهر تهران وسایل نقلیه پیامک وزارت خارجه تخلف خودروهای سازمانی پلیس راهور تهران بزرگ وسیله نقلیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۹۷۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ سال محرومیت از تحصیل در انتظار داوطلبان متخلف در آزمون سراسری

رییس سازمان سنجش کشور گفت: بسته به میزان تخلف داوطلبان بین یک تا ۱۰ سال از تحصیل محروم خواهند شد و کسانی که داوطلب نیستند، علاوه بر جریمه نقدی از سوی مقامات قضایی بین ۱ تا ۵ زندان مواجه خواهند شد.

عبدالرسول پورعباس، معاون وزیر علوم و رئیس سازمان سنجش کشور در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به تخلفات آزمون سراسری اظهار کرد: امسال ۴ مورد تخلف در آزمون سراسری از سوی داوطلبان گزارش شده، سال گذشته این رقم حدود ۱۰۰۰ مورد بود، امسال با استفاده از تجهیزات ضریب تخلفات کاهش داشته است.

معاون وزیر علوم بیان کرد: بسته به میزان تخلف داوطلبان بین یک تا ۱۰ سال از تحصیل محروم خواهند شد و کسانی که داوطلب نیستند، علاوه بر جریمه نقدی از سوی مقامات قضایی بین ۱ تا ۵ زندان مواجه خواهند شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جزییات تصادف زنجیره‌ای ۶ خودرو در بزرگراه ستاری تهران
  • اجرای طرح ایمن‌سازی مناطق حادثه‌خیز تهران
  • ثبت تخلف سرعت بیش از ۴۵۰ هزار وسایل نقلیه در مازندران
  • ثبت تخلف سرعت بیش از ۴۷۹ هزار وسایل نقلیه در مازندران
  • سوانح رانندگی در مشهد ۵۰ نفر را مصدوم کرد
  • ایمن‌سازی ۲۱۲ نقطه حادثه‌خیز در معابر پایتخت/ نصب ۲۰۰ تابلوی جدید هدایت مسیر
  • ۱۰ ماشین آلمانی برتر تاریخ که شاهکار‌های مهندسی عرصه خودروسازی به شمار می‌آیند
  • ۱۰ سال محرومیت از تحصیل در انتظار داوطلبان متخلف در آزمون سراسری
  • دیدار و گفت‌‌وگوی معاون سیاسی وزارت خارجه ایران با نماینده ویژه پوتین
  • پلیس راهور: مناطق ۴ و ۱۲ دارای بیشترین آمار تصادفات پایتخت هستند