Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیتا احمدیان روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این نشان استاندارد برای محصول خیار گلخانه‌ای، توت فرنگی گلخانه‌ای، قارچ خوراکی و نخود صادر و برای اولین بار در استان در محصولات گلخانه‌ای و قارچ خوراکی اخذ شده است.

وی اضافه کرد: امسال طرح ترویج فرهنگ تولید و مصرف محصولات گواهی شده و استاندارد با تاکید بر توان افزایی جوامع محلی، در راستای اجرای تفاهم‌نامه بین معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و دفتر توسعه فعالیت‌های زنان روستایی و عشایری مؤسسه آموزش و ترویج در سطح چهار شهرستان ارومیه، پیرانشهر، میاندوآب و نقده در قالب شش سایت با تنوع محصولاتی شامل توت فرنگی و خیار گلخانه‌ای، قارچ خوراکی سیب درختی، هلو و نخود دیم به اجرا درآمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر ترویج و هماهنگی کشاورزی آذربایجان غربی اظهار کرد: هدف از اجرای این طرح فرهنگ سازی در مورد تولید و مصرف محصولات گواهی شده و استاندارد به همراه مدیریت منابع آب و خاک و کمک به پایداری منابع و محافظت از آنها و افزایش بهره وری تولید با ترویج روش‌ها و فنون جدید کشاورزی در بین زنان روستایی و عشایری است.

وی با اشاره به لزوم حمایت از تولیدکنندگان محصولات گواهی شده به ویژه در مرحله عرضه به بازار گفت: مهمترین اهداف و برنامه­‌های اداره ترویج ترویج فرهنگ تولید و مصرف محصولات استاندارد از طریق آموزش بهره­‌برداران، تولید برنامه­‌های رادیویی و تلویزیونی، رایزنی با دستگاه‌های مربوط درباره حمایت از عرضه این محصولات و تشویق تولیدکنندگان و همچنین ایجاد سایت‌های الگویی، ترویجی است.

احمدیان با بیان اینکه اخذ پروانه برای ۲ محصول سیب درختی و هلو نیز در دست اقدام است، افزود: در این طرح ضمن تشکیل کارگروه‌های استانی و شهرستانی و انتخاب سایت‌ها و مدیران کنترل کیفیت، ثبت مشخصات بهره‌برداران و آزمون آب و خاک در سایت مورد نظر انجام و دوره‌های آموزشی تخصصی برای هر محصول برگزار شده است.

وی اضافه کرد: برای اجرای این طرح ۲۴ دوره آموزشی به تعداد ۳۶۰ نفر روز برای زنان روستایی برگزار شد و ضمن کاهش و کنترل مداوم نهادهای بیولوژیک و غیرشیمیایی مرتبط با عوامل خسارت زای هر محصول، نمونه‌برداری محصول جهت تعیین باقیمانده سموم انجام و نهایت منجر به اخذ ۴پروانه کاربرد نشان حد مجاز آلاینده‌ها و گواهی استاندارد در سطح استان شد.

مدیر ترویج و هماهنگی کشاورزی آذربایجان غربی گفت: محصول گواهی‌شده و استاندارد، محصولی است که در آن باقیمانده سموم، آفت‌کش‌ها و عناصر سنگین و آلاینده از حد مجاز پایین‌تر بوده و از نظر تغذیه‌ای به اندازه کافی حاوی عناصر غذایی برای سلامت انسان و دام است.

آذربایجان غربی سالانه حدود ۶.۵ میلیون تن محصولات باغی و زراعی تولید و روانه بازار مصرف می کند.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی آذربایجان غربی کشاورزی اراضی کشاورزی کاظم خاوازی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی آذربایجان غربی کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی آذربایجان غربی کشاورزی اراضی کشاورزی کاظم خاوازی کشاورزی آذربایجان غربی گلخانه ای گواهی شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۹۷۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات جان چهار مفقودی در ارتفاعات اوچ دره شاهین دژ

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،حمید محبوبی؛ مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر آذربایجان‌غربی گفت:طبق گزارش واصله به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات استان در ساعت ۱۱:۱۲صبح امروز مورخ ۱۵ اردیبهشت ماه۱۴۰۳؛ مبنی بر مفقودی چهار نفر در ارتفاعات اوچ دره شهرستان شاهین دژ، تیم امداد ونجات هلال احمر به محل حادثه  اعزام شدند.   وی افزود:تیم اعزامی بعد از طی مسافت و حضور در محل حادثه،پس از ۴ ساعت به چهار طبیعت گرد مفقودی دسترسی پیدا کردند و آنها را پس از انجام کمکهای اولیه به پایین دست کوهستان انتقال دادند.

دیگر خبرها

  • نجات جان چهار مفقودی در ارتفاعات اوچ دره شاهین دژ
  • پیش‌بینی تولید ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن محصول بهاره در خراسان رضوی 
  • صادرات سیب لرستان به روسیه، ترکمنستان و حاشیۀ خلیج فارس
  • نصب ۱۰ ایستگاه هوشمند آب و هواشناسی در شهرستان زرند
  • بیش از چهار هزار پروژه تحقیقاتی در سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی انجام شد
  • چهار هزار و ۷۰۰ پروژه تحقیقاتی در سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی انجام شد
  • حدود ۵۰ هزار نفر در بخش دامپروری قم مشغول به‌کارند
  • ارائه تکنولوژی‌های بومی در بخش کشاورزی/ رفع مشکل صادرات با آفت‌کش زیست‌سازگار
  • رفع مشکل صادرات با تولید آفت‌کش زیست‌سازگار
  • رفع مشکل صادرات با تولید آفتکش زیست سازگار