Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل بانک مسکن با تحلیل محتوای برنامه احسان خاندوزی برای اقتصاد ایران، آن را امیدوارکننده و عامل بهبود شرایط آینده توصیف کرد.

 

به گزارش پول نیوز، محمود شایان ابتدا به سه هدف مدنظر گزینه وزارت امور اقتصادی و دارایی اشاره کرد و گفت: دکتر خاندوزی در نظر دارد با سیاست‌هایی که در وزارت اقتصاد قصد تحقق آنها را دارد، ثبات را به اقتصاد کلان برگرداند، رشد اقتصادی را رقم بزند و معیشت خانواده‌ها را با تقویت قدرت خرید بهبود‌ ببخشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سه هدف، مهمترین گلوگاه‌های اقتصادی در کشور است که چالش‌های متعدد در حوزه‌های مختلف بوجود آورده است.

شایان در تحلیل اهمیت اهداف سه گانه مدنظر وزیر پیشنهادی اقتصاد به مشکلات پیچیده بخش مسکن اشاره کرد و افزود: در بخش مسکن شاهد تبعات بی‌ثباتی اقتصاد هستیم. بی‌ثباتی‌ در سال‌های اخیر باعث خریدهای سرمایه‌ای آپارتمان و‌ کمبود عرضه برای خریدهای مصرفی خانوارها شد و جهش قیمت مسکن را موجب شد. همچنین این جهش‌های‌ مکرر قیمت، به قدرت خرید مسکن‌ نیز آسیب وارد کرد. بنابراین همانطور که ملاحظه می‌شود، بازارهای مهم همچون بازار مسکن تاوان مشکلات بزرگتر در بخش اقتصاد را می‌دهند. اکنون دکتر خاندوزی قصد دارد با احیای ثبات در اقتصاد کلان، آرامش قیمتی را به بازارهای دارایی و مصرفی مورد استفاده خانوارها برگرداند.

مدیر عامل بانک مسکن در ادامه گفت، بعد دوم با اهمیت برنامه دکتر خاندوزی را، توجه به توان مالی و اعتباری بانک‌ها دانست.
|

شایان در این باره گفت: خاندوزی معتقد است اگر توانایی بانک‌ها در تامین مالی کاهش پیدا کند، توسعه بنگاه‌های تولیدی و رشد اقتصادی با تهدید روبرو می‌شود.

شایان افزود: اکنون می‌توان در شبکه بانکی، به تحولات مثبت در سیاست‌های بالادست در آینده امیدوار بود. ما در بانک مسکن به عنوان بانک توسعه‌ای تخصصی در بخش مسکن کاملا منتظر چنین دیدگاهی در دولت بودیم تا مسیر لازم برای تقویت بنیه‌ تسهیلات‌دهی به فعالان بازار مسکن فراهم بیاید. بانک مسکن همواره متعهد به تامین مالی بخش مسکن و ساختمان بوده است و برای ادامه این ماموریت نیاز دارد سرمایه‌اش افزایش پیدا کند و حمایت‌های لازم در دولت از این بانک صورت بگیرد. حضور خاندوزی ‌در وزارت اقتصاد می‌تواند امید ما را تضمین کند.

گفتنی است خاندوزی در دفاع از برنامه های خود برای تصدی وزارت امور اقتصادی و دارایی با اشاره به بازار سرمایه به عنوان دومین اولویت خود؛متنوع‌سازی ابزارها و محصولات مالی، کاهش قیمت‌گذاری‌های غیرضروری و سپردن سازوکارها به رقابت در بورس‌های کالایی و انرژی و نیز تسهیل ورود شرکت‌ها به بازار سهام، را از جمله اقدامات موثر برای رسیدن به اهداف درخصوص توسعه و پیشبرد اهداف بازار سرمایه دانست.

مدیرعامل بانک مسکن در پایان ضمن ابراز خرسندی از انتخاب شایسته خاندوزی برای تصدی وزارت امور اقتصادی و دارایی اظهارامیدواری کرد با رای قاطع نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی،دکتر خاندوزی سکاندار هدایت اقتصاد کشور شود.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: بانک مسکن وزیر اقتصاد بازار سرمایه افزایش سرمایه بازار مسکن وزارت امور اقتصادی و دارایی دکتر خاندوزی بانک مسکن بخش مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۹۷۵۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یکی از عملکردهای مثبت سازمان اوقاف در نهضت ملی مسکن است

رضا عظیمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در سال گذشته یک هزار و ۱۰۰ طرح عمرانی در ۷۵۰ بقعه متبرکه با زیربنای بیش از ۵۰۰ هزار مترمربع و اعتبار پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد ریالی اجرا شد؛ اعتباراتی که از محل کمک‌های خیران و یا پرداخت تسهیلات صورت گرفت. این طرح‌ها در حوزه‌های مختلف از قبیل کاربری رفاهی و سرمایه‌گذاری در بقاع متبرکه بود که شامل طرح‌های کشاورزی و دامپروری است.

مدیرکل فنی معاونت بهره‌برداری اقتصادی موقوفات سازمان اوقاف و امور خیریه بیان اینکه بیش از ۳۰۰ طرح عمرانی و کشاورزی در حوزه موقوفات در حال اجرا است، تصریح کرد: تقریباً ۱۳ هزار میلیارد تومان برای تکمیل آنها پیش بینی شده و ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند. سازمان اوقاف و امور خیریه بر اساس وظایف قانونی و ذاتی خود که حفظ عین مال است، عمل می‌کند؛ انجام این کار منوط به حفظ وضعیت موجود موقوفات و رساندن آنها به حالت سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه هست تا بتواند وضعیت موجود را به لحاظ اقتصادی و مالی بهبود بخشد.

مدیرکل فنی معاونت بهره‌برداری اقتصادی موقوفات سازمان اوقاف و امور خیریه یادآور شد: اهداف عام‌المنفعه نیز از اهداف سازمان اوقاف و امور خیریه است.

وی ادامه داد: در هشت هزار بقعه متبرکه برگزاری مراسمات مختلف مذهبی و توجه به افراد کم‌درآمد ساکن اطراف بقاع متبرکه نیز مورد توجه اوقاف است؛ در حوزه‌های مختلف با کاربری‌های مختلف سرمایه‌گذاری را در دستور کار داریم.

مدیرکل فنی معاونت بهره‌برداری اقتصادی موقوفات سازمان اوقاف و امور خیریه بیان کرد: در موقوفات کاربری‌های متفاوتی داریم که علاوه بر حفظ وضعیت موجود سرمایه‌گذاری را هم درنظر داریم. هدف سازمان اوقاف و امور خیریه برای سرمایه‌گذاری در موقوفات ایجاد اشتغال هست که در این حوزه نیز فعالیت‌های بسیاری انجام شده است.

وی اظهار کرد: یکی از عملکردهای مثبت سازمان اوقاف و امور خیریه نهضت ملی مسکن است که با توجه به شعار دولت مبنی بر افزایش عملیات ساختمانی در حوزه مسکن فعالیت‌های خوبی انجام شد. در استان مرکزی هشت هزار واحد مسکونی در حال ساخت است؛ همچنین در استان زنجان طرح ۲۰۰ هکتاری در دست اجراست که در مرحله اسکلت فلزی قرار دارد.

به گفته عظیمی در استان‌های خراسان رضوی، مازندران، گلستان و کردستان با همکاری وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مسکن فعالیت‌های خوبی در حال انجام است. شناسایی موقوفات یکی دیگر از مباحث معاونت بهره‌وری اقتصادی سازمان اوقاف است؛ یکی از طرح‌های این حوزه تهیه جی آی اس املاک، موقوفات، رقبات و بقاع متبرکه است که با همکاری ادارات کل اوقاف در استان‌ها انجام می‌شود.

مدیرکل فنی معاونت بهره‌برداری اقتصادی موقوفات سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: اطلس بقاع متبرکه تهیه و تکمیل و اطلاعات مکانی و توصیفی بیش از هشت هزار و ۵۰۰ بقعه متبرکه برداشت شده و در سیستم جامع بانک اطلاعاتی اوقاف کشور بارگذاری شده است. همچنین اطلاعات مربوط به طرح‌های سرمایه گذاری، ساختمان‌های اداری و رقباتی که به آب مرتبط هستند، شناسایی شدند.

وی یادآور شد: طرح‌های سرمایه‌گذاری اوقاف در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان در نفت و گاز، آبزی‌پروری، دامپروری و کشاورزی است؛ همچنین طرح عظیم جنین گاوی را در دست اجرا داریم که در صورت تحقق آن از خارج بی نیاز می‌شویم.

کد خبر 6094091 فاطمه علی آبادی

دیگر خبرها

  • راهکار پایان دادن به تقاضای کاذب دلار
  • یکی از عملکردهای مثبت سازمان اوقاف در نهضت ملی مسکن است
  • رسالت مالکیت فکری، شناسنامه‌دار کردن تولد نوآوری‌هاست
  • رئیس جدید اداره امور شعب استان گلستان معرفی شد
  • اکسپو سکوی پرتاب توسعه خراسان جنوبی
  • استقبال فرمانده‌ی قرارگاه اقتصادی وزارت دفاع از مدل اقتصاد تعاونی پیشگامان
  • استقبال فرمانده قرارگاه اقتصادی وزارت دفاع از مدل اقتصاد تعاونی پیشگامان یزد
  • وزیر امور اقتصادی و دارایی: پیشنهاد ایران به بانک توسعه اسلامی برای نحوه تامین مالی تایید شد
  • رونمایی از برات الکترونیک بانک صادرات ایران در وزارت اقتصاد؛
  • یک بانک برای ۵۷ کشور | ایران وام جدید می گیرد؟