Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، محمد قاسمی دادستان قزوین گفت: اگر بخواهیم از شیوع ویروس کرونا پیشگیری شود، نباید هیچ استانی در اعمال محدودیت‌های تردد و یا سایر پروتکل‌ها و شیوه نامه‌های بهداشتی کوتاهی کند، زیرا هرگونه سهل انگاری می‌تواند سلامت شهروندان را به خطر بیندازد.

وی افزود: اگر در استان قزوین کنترل و نظارت شدید و قاطع صورت گیرد، اما در استان‌های همجوار شاهد کوتاهی و عدم جدیت در اجرای محدودیت‌ها باشیم، بی‌تردید ما هم در معرض آسیب قرار خواهیم گرفت، لذا ایزوله کردن و محدودیت تردد باید در همه استان‌ها با شدت انجام شود تا بتوانیم شرایط را کنترل کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دادستان قزوین در ادامه تصریح کرد: خوشبختانه در ماه محرم اصناف در اجرای محدودیت‌ها همکاری لازم را داشتند و هیئت‌های مذهبی نیز با رعایت پروتکل‌ها از نگرانی‌های این ایام کم کردند، که این همراهی در شرایط حساس فعلی جای تقدیر دارد.

این مقام قضایی استان همچنین بیان کرد: خوشبختانه با درک بالای مردم بدون هر گونه پلمب و یا برخورد قهری شاهد همکاری شهروندان، اصناف و هیئت‌های عزاداری بودیم و مراسم سوگواری شهادت اباعبدالله الحسین(ع) هم بخوبی برگزار شد.

قاسمی اظهارداشت: اجرای طرح‌های محدودیت و ممنوعیت و سایر مصوبات ستاد کرونا قطعاً خلاء‌ها و مشکلاتی هم دارد، ولی ما باید از تجارب گذشته برای آینده استفاده کنیم تا به دستاوردهای بهتری دست پیدا کنیم.

وی تأکید کرد: امروز همه باید احساس تکلیف کنند و به سلامت مردم اهمیت دهند و در اجرای مصوبات ستاد و نیز رعایت پروتکل‌ها همچنان جدی بود تا از بحران فعلی عبور کنیم.

این مسئول در ادامه اذعان داشت: با اقدامات انجام شده مردم باید هوشیار شوند و همچنان خطر ویروس را جدی بگیرند، زیرا اگر عادی انگاری و سهل انگاری شده و خطر ویروس نادیده گرفته شود دیگر با تکمیل تخت‌های بیمارستانی، کادر درمان و بیمارستان‌ها قادر به ارائه خدمات به بیماران نخواهند بود.

محمد قاسمی از رسانه‌ها خواست همچون گذشته در اطلاع‌رسانی و دادن هشدارهای خطر ویروس کرونا همت کنند تا وضعیت استان از شرایط کنونی خارج شود.

این مسئول از حضور برخی شهروندان در بوستان‌ها اظهار نگرانی کرد و گفت: دیدن سفره‌های پهن شده در بوستان‌ها و تفرجگاه‌ها و تجمع خانواده‌ها در این اماکن بسیار نگران کننده است و نشان می‌دهد هنوز برخی این ویروس مرگبار را جدی نگرفته‌اند و لازم است مسئولان با سهل انگاران برخورد لازم را داشته باشند تا پیک دیگری استان را فرا نگیرد.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین در پایان خاطرنشان کرد: بر اساس اعلام دستگاه‌های متولی ظرفیت تخت‌های خالی در بیمارستان‌های استان در حال تکمیل است، لذا بار دیگر از همه شهروندان درخواست می‌کنیم در قطع زنجیره بیماری کمک و همکاری نمایند تا روند صعودی بیماری در استان کنترل شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: قزوین محدودیت های کرونایی محمد قاسمی دادستان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۹۷۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وحدت اعضای شورا با شهرداران باعث رونق امور شهری می‌شود

ایسنا/زنجان مدیرکل امور شهری و امور شوراهای استانداری زنجان با بیان اینکه وحدت اعضای شورا با شهرداران باعث رونق امور شهری می‌شود، گفت: تبدیل شهرها به کارگاه عمرانی در استان نشان‌دهنده دوری از حاشیه و توجه به کار است.

سعید خلجی امروز (چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه) در جلسه علنی شورای شهر زنجان، اظهار کرد: فعالیت شوراهای اسلامی در شهرها به‌عنوان پارلمان شهری نشان از بلوغ سیاسی و توجه به نظرات مردم در همه حوزه‌ها به‌ویژه مدیریت شهری است.

وی تصریح کرد: از ابتدای روی کار آمدن دولت سیزدهم، تلاش شد نگاه‌ها در این حوزه به مسائل شهری منطبق بر واقعیت و کمک برای رفع نواقص باشد و همه تلاش‌ها در این راستا انجام شده است.

خلجی ادامه داد: متاسفانه در دهه گذشته علی‌رغم نیاز مبرم ناوگان حمل‌ونقل شهری هیچ‌گونه اقدامی موثر در این حوزه انجام نشده بود که با تلاش‌های انجام شده و اعتبارات در نظر گرفته شده شاهد این هستیم که تعداد قابل توجهی اتوبوس، مینی‌بوس و ون در سطح شهرها وارد ناوگان شده و در حال خدمات‌رسانی به شهروندان است. در بخش خرید ماشین‌آلات سنگین نیز در سطح استان ۳۴ دستگاه ماشین‌آلات سنگین خریداری و در اختیار شهرداری‌ها قرار گرفته است.

مدیرکل امور شهری و امور شوراهای استانداری زنجان به بودجه عمرانی شهرداری زنجان و سایر شهرهای استان نیز اشاره کرد و یادآور شد: با بررسی بودجه شهرداری استان، مشاهده می‌شود که بیش از ۶۰ درصد بودجه به بخش عمرانی اختصاص یافته است در حالی‌که در قانون این عدد ۴۰ درصد است؛ مقایسه این دو عدد نشان می‌دهد که در شهرداری نگاه به عمران شهری بسیار جدی بوده و سعی شده است با کاهش سایر هزینه‌ها پروژه‌های مورد نیاز در شهرها به مرحله اجرا درآید.

خلجی افزایش بودجه شهرداری‌ها را نیز در راستای تداوم نگاه توسعه‌ای به شهرها دانست و تصریح کرد: در این مدت بودجه شهرداری زنجان ۳.۵ برابر شده است که رقم بسیار قابل توجهی است و با تزریق آن به طرح‌ها افزایش خدمات عمومی به مردم را شاهد هستیم.

او به اجرای نهضت آسفالت شهری نیز اشاره کرد و گفت: استفاده از ۴۵۴ هزار تن آسفالت در معابر شهری شهرهای استان زنجان، نشان از عزم جدی در این حوزه است و قطعا کام مردم را شیرین خواهد کرد. در ۲ سال گذشته ۱۷۶ پروژه عمرانی بزرگ در شهرها در حال انجام بود که اعتبار در نظر گرفته شده برای آنها سه هزار میلیارد تومان بوده است.

خلجی به احداث ۹۴ هزار مترمربع فضای سبز در سطح شهرها نیز اشاره کرد و یادآور شد: در این راستا اقدام به جداسازی آب خام و آب شهری برای آبیاری فضای سبز نیز انجام شده که بخش عمده‌ای از کار در این حوزه انجام شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اعلام محدودیت ترافیکی در ۲ محور گیلان
  • اعلام محدودیت ترافیکی در محورهای قدیم گیلان
  • ۱۷۶ پروژه عمران شهری طی ۲ سال گذشته در استان زنجان اجرا شد
  • وحدت اعضای شورا با شهرداران باعث رونق امور شهری می‌شود
  • تبدیل مناطق آزاد ویژه اقتصادی مازندران از واردات صرف به دانش فنی و صادرات
  • اعلام محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته
  • اعلام محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته در جاده‌های شمالی کشور
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون