Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، شانزدهمین دوره بازی‌های پارالمپیک از امروز (سه‌شنبه) در شهر توکیو آغاز می‌شود. در این دوره از بازی‌ها ۴ هزار و ۴۰۰ ورزشکار نابینا، کم‌بینا و معلول از سراسر جهان در توکیو به رقابت خواهند پرداخت. کاروان ایران با ۶۲ ورزشکار حضور دارد که هشت نفر از آنان پارالمپیک‌هایی هستند که زیر نظر فدراسیون ورزش نابینایان فعالیت دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نورمحمد آرخی یکی از پرچم‌داران کاروان ایران از ورزشکاران نابینای ایران به شمار می‌رود.

«محمدرضا مظلومی» رئیس فدراسیون ورزش نابینایان و کم‌بینایان در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این دوره از بازی‌ها هشت ورزشکار نابینا و کم‌بینا، موفق به کسب حدنصاب موردنظر کمیته ملی پارالمپیک شدند. البته شمار سهمیه‌های  ورزشکاران این بخش بیشتر بود اما طبق دستورالعمل کیفی‌گرایی کمیته ملی پارالمپیک اقدام کردیم و در نهایت ۶ ورزشکار پارادوومیدانی و ۲ ورزشکار رشته جودو را به بازی‌های پارالمپیک اعزام کردیم.

وی ادامه داد: ورزشکاران رشته دوومیدانی با توجه به رکوردهایی که کسب کردند اعزام شدند و جودوکاران نیز بر اساس رتبه‌بندی جهانی سهمیه گرفتند. تمرکز در انتخاب و کیفی‌گرایی نفرات اعزامی، موجب شده تا امید زیادی به کسب مدال در پارالمپیک داشته باشیم. ورزشکاران اعزامی شرایط لازم برای موفقیت در توکیو را دارند. البته در برخی از مواقع، کسب نتیجه منوط به شرایط مسابقه است و پیش‌بینی ورزش‌های رکوردی راحت نیست اما امیدوارم آنان بتوانند بهترین عملکرد خود را داشته باشند.

رئیس فدراسیون ورزش نابینایان و کم‌بینایان گفت: ۲ جودوکار اعزامی به پارالمپیک توکیو در جمع برترین‌های وزن خود هستند. وحید نوری نفر دوم وزن منهای ۹۰ کیلوگرم و محمدرضا خیرالله‌زاده نفر نخست دسته به‌ اضافه یکصد کیلوگرم است. کارشناسان کمیته ملی پارالمپیک این ۲ ورزشکار را در ردیف شانس مدال  نقره قرار داده‌اند، اما توانایی کسب مدال طلا را دارند.

مظلومی در پایان با ابراز امیدواری نسبت به نتیجه ورزشکاران نابینا گفت: اگر شرایط فراهم باشد و ورزشکاران در فرم اصلی خود باشند بدون شک نابینایان و کم‌بینایان کاروان ایران نقش موثری در کسب مدال و جایگاه کشورمان در شانزدهمین دوره بازی‌های پارالمپیک خواهند داشت.

علی پیروج (پرتاب نیزه)، سامان پاکباز (پرتاب دیسک)، مهدی اولاد و نورمحمد آروخی (پرتاب وزنه)، وحید علی نجیمی (دونده)، امیر خسروانی (پرش طول)، وحید نوری و محمدرضا خیرالله‌زاده (جودوکار) ورزشکاران نابینا و کم‌بینای اعزامی به پارالمپیک توکیو هستند.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: کمیته ملی پارالمپیک پارالمپیک توکیو وحید نوری پارالمپیک توکیو پرتاب دیسک کمیته ملی پارالمپیک محمدرضا مظلومی وحید نوری ورزشکاران نابینا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۹۸۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خداحافظی 4 قهرمان توکیو با المپیک پاریس!

به گزارش "ورزش سه"، تقریبا تکلیف آزادکاران حاضر در 6 وزن المپیکی برای المپیک 2024 پاریس مشخص شده و چند روز دیگر با برگزاری آخرین مرحله گزینشی المپیک در ترکیه، همه کشتی گیران حاضر در المپیک معرفی خواهند شد.

اما با نگاهی به لیست المپیکی‌ها جای خالی 4 مرد طلایی المپیک توکیو در لیست راه یافتگان به پاریس 2024 کاملا مشهود است. در میان ایرانی‌ها قطعا مشهورترین نام در بین 4 طلایی غایب توکیو در پاریس، دیوید تیلور آمریکایی است که نتوانست از فیلتر انتخابی کشتی آزاد آمریکا عبور کند و نبرد سرنوشت‌ساز را به آرون بروکس واگذار کرد. 

تاکاتو اوتوگورو ژاپنی نیز سرنوشتی شبیه تیلور داشته و در انتخابی تیم ملی کشورش شکست خورده تا قهرمان وزن 65 کیلوگرم توکیو هم در پاریس غایب باشد. کیوئوکا در مسابقه انتخابی توانست قهرمان المپیک توکیو را در 30 ثانیه آخر شکست دهد و به جای او راهی پاریس شود. گیبل استیوسون، قهرمان وزن 125 کیلوگرم المپیک توکیو که با شکست تمامی نامداران یک سورپرایز بزرگ در آن رویداد بود، در سال‌های اخیر غایب بزرگ سنگین وزن بوده و به سوی مسابقات کشتی کج سوق پیدا کرده است. او حتی در انتخابی آمریکا هم حاضر نبود و قطعا در پاریس خبری از این کشتی آمریکایی نخواهد بود. 

دیگر کشتی‌گیر و قهرمان نامدار که بعد از طلایی شدن در توکیو نمی‌تواند در پاریس روی تشک برود، عبدالرشید سعداله‌یف بود. تانک روسی که چند سال قهرمان بلامنازع 97 کیلوی جهان بود، در سال‌های اخیر به خاطر مسائل سیاسی مربوط به روسیه فرصت قهرمانی را از دست داده و اخیرا هم به خاطر حمایت از جنگ روسیه با اوکراین از سوی IOC از شرکت در گزینشی المپیک منع شد. 

اما دو قهرمانی که در توکیو 2020 طلایی شدند و در پاریس هم حضور خواهند داشت، زائور اوگویف قهرمان 57 کیلو از روسیه و زائوربک سیداکوف قهرمان 74 کیلو از روسیه هستند که برخلاف سعداله‌یف مجوز حضور در المپیک را کسب کردند و برای دفاع از عنوان قهرمانی خود تلاش می‌کنند.

دیگر خبرها

  • شکلات های مخصوص المپیک تولید شد + نحوه تولید | ویدئو
  • ایران در المپیک پاریس چند ورزشکار دارد
  • اعزام ۱۰ تیم ورزش نابینایان البرز به مسابقات قهرمانی کشور
  • هاشمی: درباره اسم و شعار کاروان هفته آینده تصمیم می‌گیریم/ بودجه کمیته المپیک در پایان اسفند ابلاغ نشد+ فیلم
  • گنج‌زاده مدرس کمپ تمرینی چین شد
  • خداحافظی 4 قهرمان توکیو با المپیک پاریس!
  • ورزشکار جوانمرد هرگز زیر بار زور نمی رود
  • سرپرست فدراسیون دوومیدانی: من و وزارت نظری در مورد انتخابات نداریم/ معتمدی: انتخابات کمیسیون ورزشکاران باطل شد+ فیلم
  • گلف بازان قم در مسابقات قهرمانی ایران درخشیدند
  • ورزشکار نوجوان ایران آسمانی شد | سومین مرگ بعد از حادثه تلخ