Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-03@02:56:09 GMT

داروهای کرونا در ۴۰ داروخانه منتخب یزد توزیع می‌شود

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۹۸۴۱۲

داروهای کرونا در ۴۰ داروخانه منتخب یزد توزیع می‌شود

محمدحسین مصدق در گفت و گو با خبرنگار فارس از یزد با اشاره به عملکرد خوب استان در خصوص تامین داروهای مورد نیاز بیماران کرونایی به ویژه در بیمارستان ها و مراکز درمانی اظهار کرد: هرکدام از داروخانه های استان یزد که متقاضی توزیع داروهای خوراکی بیماران کرونایی باشند ، داروهای کرونایی برایشان ارسال و مجوز توزیع به آنها داده می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه هیچ کمبودی در خصوص داروهای مورد نیاز بیماران مبتلا به کرونا در استان نداریم و به میزان کافی در اختیار داروخانه ها و بیمارستان ها قرار گرفته است افزود: دارو‌های "رمدسیور" و "فاویپیراویر" و "اکتیمرا" بصورت متمرکز خریداری و در اختیار بیمارستان‌ها قرار داده شد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان یزد با بیان اینکه برای دارو‌های تزریقی بر اساس مشخصات بیمار اقدام شده و پوکه داروی مورد مصرف را تحویل گرفتیم عنوان کرد: در زمینه کمبود این داروها چالشی در استان یزد نداشتیم و بازار آزاد و مسائل و مشکلاتی که در برخی استان ها عنوان شد در یزد پیش نیامد.

وی با بیان اینکه در شهرستان یزد داروهای کرونا در ۴۰ داروخانه منتخب یزد توزیع می‌شود اظهار کرد: دارو‌های خوراکی "فاویپیراویر" در اختیار ۴۰ داروخانه منتخب و درمراکز شهرستان در اختیار یک تا پنج داروخانه قرار گرفته است و حتی در زمینه تامین سرم هم در استان مشکلی نداریم.

مصدق با اشاره به برنامه ریزی موثر دانشگاه علوم پزشکی برای افزایش تعداد داروخانه های توزیع کننده اقلام مورد نیاز بیماران مبتلا به کرونا تصریح کرد: در حال حاضر تعداد داروخانه‌های توزیع دارو‌های کرونایی در استان یزد افزایش یافته و این ظرفیت فراهم است تا اگر داروخانه ای متقاضی عرضه و توزیع داروهای کرونایی باشد مجوز توزیع داده شود و داروهای خوراکی در اختیارشان قرار گیرد.

وص بیان کرد: داروهای مورد نیاز بیماران در تمام داروخانه‌های شبانه روزی استان یزد به عنوان داروخانه‌های منتخب توزیع دارو‌های کرونایی به میزان کافی تامین است و توزیع می شود.

مصدق با اشاره به ممنوعیت فروش داروهای کرونا در بازار آزاد، افزود: تا کنون توزیع داروی کرونا خارج از شبکه رسمی نداشته ایم و با نظارت‌های مستمر، داروهای بیماران کرونایی تنها در داروخانه‌های منتخب توزیع می‌شود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان یزد خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیشترین دارویی که برای بیماران سرپایی تجویز می‌شود قرص فاویپیراویر است که تحویل داروخانه‌های منتخب می‌شود.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: یزد دانشگاه علوم پزشکی داروهای کرونا عملکرد مورد نیاز بیماران داروهای کرونا توزیع می شود داروخانه ها توزیع دارو استان یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۹۸۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داروخانه‌های خاطی در توزیع انسولین شناسایی شدند

رئیس اداره داروخانه‌های سازمان غذا و دارو، از رتبه بندی داروخانه‌ها بر اساس شاخص شفافیت و برخورد قانونی با آن‌ها خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، مینا آژوغ گفت: رتبه بندی داروخانه‌ها از سال گذشته در اداره کل دارو کلید خورد و در مرحله اول انتخاب شده و فهرست داروخانه‌های خاطی که تحویل دارو‌های دارای برنامه توزیع به آنان ممنوع بود، احصا شد.

وی افزود: این پروژه با پایش در مورد داروی انسولین آغاز و فهرست داروخانه‌های خاطی که تحویل دارو‌های دارای برنامه توزیع به آنان ممنوع بود، احصا شد. همچنین در ادامه برای سایر دارو‌های دارای برنامه توزیع نیز اجرایی خواهد شد.

دیگر خبرها

  • داروخانه در توزیع اینترنتی دارو مسوول است
  • انسولین در داروخانه های هشتگرد به اندازه کافی موجود است
  • انسولین در داروخانه های هشتگرد به اندازه کافی موجود است 
  • بررسی کمبود شیرخشک در داروخانه ها
  • توهین دو وزیر به خرد بدنه دارویی نظام‌سلامت
  • انسولین «نوومیکس» در داروخانه‌های خوزستان توزیع می شود
  • داروخانه‌ها هم رتبه‌بندی می‌شوند
  • داروخانه‌های خاطی در توزیع انسولین شناسایی شدند
  • رتبه‌بندی داروخانه‌ها بر چه اساسی است؟
  • داروخانه های خاطی در توزیع انسولین شناسایی شدند