Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@21:04:31 GMT

نظام اجرایی مدیریت شهری با زاکانی شفاف‌تر می شود

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۹۸۴۷۸

نظام اجرایی مدیریت شهری با زاکانی شفاف‌تر می شود

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه زاکانی دارای ویژگی هایی چون فساد ستیزی، پاکدستی، حمایت از نیروهای جوان، خلاق، متفکر و اجرایی است، گفت: با روی کار آمدن زاکانی نظام اجرایی مدیریت شهری تهران بهتر و شفاف تر میشود. - اخبار اجتماعی -

اقبال شاکری در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به انتخاب علیرضا زاکانی به عنوان شهردار تهران، اظهار کرد: به عقیده بنده زاکانی بین گزینه‌های موجود، انتخاب خوبی بود زیرا وی در سطوح عالی کشور فعالیت داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: زاکانی پیش از این کاندیدای ریاست جمهوری بوده است؛ فردی که در این سطح ظاهر می‌شود و می‌تواند برای سطوح کلان کشور برنامه‌ریزی داشته باشد به طور قطع توانایی مدیریت سطوح پایین‌تر را خواهد داشت. علاوه بر این، زاکانی دارای ویژگی‌هایی چون فسادستیزی، پاکدستی، حمایت از نیروهای جوان، خلاق، متفکر و اجرایی است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بنابراین پیش‌بینی بنده این است که با روی کار آمدن زاکانی به عنوان شهردار، نظام اجرایی مدیریت شهری تهران بهتر و شفاف‌تر و از دخالت افراد و سازمان ها جلوگیری شود.

وی افزود: زاکانی می‌تواند بهره‌وری از نیروهای شهرداری را افزایش دهد، نیروهای پرتوان، ارزشمند و متخصص شهرداری که سال‌ها به حاشیه رفته بودند را فعال و شور و نشاط بیشتری در فعالیت شهری ایجاد کند.

شاکری در ادامه با اشاره به ضرورت اصلاح ساختار بودجه شهرداری تهران، گفت: در حال حاضر رقم بودجه شهرداری بسیار بسیار کلان و حدود 50 هزار میلیارد تومان شده است و حدود 60 هزار میلیارد هم بدهی دارد؛ نخستین اقدام مدیریت شهری باید شفاف‌سازی و بهبود ساختار بودجه باشد که بیشتر صرف نگاهداشت و طرح های عمرانی می شود.

وی افزود: نکته دیگری که شهردار جدید باید به آن ورود کند، حمل و نقل عمومی است؛ باید کاستی‌های شبکه مترو که شامل کمبود 1500 دستگاه واگن و ساخت ایستگاه است را برطرف کند تا ظرفیت جابجایی مسافران را از 2.5 میلیون نفر در روز به حدود 9 میلیون نفر برسانیم. ناوگان تاکسیرانی و اتوبوسرانی هم نیاز به نوسازی و بهسازی دارند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: علاوه بر این شهرداری با توجه به شبکه نیروی انسانی و سازمانی‌ای که در اختیار دارد باید هم به کمک برای مقابله با کرونا و هم حمایت از کسب و کارهای خرد شهری که به دلیل کرونا لطمه دیده‌اند، برخیزد.

وی گفت: به طور قطع مجلس حامی مدیریت شهری است؛ امسال نیز چند لایحه خوب مانند لایحه درآمد شهری و مالیات بر ارزش افزوده،تصویب کرده و طرح جدیدی درباره مدیریت یکپارچه شهری نیز در حال طرح است. مجموع این موارد کمک به شهرداری است و حتما سایر حمایت‌های لازم صورت می گیرد. بدهی‌های دولت به مدیریت شهری نیز باید زودتر شفاف و در قالب تهاتر یا شکل‌های دیگر پرداخت شود.

آغاز فصل جدید تحول در شهر با حضور «زاکانی» در شهرداری تهرانچرا مفسدان اقتصادی و رانت‌خوارن از حضور "زاکانی" در شهرداری تهران احساس خطر کرده‌اند؟!حضور دکتر زاکانی در شهرداری تهران مانع دست‌اندازی‌ به بیت‌المال می‌شوداحتمال صدور حکم زاکانی شهردار جدید تهران تا پایان مردادانتخاب "زاکانی" به عنوان شهردار تهران طبق مُر قانون بوده/ پایان 4 سال خواب زمستانی شورای شهر تهران

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کمیسیون عمران مجلس شورای شهر تهران شهرداری تهران شهر تهران کمیسیون عمران مجلس شورای شهر تهران شهرداری تهران شهر تهران شهرداری تهران مدیریت شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۹۸۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنجال عجیب در نشست شورای شهر تهران

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 13 علیرضا زاکانی، شهردار تهران به همراه معاون حمل و نقل و ترافیک امروز در صحن شورا برای گزارشی درخصوص عملکرد این دوره مدیریت شهری حضور یافته بود. برخی از اعضای شورای شهر بحث قرارداد‌های چین را مطرح و خواستار شفافیت این موضوع شدند. یکی از اعضا به کنایه افشای این اسناد را به یکی از اعضا نسبت داد. در همین حال، علیرضا نادعلی، سخنگوی شورای شهر فعال رسانه‌ای، افشاکننده را پروژه‌بگیر توصیف کرد که با واکنش برخی اعضا مواجه شد. مهدی عباسی اعلام کرد چرا قراردادی که عضو شورا ندارد را باید یک فعال رسانه‌ای داشته باشد! نحوه پاسخگویی شهردار و برخی مدافعان او در صحن باعث شد که وقتی زاکانی قصد پاسخگویی داشت، ناصر امانی، مهدی عباسی، مهدی اقرارایان، سوده نجفی، جعفر شربیانی و علی‌اصغر قائمی صحن شورا را ترک کنند. این لحظات را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • عملکرد مدیریت شهری خوی با کلانشهرهای کشور قابل مقایسه است
  • خروج علیه شهردار تهران
  • تقدیر استاندار کرمان از اقدام مدیریت شهری رفسنجان/ دهه هشتادی‌ها مدیران فردای جامعه هستند
  • مشارکت دهه هشتادی‌ها در مدیریت شهری استمرار اندیشه بنیانگذار انقلاب است
  • قرارداد در چین؛ دلخوری در شورای شهر تهران/ چرا قرارداد زاکانی با چینی‌ها بحث‌برانگیز شد؟
  • جنجال عجیب در نشست شورای شهر تهران
  • افزایش جابه‌جایی درختان در دوره زاکانی
  • تلاش ۷ عضو شورای شهر تهران برای از حدنصاب انداختن جلسه شورا
  • شوراها بی‌واسطه‌ترین حلقه ارتباطی مردم و حاکمیت هستند
  • برنامه بهبود سلامت شهری در ایران/ تعامل مدیریت شهری با نظام سلامت