Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-30@09:51:53 GMT

اولین فیلم ثبت شده از صحنه شکارگری یک لاک‌پشت (+ ویدیو)

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۹۸۶۱۴

اولین فیلم ثبت شده از صحنه شکارگری یک لاک‌پشت (+ ویدیو)

‍‍‍‍‍‍

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از ساینس الرت، تماشای نزاع طولانی میان یک لاک‌پشت غول‌پیکر آهسته و خیال راحت آلدابرا و طعمه پرنده زمین خورده‌اش در عین دلخراش بودن بسیار میخکوب کننده است. تا پیش از این هرگز دیده نشده بود که یک لاک‌پشت حیوانی را شکار کند؛ چه کسی فکرش را می‌کرد که این غول‌های آهسته و کُند ممکن است چنین قابلیتی هم داشته باشند!

جاستین گرلاچ، زیست‌شناس دانشگاه کمبریج، می‌گوید: «من نمی‌توانستم آنچه را که می‌دیدم باور کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صحنه‌ای وحشتناک و در عین حال شگفت‌انگیز بود.»

فیلم ضبط شده در جزیره فرگیت در مجمع الجزایر سیشل آفریقا نشان می‌دهد که یک لاک‌پشت غول پیکر ماده به آرامی دنبال جوجه چلچله دریایی کوچکی (Anous tenuirostris) می‌رود که نمی‌تواند پرواز کند.  
تعداد بازدید : 3 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   در مطالعه جدید که این برخورد را توصیف می‌کند گفته شده است که این اولین مشاهده مستند از لاک‌پشتی است که عمداً به حیوان دیگر حمله می‌کند و آن را می‌خورد. به گفته محققان این شکار به همراه تعقیب و گریز آهسته که لاک‌پشت جوجه را بالای یک تکه کنده چوب دنبال می‌کند، در مجموع هفت دقیقه به طول انجامیده است.

این ویدئو که توسط آنا زورا، معاون حفاظت و مدیریت پایداری بنیاد جزیره فرگیت ضبط شده است، تنها بخشی از آن را به نمایش می‌گذارد. اما از همین بخش نیز می‌توان کاملا نتیجه گرفت که بدون تردید حمله عمدی و حساب شده‌ای را از طرف لاک‌پشت صورت گرفته است.


گرلاچ می‌گوید: «مشخصاً لاک‌پشت مستقیماً به چلچله دریایی نگاه می‌کرد و هدفمند به سمتش می‌رفت. این عملکرد بسیار عجیب و کاملاً متفاوت از رفتار عادی لاک‌پشت‌ها بود.»

با وجود این که لاک‌پشت‌هایی مانند A. gigantea (معروف به لاک‌پشت غول پیکر آلدابرا) در درجه اول علفخوار هستند، محققان می‌گویند نقل قول‌هایی در مورد این که خرچنگ‌ها را با لاکشان له می‌کنند، یا گزارش‌های تصویربرداری نشده از این که در حال خوردن پرندگان یا خوردن لاشه حیوانات دیده شده‌اند، وجود دارد. با این وجود، در مطالعات قبلی هرگز هیچ شواهد واقعی از شکارگری این حیوان علفخوار یه دست نیامده بود.

گرلاچ می‌گوید: «پیش از این نمی‌شد با اطمینان گفت که لاک‌پشت حیوان را مستقیماً کشته است یا اینکه به لاشه حیوان را پیدا کرده و بر سر آن رفته است.»

این فیلم جدید به خوبی چنین سوالاتی را پاسخ می‌دهد. لاک‌پشت‌ها حیوانات را شکار می‌کنند، از این گذشته این کار را بدون هیچ اشتباهی انجام می‌دهند. فقط مشکلشان این است که مدتی برای رسیدن به طعمه باید وقت صرف کنند و به همین خاطر طعمه‌شان باید شکار ساده‌ای باشد.

آنچه ناشناخته باقی مانده این است که هر چند وقت یکبار این نوع اتفاقات رخ می‌دهد. به گفته محققان، نشانه‌هایی وجود دارد که بیانگر این است که احتمال دارد این رفتار بسیار بیشتر از آنچه ما می‌دانستیم (حداقل در بین جمعیت لاک‌پشت‌های جزیره فرگیت) رایج باشد.

در مقاله منتشر شده از این مطالعه آمده است: «نحوه حرکت مستقیم به سوی جوجه روی تکه چوب بیانگر این است که لاک‌پشت پیش از این تجربه این را داشته که بتواند در چنین شرایطی جوجه‌ای را اسیر کند. این نشان می‌دهد که این نوع تعاملات برای این گونه فقط گاهی اوقات رخ نمی‌دهد. مشاهده سایر لاک‌پشت‌ها در حال شکار و مصرف پرندگان نشان می‌دهد که این رفتار توسط در میان چند نوع از لاک‌پشت‌ها رایج است.»

این یافته‌ها در مجله علمی Current Biology گزارش شده است.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: لاکپشت لاک پشت غول پیکر شکار لاک پشت لاک پشت یک لاک پشت لاک پشت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۹۸۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لحظه شکار شدن جنگنده آمریکایی توسط ارتش یمن + فیلم

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، ارتش یمن اعلام کرد این جنگنده آمریکایی در حال انجام ماموریت خصمانه و جاسوسی در آسمان صعده بود که توسط یک فروند موشک زمین به هوای ارتش یمن شکار شد.

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • لحظه بلعیده شدن جوجه‌های اردک توسط خرس مقابل چشم کودکان | ویدئو
  • دستگیری متخلف شکار و صید در بندرلنگه
  • خرس بی‌رحم جوجه‌های اردک را در باغ‌وحش کشت + فیلم
  • (ویدئو) خرس بی‌رحم جوجه‌های اردک را در باغ‌وحش کشت
  • شکار ریزپرنده اوکراینی با کیسه سیب زمینی
  • شکار موش کور توسط گرگ + فیلم
  • صادرات مرغ گرم افزایش می‌یابد
  • ثبت تصاویری خاص از شکار و شکارچی!
  • ویدئویی شگفت‌انگیز از صدای جوجه تیغی که شبیه گریه نوزاد است
  • لحظه شکار شدن جنگنده آمریکایی توسط ارتش یمن + فیلم