Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید محمد پاکمهر، نائب رئیس کمیسیون بهداشت در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار کرد: طی پیگیری‌های انجام‌شده توسط دانشگاه علوم پزشکی و متولیان سلامت در استان و نائب رئیس بهداشت در مجلس شورای اسلامی حجم واکسن‌های واردشده به استان به مقدار قابل‌توجهی افزایش پیدا کرد. 

وی ادامه داد: با توجه به اینکه میزان واکسیناسیون خراسان‌شمالی در مقایسه با میانگین کشوری پایین‌تر بود، بعد از بررسی‌های صورت گرفته، طی دو هفته گذشته بالغ‌بر ۵۰ هزار دوز واکسن وارد استان شده و تقریباً در استان در آستانه نزدیک شدن به میانگین کشوری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم پنج شهرستان خراسان‌شمالی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تاکنون در خراسان‌شمالی بیش از ۲۴۰ هزار دوز واکسن واردشده است، گفت: در حال حاضر روزانه بین پنج هزارتا هفت هزار دوز واکسن تزریق می‌شود، که لازم به توجه است، تزریق واکسن برای گروه‌های هدف صورت گرفته است و شرایط دریافت واکسن برای استان روند بهتری به خود گرفته است.

پاکمهر یادآور شد: سهم استان خراسان‌شمالی به نسبت تناسب جمعیتی در کشور در مقایسه با بسیاری از استان‌های همسان، متفاوت بوده که اکنون این روند تسریع شده و واکسیناسیون با سرعت در حال انجام است، همچنین روزانه مراحل واردات واکسن به خراسان‌شمالی بررسی می‌شود.

این مقام مسئول افزود: گفتنی است که باید به تمام کسانی که واکسن را دریافت می‌کنند این هشدار داده شود که علی‌رغم دو دوز واکسنی که دریافت کرده‌اند، به دلیل جهش و سوپر جهشی که در این ویروس اتفاق می‌افتد، شانس مقاومت در برابر این واکسن‌ها بالاست و ممکن است افراد مجدداً مبتلا شوند.

وی افزود: بنابراین بعد از دریافت واکسن، در افراد اعتماد کاذبی ایجاد نشود که با تزریق واکسن به کرونا مبتلا نخواهند شد، زیرا با توجه به تغییر ماهیت این ویروس افرادی که قبلاً مبتلا شده‌اند یا واکسن را دریافت کرده‌اند باید پروتکل‌های بهداشتی را به شیوه کامل رعایت کنند.

پاکمهر نقطه قوت واکسیناسیون کاهش میزان مرگ‌ومیر و شدت بیماری خواند و گفت: اما این نکته مدنظر قرار گیرد که قطعاً دریافت واکسن مانع ابتلا نخواهد شد.

نائب رئیس کمسیون بهداشت در مجلس شورای اسلامی در رابطه با کمبود سرم با اشاره به اینکه قطعاً نبود انبار دارویی و سوله بحران در خراسان‌شمالی مشکل‌زا خواهد شد و به‌نوعی ضرورت دارد، گفت: پنج کارخانه تولید سرم در کشور فعال هستند که درمجموع به‌صورت ماهانه ۱۶ و نیم میلیون بطری سرم تولید می‌شود، این در حالی است که میزان مصرف سرم در این مدت حدود ۱۲ میلیون بطری است که در پیک پنجم کرونا با توجه به افزایش تقاضا این تعداد به ۱۵ میلیون بطری در ماه رسید.

این مقام مسئول اضافه کرد: با توجه به اینکه سرم‌سازی تبریز به دلیل نوسازی و بازسازی مدتی از مدار تولید خارج شد، کمبود سرم ایجاد شد که با واردات این مشکل حل است و اکنون نیز به میزان کافی موردنیاز کشور سرم تولید می‌شود و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

وی در رابطه با داروهای بیماران کرونایی نیز توضیح داد: به دلیل حجم مصرف بالا، تقاضا افزایش پیدا کرد و چندین برابر شد، که باعث کمبودهایی در کشور شد، اما اکنون هیچ‌گونه کمبودی برای بیماران بستری و سرپایی کرونایی در سطح کشور وجود ندارد.

پاکمهر بیان داشت: نکته مهم این است که برای مهار و به‌نوعی کنترل این بیماری، مردم باید به این باور برسند که ویروس با جهشی که اتفاق می‌افتد وحشی‌تر و کشنده‌تر می‌شود و باید میزان رعایت پروتکل‌ها افزایش پیدا کند تا زنجیره انتقال قطع شود.

انتهای پیام/آ

منبع: فارس

کلیدواژه: واکسن خراسان شمالی سرم مجلس شورای اسلامی هزار دوز واکسن خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۹۸۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خداحافظ رئال: رائول روی نیمکت تیم آلمانی!

به گزارش "ورزش سه"، رائول در زمان حضورش در مستطیل سبز یکی از بهترین و محبوب‌ترین ستاره‌های رئال مادرید بود که نقش مهمی را در موفقیت‌ها و قهرمانی‌های این تیم با گل‌هایی که به ثمر رساند ایفا کرد. 

او پس از پایان دوران فوتبالش خیلی زود دوره‌های مربیگری را پشت سر گذاشت و توانست مدرک معتبرش را از یوفا دریافت کند و از سال 2019 هدایت تیم دوم رئال مادرید که به کاستیا معروف است را برعهده گرفت و توانست توانایی‌هایش را روی نیمکت این تیم هم نشان دهد. 

هرچند او فصل گذشته با کاستیا تا آستانه رسیدن به دسته دوم فوتبال اسپانیا رفت ولی امسال خوب نتیجه نگرفته و تیم به زحمت توانسته در دسته سوم خودش را حفظ کند.

رائول که در ابتدای فصل از یونیون برلین پیشنهاد داشت و در نهایت آن را رد کرد، حالا از هامبورگ پیشنهادی جذاب دریافت کرده است. تیمی که در بوندسلیگای 2، رتبه چهارم را دارد و برای رسیدن به سطح اول فوتبال آلمان هنوز دارای شانس است. 

طبق گزارش آاس، رائول مدتی است که به جدایی از رئال فکر می‌کند و پس از تمدید کارلو آنچلوتی و از دست دادن امید رسیدن به نیمکت تیم اول، تجربه حضور در هامبورگ را برای خود مثبت می‌بیند.

دیگر خبرها

  • عضو ارشد حماس: پیشنهاد توافق کنونی بهتر از قبلی هاست | خواستار ورود دو کشور به عنوان ضامن توافق شدیم
  • تداوم بارندگی‌ها و صدور هشدار نارنجی تا دوشنبه | ورود سامانه بارشی جدید از غرب
  • ورود موج بارشی جدید به کشور/ بارش باران در این ۱۱ استان شروع می‌شود
  • هواشناسی ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳/ ورود موج بارشی جدید به کشور از روز یکشنبه
  • ورود موج بارشی جدید به کشور از روز یکشنبه
  • تصادف زنجیره‌ای در آزادراه زنجان- قزوین ۲۳ مصدوم برجا گذاشت
  • شیب داوطلبان ورود به دانشگاه در رشته‌های علوم انسانی بالاست/ کشور با خطر کمبود تکنسین مواجه است
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور ؛ این استان‌ها هشدار نارنجی دریافت کردند
  • رشد اقتصادی اردبیل بالاتر از میانگین کشوری است
  • خداحافظ رئال: رائول روی نیمکت تیم آلمانی!