Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی کیانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: در کل استان 25 موکب ثبت شده‌ است که هرکدام با 10 الی 20 نیرو فعالیت می‌کنند و همه شهرستان‌ها جز یک الی دو شهرستان بالغ بر یک تا چهار موکب دارد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات چهارمحال و بختیاری افزود: قبلاً روال فعالیت موکب‌ها فقط در ایام اربعین بود اما با مشکلات پیش‌آمده از جمله سیل، زلزله و کرونا سیاستگذاری‌ها به این سمت رفت که از ظرفیت موکب‌هایی که توانایی بیشتری دارند در ایام حساس نیز استفاده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: هشت موکب مستقر در شهرها و شهرستان‌های فارسان، وردنجان، شهرکرد، لردگان، فرخشهر و بن توانایی بیشتری دارند که در ایام کرونا فعالیت‌هایی از قبیل توزیع بسته‌های معیشتی، مرغ گرم، ماسک و الکل، طبخ غذا و توزیع لوازم‌التحریر در ایام بازگشایی مدارس، تهیه جهیزیه و ... را انجام دادند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر یکی از موکب‌های بروجن در حال آماده کردن تعدادی گاو و گوسفند قربانی است، اظهار کرد: این فعالیت مبلغی بالغ بر 50 میلیون تومان لازم دارد اما سازمان عتبات عالیات و همه موکب‌ها مردمی هستند و هزینه آن‌ها طی فراخوانی با کمک خیرین و مردم جمع‌آوری می‌شود که متناسب با نیاز مردم و جامعه هزینه می‌شوند.

کیانی با بیان اینکه تا کنون مجوز تزریق 50 هزار دز واکسن برای موکبداران کل کشور صادر شده است، گفت: هنوز سهمیه استان مشخص نشده است اما قاعدتاً باید برای 20 موکب که هر کدام 20 الی 25 نیرو دارد یعنی روی هم 300 الی 400 نفر مجوز صادر کنند که البته برخی از این افراد تا کنون در بخش‌های مختلف گروه سنی، مشاغل خاص و ... واکسینه شده‌اند.

 وی در پایان اظهار کرد: هیچ اطلاعاتی از اعزام موکب‌داران در دست نیست اما با شرایط کرونایی در ایران و عراق و باتوجه به انتخابات عراق پیش‌بینی می‌شود 10 الی 20 موکب از استان اعزام شود.

انتهای پیام/68036

 

منبع: فارس

کلیدواژه: علی کیانی چهارمحال و بختیاری موکب داران رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات موکب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۹۸۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بودجه شهرداری شهرکرد دو برابر شد

واحدیان در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد گفت: ۱۱ طرح جامع در شهرکرد آغاز شده که مهمترین آن طرح کمربندی جنوبی است.

بیشتر بخوانید

تکمیل ۲۵ یادمان شهدا در چهارمحال و بختیاری

وی ادامه داد: مرحله نخست عملیات اجرایی کمربندی جنوبی شهرستان شهرکرد خرداد امسال به بهربرداری می‌رسد.

واحدیان افزود: این طرح تا پایان سال جاری به طور کامل اجرا و افتتاح خواهد شد.

به گفته وی؛ کمربندی ۱۵ خرداد، کاهش بار ترافیکی در نقاط مختلف شهرستان شهرکرد از جمله تقاطع طالقانی کاشانی و کمربند غربی هم از طرح‌هایی است که امسال برای عملیاتی شدن آن برنامه ریزی شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • مواکب کوچک اربعین ساماندهی می‌شود
  • برپایی ۱۷۰ موکب از استان اصفهان در عراق برای زائران اربعین
  • اعزام ۳ جوجیتسوکار چهارمحال و بختیاری به مسابقات آسیایی
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین سال جاری
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین امسال
  • پیش بینی بارش‌ها بهاری از امروز در چهارمحال و بختیاری
  • بودجه شهرداری شهرکرد دو برابر شد
  • پیش بینی تردد ۵۰ درصدی زائران عتبات از مرز خسروی در اربعین ۱۴۰۳
  • پیش بینی تردد ۵۰ درصدی زائران عتبات از مرز خسروی دراربعین ۱۴۰۳
  • پیش‌بینی بارش باران در چهارمحال و بختیاری