Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالمجید دراهکی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر در جلسه شورای اداری آموزش فنی و حرفه‌ای استان با اشاره به اینکه مهارت برای امرار معاش بیشتر از مدرک گرایی سودمند است، بیان کرد: حدود دو سوم مهارت آموزان مراکز فنی و حرفه‌ای را افرادی با مدارک عالی تحصیلی تشکیل می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: ۴۰ درصد بیکاران کشور را فارغ التحصیلان دانشگاهی تشکیل می‌دهند، به همین دلیل ۷۰ درصد کارآموزان فنی و حرفه‌ای دانشگاهی هستند.

 مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر با تاکید بر اینکه فقر مهارت فنی ریشه در خانواده‌ها دارد، تاکید کرد: آرزو‌ی پدر و مادرها برای فرزندانشان تحصیل در رشته‌های تجربی، ریاضی و انسانی است هرچند منکر این آموزش‌ها نیستم، اما خانواده‌ها باید فرزندان خود را به فراگیری آموزش‌های فنی و حرفه‌ای تشویق کنند.

دراهکی با بیان اینکه تاکنون ۴۲ تفاهم‌نامه با دستگاه‌های اجرایی مختلف در زمینه مهارت آموزی امضا شده‌است، ادامه داد: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته با فرمانداران و روسای مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای آموزش‌های مهارتی بر اساس نیاز مناطق و ظرفیت‌های اشتغالزایی ارائه خواهد شد.

او عنوان کرد: امسال بیش از ۲۱ هزار نفر در بخش دولتی و ۲۰ هزار نفر در بخش خصوصی فنی و حرفه‌ای، دانش و مهارت فنی را فرا خواهند گرفت.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر با اشاره به ارائه بیش از ۲۰۰ حرفه مهارتی در حوزه صنایع دریایی در این استان، بیان کرد: تلاش می‌شود با افزایش مهارت جوانان جویای کار، زمینه اشتغال در حوزه دریا تقویت شود.

بیشتر بخوانید

۱۵ هزار نفر برای اشتغال در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس مهارت آموختند فعالیت کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای بوشهر بر اساس نیاز بازار کار است میزان مهارت بیش از ۲۳ هزار نفر در بوشهر ارزیابی شد

دراهکی با بیان اینکه آموزش و مهارت زمینه ساز توسعه بهره وری در صنایع است، افزود: جنوب استان بوشهر باید به مرکز کار و مهارت تبدیل شود و به‌گونه‌ای باشد که مقام‌های ملی کشور نگاه توسعه‌ای در زمینه مهارت را به راحتی در این منطقه ببینند.

او ادامه داد: بیش از ۱۵ هزار نفر در استان بوشهر در اجرای تفاهم‌نامه همکاری با سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در سال‌های گذشته مهارت‌های مورد نیاز این منطقه را فرا گرفته‌اند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر معتقد است افرادی که مهارت دارند بهتر می‌توانند شغل پیدا کنند اما باید  آموزش‌های مهارتی متناسب با تقاضای بازار کار باشد که برای تحقق این امر لازم است پیوند بین صنعت و مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای بیشتر شود.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مهارت آموزی فنی و حرفه ای آموزش مهارت مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای آموزش فنی و حرفه ای استان استان بوشهر هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۹۸۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیوند سازمان فنی و حرفه‌ای با مجموعه‌های تحقیقاتی و محله محور

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی احمدی فرماندار اصفهان ظهر یکشنبه ضمن حضور در اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان با اشاره به شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» اظهار کرد: باید برای سرعت بخشیدن اشتغال جوانان درامر مهارت و پیوند اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای با مجموعه‌های تحقیقاتی، فرهنگی، صنعتی و محله محور برنامه‌ریزی داشت.

وی افزود: تقاضا و نیاز افراد به مهارت باید پیگیری و عملی شود.

فرماندار اصفهان در بحث عفاف و حجاب در بخش دولتی و غیردولتی گفت: رسیدگی به موضوع عفاف و حجاب باید در اولویت قرار بگیرد و مسؤولیت همه دستگاه‌ها در خصوص اصل عفاف و حجاب و حدود شرعی و قانونی است که دستگاه‌ها باید رعایت و به وظایف حاکمیتی شأن عمل کنند و رسیدگی به تکالیف تعریف شده است که باید راهکارهای مورد نظر آن مطرح و پیگیری‌های لازم انجام شود.

در ادامه محمدرضا مصلحی بر تصویب اساسنامه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور پس از ۵۰ سال گزارشی ارائه کرد و افزود: ضوابط اجرایی کارگروه توسعه مهارت در استان یکی از موارد مهم این اساسنامه است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان ادامه داد: هم افزایی دستگاه‌های اجرایی با اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان بر امر مهارت آموزی در استان کمک فراوانی به افراد جامعه می‌کند.

وی درادامه خواستار تسریع در روند پروانه صندوق کارگشایی مهارت به اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان شد.

کد خبر 6097188

دیگر خبرها

  • امتداد مهارت آموزی با مشارکت فنی و حرفه‌ای در شبکه آموزش سیما
  • زمان اعلام نتایج آزمون ارشد مشخص شد
  • اعلام نتایج آزمون ارشد در اواخر خرداد
  • آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی 10 و 11 خرداد ماه در سراسر کشور برگزار می‌شود
  • ارائه بیش ۲۰ میلیون نفرساعت آموزش مهارتی در خوزستان
  • قهرمانی تیم خوزستان درمسابقات فوتسال سازمان آمورش فنی و حرفه‌ای کشور
  • تردد روزانه بیش از ۱۰۰۰۰ نفر از مرز مهران
  • پیوند سازمان فنی و حرفه‌ای با مجموعه‌های تحقیقاتی و محله محور
  • رسالت فنی‌وحرفه‌ای، ترویج مهارت‌آموزی است
  • مهارت‌آموزی در دسترس‌تر از همیشه در سیستان و بلوچستان