Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-04-29@15:08:45 GMT

افزایش 33 درصدی صادرات محصولات شیمیایی ژاپن

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۹۸۸۳۶

افزایش 33 درصدی صادرات محصولات شیمیایی ژاپن

ژاپن اعلام کرد که صادرات محصولات شیمیایی در ماه ژوئیه سال 2021 میلادی با بیش از 33 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه پارسال به 877 میلیارد و 900 میلیون ین رسید.

به گزارش آی ‌سی ‌آی ‌اس، وزارت دارایی ژاپن در بیاینه‎ای اعلام کرد در پی افزایش مجموع صادرات این کشور، صادرات محصولات شیمیایی در ماه ژوئیه سال 2021 میلادی با 33.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

1 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه پارسال به 877 میلیارد و 900 میلیون ین (هشت میلیارد دلار) رسید.

بر اساس این بیانیه، مجموع صادرات ژاپن در ماه ژانویه نسبت به دوره مشابه پارسال با 37 درصد افزایش به هفت تریلیون و 90 میلیارد ین رسید، در حالی که صادرات کالاهای نیمه‌هادی با 27.8 درصد افزایش به 429 تریلیون و 400 میلیارد ین رسیده است.

صادرات محصولات شیمیایی ارگانیک ژاپن در ماه ژوئیه نیز نسبت به مدت مشابه پارسال با 27.9 درصد افزایش همراه بود و رقم 151 میلیارد و 600 میلیون ین را ثبت کرد، حال آنکه صادرات مواد پلاستیکی با 33.5 درصد افزایش به 253 میلیارد و 300 میلیون ین رسید.

صادرات مواد پلاستیکی ژاپن در ماه ژوئیه امسال از نظر حجم نیز با 5.9 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه پارسال به 497 هزار و 709 تن رسید.

بنا بر این گزارش، مجموع صادرات ژاپن به چین، بزرگترین شریک تجاری این کشور، در ماه ژوئیه امسال نسبت به دوره مشابه پارسال 18.9 درصد افزایش یافت، این در حالی است که صادرات ژاپن به آمریکا با افزایش 26.8 درصدی همراه بوده است.

ژاپن سومین اقتصاد بزرگ جهان است.

برچسب هاژاپن محصولات پتروشیمی

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: ژاپن محصولات پتروشیمی آسیا اروپا اقتصاد انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی وزارت نفت وزارت نیرو نسبت به مدت مشابه پارسال صادرات محصولات شیمیایی ماه ژوئیه درصد افزایش میلیون ین ین رسید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۹۸۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶ میلیارد دلار عبور کرد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، حامد نجفی علمدارلو، قائم‌مقام معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی گفت: همزمان با مدیریت مصرف و کاهش واردات، برنامه‌ریزی صورت گرفته منجر به بهبود تجاری این بخش به میزان بیش از ۲ میلیارد دلار شده است.

وی افزود: بر اساس آمار گمرک، صادرات محصولات کشاورزی در سال گذشته ۶.۲ میلیارد دلار بوده که نسبت به سال ۱۴۰۱، یک میلیارد دلار افزایش را نشان می‌دهد.

نجفی گفت: همچنین میزان واردات در بخش کشاورزی در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱، یک میلیارد دلار کاهش و در مجموع تراز تجاری ۲ میلیارد دلار بهبود یافته است.

وی با بیان اینکه کارشناسی‌های انجام شده نشان می‌دهد مراقبت از شرایط فوق و ادامه آن نیازمند افزایش تولید است، گفت: تأمین مالی، ریالی، ارزی و به‌هنگامِ زنجیره تأمین محصولات کشاورزی، راهکار اساسی رشد تولید است.

قائم‌مقام معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: ارزش افزوده بخش کشاورزی با صادرات آن رابطه دوطرفه دارد و تجارب موفق نشان داده است، اختصاص ارز به نهاده‌های تولیدی بخش کشاورزی، اگر به لحاظ زمانی در اولویت تأمین و تخصیص قرار گیرد، منجر به کاهش واردات محصول نهایی و افزایش صادرات می‌شود.

دیگر خبرها

  • بارش‌ها در ایران ۹ درصد افزایش یافت / کاهش ۸ درصدی ورودی آب به سدهای کشور
  • رشد ۴۲ درصدی بارش‌ها در خراسان شمالی نسبت به سال گذشته
  • صادرات محصولات کشاورزی ایران از مرز ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار فراتر رفت
  • صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶ میلیارد دلار عبور کرد
  • صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶.۲ میلیارد دلار گذشت
  • صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶ میلیارد دلار گذشت
  • صادرات ۴۸۹ میلیون دلاری نساجی/ واردات به ۲.۲ میلیارد دلار رسید
  • آمار مرگ در ایران | افزایش تعداد فوتی‌ها | آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان
  • صادرات استان زنجان صعودی شد
  • اعلام شرایط تخفیف ۱۰ درصدی کل قرارداد واگذاری سرخابی‌ها