Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-05-08@03:07:58 GMT

◄ قول هایی برای حل مشکلات حمل ونقل کشور

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۹۸۸۸۵

◄ قول هایی برای حل مشکلات حمل ونقل کشور

تین نیوز

وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی که روز گذشته در جلسه بررسی صلاحیتش در صحن علنی مجلس حاضر شد، وعده‌هایی برای حل مشکلات حوزه حمل‌ونقل داد که از مهمترین آن‌ها می‌توان به خداحافظی با جاده‌های مرگ و ناوگان فرسوده و جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی بخش خصوصی برای انجام مگاپروژه‌های این بخش مانند احداث و توسعه آزادراه اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، رستم قاسمی که در میان کابینه دولت سیزدهم نام آشناترین وزیر به شمار می‌رود، وعده‌های بسیاری در حضور نمایندگان مجلس و حتی در فضای مجازی داد که به حل مشکلات و مسائل مهم حوزه حمل‌ونقل اختصاص داشت.

او صبح دیروز و پیش از سخنرانی در جلسه بررسی صلاحیتش در صحن علنی مجلس در صفحه توئیتر خود نوشت: «در دومین گام امیدوارم به زودی خدمت را به سطحی برسانیم که به جای نگرانی از ناوگان فرسوده و جاده‌های مرگ؛ مطالبه مردم عزیز از ما راه‌اندازی ناوگان حمل‌ونقل سبز باشد. یقین داریم که می‌شود و می‌توانیم.»

اما برنامه‌ها و وعده‌های قاسمی که پیش از این در دولت دهم سابقه وزارت نفت را نیز در کارنامه خود دارد به همین پیام توئیتری ختم نشد و در جلسه روز گذشته در حضور نمایندگان اینگونه درباره حل مشکلات حوزه حمل‌ونقل صحبت کرد: در شروع بازسازی کشور بعد از جنگ خیلی‌ها باور نداشتند که طرح‌های بزرگ توسط مجموعه داخلی ساخته شود. اما با تکیه بر بیان حضرت امام مبتنی بر تفکر ما می‌توانیم طرح‌های بزرگ در حوزه‌های مختلف اجرا شد.

وی افزود: در حوزه حمل و نقل باید بگویم چهار معقوله اصلی حائز اهمیت است. بخشی از آزادراه‌ها در دوره‌ای که در قرارگاه خاتم الانبیا مسئولیت داشتم، ساخته شد. در بخش دریایی کشور در دوران قبل از انقلاب حتی  طرح های کوچک توسط خارجی‌ها ساخته شده بود اما بعد از جنگ همه بنادر کشور با اعتماد و اعتقاد به ما می توانیم توسط مجموعه قرارگاه خاتم الانبیا و شرکت ها خصوصی ساخته شد از جمله بند شهید رجایی و بنادر بزرگی در مناطق عسلویه ساخته شده است.

البته وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی در ادامه صحبت‌هایش گریزی به شرایط نامطلوب راه‌های روستایی، شهری و آزادراه‌های کشور هم زد و گفت: در همه کشورها حمل و نقل ریلی ایمن و ارزان محسوب می شود اما متاسفانه امروز به لحاظ بستر و ناوگان با ضعف مواجه ایم و حداقل ۱۰ درصد حمل مسافر و بار توسط شبکه ریلی انجام می شود که شایسته کشور نیست. ما در کشور بعضی از فرصت ها را از دست دادیم اما فرصت های زیادی داریم که اگر تحولی ایجاد نکنیم آن را نیز از دست خواهیم داد.

جذب سرمایه، فاینانس و تهاتر برای پروژه‌های بزرگ حمل‌ونقل

قاسمی درباره نیاز پروژه‌های بزرگ در حوزه حمل‌ونقل به اعتبار و سرمایه نیز اینگونه توضیح داد که برای توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل نیازمند تلاش جهادی و شجاعانه هستیم اما با بودجه عمومی کشور حتی نمی توان یک آزادراه هم بسیازیم و باید نگاهمان را در این حوزه تغییر دهیم و به سمت جذب سرمایه گذار بخش خصوصی چه از داخل کشور و چه از کشورهای خارجی حرکت کنیم. از سوی دیگر از روش‌هایی مانند فاینانس، بی او تی و روش‌های تهاتر برای اجرای پروژه‌های بزرگ کشور استفاده کنیم. در برنامه پیشنهادی خود چندین راه حل برای حل مشکل حمل و نقل کشور از طریق مگاپروژه توضیح دادم که اجرای این روش‌ها نیازمند همکاری و همدلی بین دولت و مجلس است. بنده با دیپلماسی اقتصادی آشنا هستم و با بسیاری از سران کشورهای بزرگ دنیا در ارتباط هستم.

وی نهایتا به اعلام آمادگی بسیاری از کشورها برای سرمایه گذاری در این حوزه اشاره کرد و گفت: بنده قول می‌دهم تمام توانم را در این حوزه بکار گیرم تا بتوانیم مشکلات حوزه حمل و نقل کشور حل کنیم.

حالا باید دید وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی می‌تواند رای اعتماد نمایندگان مجلس را بگیرد و آیا قاسمی برای عمل به وعده‌هایش در حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای، ریلی، هوایی و دریایی که اتفاقا جزو مهمترین دغدغه‌های مردم و فعالان بخش خصوصی در این حوزه است، برنامه‌های کارآمدی دارد؟

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی رستم قاسمی وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی وزارت نفت ناوگان فرسوده وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی آزادراه های کشور رستم قاسمی حوزه حمل ونقل حوزه حمل حل مشکلات حمل و نقل ساخته شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۹۸۸۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاندیداهای حوزه انتخابیه ری به بررسی مشکلات شهر پرداختند

ایسنا/تهران با هدف تقویت فضای شور و نشاط انتخاباتی و تلاش برای افزایش مشارکت در انتخابات مرحله دوم دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، کاندیداهای دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه ری، شامگاه سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، در حسینیه علی‌اکبر شهر ری، به بررسی مشکلات شهر پرداختند و ضمن بیان دیدگاه‌ها، برنامه‌های خود را درباره موضوع‌های گوناگون شهری بیان کردند.

سیدعلی‌ یزدی‌خواه، نماینده مجلس فعلی و منتخب دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم‌ از حوزه انتخابیه تهران، گفت: نمایندگان مجلس باید تمام‌قد از حق و حقوق مردم در تمامی زمینه‌ها دفاع کنند.

نماینده مجلس شورای اسلامی حوزه شمیرانات، ری و تهران اظهار کرد: دغدغه‌های نمایندگان انتخاب‌شده از سوی مردم باید به دور از گرایش‌های قومی، حزبی و جناحی بوده و بر اساس معیارهای مقام معظم رهبری و در راستای حمایت از حق و حقوق مردم‌ باشد.

یزدی‌خواه افزود: ما از افرادی که رای می‌آورند توقع داریم تمام‌قد از حوزه شهرستان ری در تمامی زمینه‌ها از جمله فرودگاه حضرت امام خمینی(ره)، بخش حسن‌آباد، شهرک صنعتی، قلعه‌نو، کهریزک، باقرشهر، قیامدشت و... حمایت کنند تا یکپارچه باقی بمانند.

وی خاطرنشان کرد: امروز نمایندگان مجلس باید بدانند که اگر با شجاعت در مقابل ظلم و خیانت ایستادگی کنند، مردم قدردان و پشتیبان آنها بوده و عملکردشان را فراموش نمی‌کنند. نمایندگان باید حامی و طرفدار مردم باشند و از اعتمادی که مردم به آن‌ها کرده‌اند، برای رفع مسائل و مشکلات آنها حرکت کنند.

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی، منتخب مردم در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه‌های شمیرانات، ری و تهران بیان کرد: مجلسی قوی است که به پشتوانه قوی مردم بتواند گام‌های بلندی را برای حل مسائل کشور و مردم بردارد.

سلیمی ادامه داد: مجلس قوی، مجلسی توانمند، سالم و صالح است. مجلسی که بتواند یکی دو گام کشور را به سمت تعالی و قله‌ها (به تعبیر رهبر معظم انقلاب) پیش ببرد. مجلس قوی است. مجلس قوی به ساختمان مجلس نیست. ساختمان مجلس نمایانگر قوت مجلس نیست.

وی گفت: قدرت مجلس به نمایندگان قوی است. اگر نمایندگان توانمند باشند، اهل ساخت و پاخت و مسامحه نباشند، این مجلس، مجلس قوی است. مجلسی که در آن خدای نکرده مسامحه باشد اهل ساخت و پاخت باشند خدای ناکرده نمی‌توانند خود را به عنوان یک مجلس قوی نشان دهند. مجلس قوی مجلسی است که اگر یک نماینده‌ای وارد آن شد و سال اول رویکرد انقلابی داشت، سال پایانی هم همان دوز انقلابی را حفظ کرده باشد.

سمیه رفیعی، کاندید نمایندگی مجلس دوازدهم شورای اسلامی نیز اظهار کرد: حفاظت از محیط زیست و برخورد با تخلفات زیستی باید بیش از گذشته مورد توجه مسئولان قرار بگیرد.

رفیعی ادامه داد: اگر قرار است علم و بیرق مسئله محیط زیست را به دست جوانان انقلابی و جبهه انقلاب بدهیم، باید آنها را وارد مجلس کنیم، بعضی از انحرافاتی که در مدیریت کلان محیط زیست کشور است باید از مسیر نظارتی مجلس به روال اصلی و اصیل خودش برگردد.

وی در خصوص اصل ۵۰ قانون اساسی، گفت: اصل ۵۰ قانون اساسی که بر حفاظت محیط زیست می‌پردازد، اصلی است که در دنیا نظیر ندارد، اما سال‌هاست محجور واقع شده و اولویت‌های حوزه محیط زیست معمولا کمتر مورد توجه واقع شده و این در حالی است که ما با مسائل عدیده و مهمی در این حوزه مواجه بوده و هستیم.

رفیعی ادامه داد: اوایل انقلاب با وجود تمامی مشکلات اقتصادی و ناامنی و انواع ترورها، چه افکار بلند و جهان‌بینی عظیمی وجود داشته که به این مسئله مهمِ حفظ محیط زیست، رسیده‌اند و امروز ما این اصل را مدیون شهیدانی همچون شهید بهشتی هستیم که یکی از اشخاص اصلی و تأثیرگذار در قانون اساسی کشور بودند و در همه مسائل و تدوین قوانین، نگاه جامع و دقیقی داشتند.

وی با بیان این‌که دنیا چشم دیدن پیشرفت کشور ما را ندارد؛ تصریح کرد: یکی از مهمترین وظایف نمایندگان در طول ۴ سال مسئولیت، علمداری حوزه محیط زیست در جبهه انقلاب است که مقام معظم رهبری در روز درختکاری به صراحت بیان کردند، کار برای محیط زیست یک فعالیت انقلابی است و نباید به این مهم بی‌توجه بود.

رفیعی خاطرنشان کرد: با استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران و بر اساس قانون اساسی، حفاظت محیط زیست وظیفه‌ای همگانی است و حفظ طبیعت و منابع سرزمینی باید در اولویت قرار بگیرد.

محسن عزیز وکیلی، فعال فرهنگی نیز در ادامه این برنامه بیان کرد: پشت طرح مسئله استان تهران غربی و تهران شرقی چه تفکر قومیت‌گرایی وجود دارد؟ اما نکته‌ای که مهم است و به آن توجه نشده، این است که مدت‌هاست مردم ری و ورامین بدون مشکل و چالشی کنار هم زندگی می‌کنند و این بحث تقسیم‌بندی استان اخیرا منتشر شده که به مزاج برخی فعالان رسانه خوش نیامده است.

وی افزود: با بیان این موضوعات و حواشی، مطالبات اشتباه را بین مردم نشر می‌دهند که گسل قومیتی و چالش امنیتی برای این دو شهرستان را در پی خواهد داشت که فقط برای تامین منافع برخی آقایان بوده و باید از ایجاد این جو جلوگیری کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کاندیداهای حوزه انتخابیه ری به بررسی مشکلات شهر پرداختند
  • رشد ۷ درصدی سهم حمل ونقل هوایی از سفرهای نوروزی!
  • رفع مشکلات بیجار با برنامه‌ریزی محقق می‌شود
  • حل مسائل کشور در حوزه زلزله‌های بزرگ ۵ کلانشهر ایران
  • دستور سرپرست فرمانداری ملارد برای برخورد با انشعابات غیرمجاز
  • مهم‌ترین اولویت مجلس آینده از نگاه لاهوتی
  • نیاز مناطق سیل‌زده بلوچستان به ماشین‌آلات سنگین
  • توان علمی دانشگاه فردوسی مشهد باید به حل مشکلات کمک کند
  • اجرای قانون جهش تولید دانش بنیان حرکت بزرگ اقتصادی را رقم می زند
  • گردشگری نخستین رکن سند توسعه و پیشرفت شهرستان نایین است