Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@05:11:21 GMT

تویسرکان نیازمند یک شهردار کارآمد است

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۹۹۵۲۳

تویسرکان نیازمند یک شهردار کارآمد است

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: دوره پنجم شورای تویسرکان با اختلافات شدید در بین اعضای شورا، نارضایتی مردم و استعفای مداوم یکی در میان اعضا به پایان رسید به گونه‌ای که مردم تویسرکان به دلیل ناراحتی که از این دوره شورا به یاد داشتند با گلایه فراوان بر سر صندوق رأی حاضر شدند ولی با درایت و تیزبینی دوباره در روز ۲۸ خردادماه مردم تویسرکان حضور حداکثری در پای صندوق‌ها آفریدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

و حال وقت آن رسیده که شورای منتخب روی خوش به مردم نشان و از تجربیات شورای قبلی کمال استفاده را کنند، یعنی درصدد انتخاب شهرداری دلسوز، اصلح، پاکدست و دور از سیاسی کاری باشند.

گله مندی مردم از شورا و شهرداری باید حل شود

تویسرکان شهری است که مردم این دیار مدام در فضای مجازی و واقعی از مدیریت شهری گلایه مند هستند، این گله مندی بخاطر نبودن پارکینگ مناسب، نداشتن شهربازی، برخورداری از سرعت گیرهای نامتعارف، آسفالت نامرغوب کوچه و خیابان‌ها، ساخت و سازهای نامتعارف، نداشتن سند چشم انداز، ساماندهی دست فروشان، مدیریت بحث زباله و نخاله‌های داخل شهر و خارج از شهر، جمع آوری زباله گردانان و معتادان متهاجر و هزاران مشکل دیگر که همه این مشکلات با انتخاب شهرداری اصلح در تمام امور قابل حل خواهد بود.

فساد غیرقابل بخشش است

وجود فساد در هر مجموعه‌ای غیر قابل بخشش است، وجود شهردار در بدنه شهرداری مانند بدنه یک ساختمان می‌ماند و اگر این متولی که همان شهردار است درست و صحیح و کارشناسانه و با توجه به رزومه کاری انتخاب شود در توسعه این شهرستان کمک بسزایی خواهد بود.

پاکدستی از دیگر ویژگی‌های یک شهردار موفق است، درباره معیار پاکدستی نیز این واقعیت مطرح است که شهردار در دوره جدید برای جلب مشارکت سازنده مردم در اداره مطلوب شهر، باید بتواند اعتماد افکار عمومی در مبارزه جدی با فساد شهری را احیا کند.

شهردار برای رضایت افراد خاص وعده ندهد

البته شهرداری که برای تویسرکان انتخاب می‌شود باید بداند نباید خارج از چارچوب قانون و برای رضایت و خرسندی اشخاص و یا افرادی خاص وعده و قول بدهد، همچنین در جریان کار با توجه به گستردگی مسائل و مشکلات شهرداری هموار مواردی پیش می‌آید که شهردار باید شهامت و جسارت به خرج دهد تا بتواند از پس کار بربیاید شهرداری که بخواهد محتاطانه و دست به عصا کار کند در این شهرستان کاری نمی‌تواند انجام دهد.

دوره آزمون و خطا به پایان رسیده است

مدیریت شهری محل آزمون و خطا و یا آموزش مدیریت شهری به شهردار نیست و شهرداری به عنوان مهمترین و تأثیر گذارترین نهاد اجتماعی شهری، نقش مهمی در زندگی روزمره مردم یک شهر دارد.

سمت شهردار یک شهر به دلیل اهمیت بالای آن نیازمند دقت نظر در انتخاب فردی است که قرار است سکان هدایت یک شهر را طی ۴ سال در اختیار گرفته و آینده آن را رقم بزند، شهردار باید تخصص‌های مختلفی در حوزه‌های مدیریت شهری و سایر حوزه‌های مرتبط داشته باشد که در صورت غفلت در این انتخاب زیان غیر قابل جبرانی را بر پیکره یک شهر وارد خواهد کرد.

نتیجه اهمیت انتخاب شهردار مطلوب یک شهر توسط منتخبین شورا ضرورتی اجتناب ناپذیر است و به نظر می‌رسد بهتر است با در نظر گرفتن شاخص‌های کلیدی و معیارهای اصولی و با نظر به شرایط اختصاصی هر شهر شهردار انتخاب شود واین وظیفه خطیر به شوخی گرفته نشود.

ارائه و بکارگیری شاخص‌های انتخاب شهردار جهت رسیدن به انتخابی آگاهانه می‌تواند بسیار اهمیت داشته باشد که علاوه بر آگاهی بخشی عمومی، به عنوان ابزارهای راهبردی مؤثر برای منتخبین شورای شهر جهت انتخاب شهردار شایسته و لایق خواهد بود.

شورا و شهرداری مکان سیاسی کاری نیست

شورای شهر به عنوان یک نهاد اجتماعی منتخب مردم و شهرداری به عنوان یک نهاد خدماتی هیچکدام کارکرد و وظیفه سیاسی ندارند و مردم از شورا و شهردار انتظارات سیاسی ندارند، مردم دنبال کسی هستند که بتواند عمران و آبادانی را برای شهر به ارمغان بیاورد و نباید با نگاه سیاسی شهردار و با توجه به معیارهای شخصی اعضای شورا انتخاب شود، در بهترین حالت شهردار باید بدون وابستگی به هیچ حزب و گروهی، رسیدگی به امور مردم را در اولویت کار خود قرار دهد.

همانگونه که امام جمعه تویسرکان در نماز جمعه این شهرستان بیان کرد، اولین و مهمترین کار شورای شهر انتخاب شهردار متعهد، توانمند و جهادی است و باید بدانیم که دوره حمایت از جریان‌های رانتی تمام شده است پس بیایید با انتخابی دور از حاشیه شهر تویسرکان را اندکی به تحول شهری نزدیک کنند.

اعضای محترم شورای شهر نهایت تلاش ود برای پاسداری از اعتماد این مردم را باید سرلوحه کار خود قرار دهند که فرمودند هر رأی یک حق الناس است و اگر تمام گناهان ما بخشیده شود حق الناس و دین مردم برگردن ما بخشیده نمی‌شود.

کد خبر 5287790

منبع: مهر

کلیدواژه: تویسرکان همدان شورای شهر ویروس کرونا محرم 1400 عاشورا آمار کرونا واکسن کرونا شیوع کرونا ماه محرم عکس استانها مراسم عزاداری بوشهر کرمانشاه گرگان هفته دولت خطبه های نماز جمعه انتخاب شهردار مدیریت شهری شورای شهر یک شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۹۹۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی شهردار جدید گوراب زرمیخ

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای گیلان ، با حکم استاندار گیلان امین رجائی به سمت شهردار گوراب زرمیخ معرفی و از زحمات احمد سرکزی سرپرست سابق شهرداری قدردانی شد.
فرماندار صومعه‌سرا و مدیر کل دفتر امور شهری و روستائی استانداری گیلان در آئین معارفه شهردار جدیدگوراب زرمیخ بر مشارکت شورای اسلامی، مسئولان دستگاه‌های اجرایی و شهر وندان با شهرداری درعمران و آبادانی شهر گوراب زرمیخ تاکید کردند.

دیگر خبرها

  • شهرداران از مصائب شهری با استاندار سخن گفتند
  • شهرداری منطقه ۲ شیراز ظرفیت اقتصادی ویژه‌ای دارد
  • شهرداری در مسیر پرکردن خلا‌ءهای سلامت اجتماعی است
  • معرفی شهردار جدید گوراب زرمیخ
  • از ضرورت نگاه ویژه مدیریت شهری تا رفع مشکلات شهروندان در میز خدمت شهرداری منطقه ۲ شیراز
  • رئیس شورای عالی استان ها: تلاش برای تکمیل مدیریت یکپارچه شهری
  • ساخت و ساز غیرمجاز خط قرمز مدیریت شهری مشکین‌دشت
  • تصویب بودجه ۲۱ میلیارد تومانی برای شهرداری پیربازار
  • بیش از ۹۵ درصد زیرساخت عمرانی در بافت بوشهر تکمیل شد
  • ضرورت تامین روشنایی محله های بی دفاع شهری