Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@18:30:30 GMT

قیمت جوجه به پرواز درآمد/ منتظر گرانی بیشتر مرغ باشیم؟

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۹۹۷۷۸

قیمت جوجه به پرواز درآمد/ منتظر گرانی بیشتر مرغ باشیم؟

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، اعلام قیمت مصوب برای مرغ نویدی برای سروسامان دادن به بازار بود ولی متاسفانه مدت زیادی نگذشت که مرغ از قیمت مصوب عبور کرد.

با ادامه این وضعیت قیمت مصوب مرغ تنها در صف‌های طولانی بوده در غیراین صورت باید هزینه بیشتری برای خرید مرغ درنظر گرفته شود؛ درحالی‌که مازندران درحال تجربه روزهای سیاه کرونایی‌ها است و حضور در صف‌ها برای دریافت مرغ با قیمت مصوب نگرانی‌ها را بیشتر می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عطالله حسن‌زاده عضو هیات مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی کشور و مدیرعامل اتحادیه مرغداران مازندران در این‌باره اظهار کرد: اعتقاد ما این بود ماه‌های مرداد و شهریور قیمت جوجه عادی باشد اما به ۱۰هزار تومان رسید.

وی افزود: تولیدکنندگان از ۷ هزار تا ۹هزار تومان جوجه خریداری کردند که این موضوع در افزایش هزینه‌های تولید اثرگذار خواهد بود.

عضو هیات مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی کشور بیان کرد: زمانی‌که قیمت مرغ مصوب به قیمت جوجه توجه نشد به‌طوری‌که افزایش قیمت جوجه به ۱۰هزار تومان نگران‌کننده است.

رئیس اتحادیه مرغداران مازندران اضافه کرد: تقاضا برای خرید جوجه افزایش یافته که اگر این وضعیت سروسامان نیابد نگرانی‌ها بیشتر خواهد شد.

حسن‌زاده تصریح کرد: در کنار افزایش قیمت جوجه، هزینه‌های تولید از حمل و نقل گرفته تا دارو، درمان و هزینه‌های کارگری افزایش یافته درحالی‌که به این موارد توجه نشده است.

وی با اعلام اینکه در تیر ماه امسال در مازندران ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار و در مرداد ماه نیز حدود ۱۲ میلیون قطعه جوجه‌ریزی داشتیم، تصریح کرد: باوجود اینکه قیمت جوجه  بالا بوده اما مرغداران در زمینه جوجه راغب بودند و نشان می‌دهد در بحث تولید مشکلی نداریم در بحث توزیع مشکل داریم که باید نظارت بیشتری داشته باشند.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران مازندران خاطرنشان کرد: باوجود اینکه قیمت جوجه مصوب اعلام شد و باید ۴هزار و ۲۰۰ تومان باشد ولی اکنون تولیدکنندگان مجبور به خرید جوجه با قیمت ۱۰هزار تومان هستند که به‌طور حتم در افزایش هزینه‌های تولید اثرگذار خواهد بود.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/غ

منبع: فارس

کلیدواژه: پرواز قیمت مرغ در مازندران اتحادیه مرغداران قیمت مصوب قیمت جوجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۹۹۷۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت رکورد ۱۷ میلیون قطعه جوجه ریزی در مازندران برای اولین بار در کشور

محمد مهدی عباس زاده معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی مازندران درباره جوجه ریزی مرغ گوشتی و تولید گوشت مرغ استان مازندران در فروردین ماه امسال، گفت: برای اولین بار در صنعت طیور کشور در قبل و بعد از انقلاب، مازندران موفق به کسب رتبه اول و ثبت رکورد بی سابقه ۱۷ میلیون و ۴۶۵ هزار و ۵۶ قطعه جوجه ریزی در فروردین ماه شد.

او با بیان اینکه با این تعداد جوجه ریزی در فروردین ماه امسال، برای اولین بار در طول تاریخ، رکورد تعداد جوجه ریزی ماهانه شکسته شد، افزود: این تعداد جوجه ریزی، ۱۲.۸ درصد جوجه ریزی کشور را شامل می‌شود.

عباس زاده با اشاره به اینکه پیش بینی می‌شود ۳۳ هزار تن گوشت مرغ آماده طبخ از این تعداد جوجه ریزی استحصال شود، گفت: در این مدت بترتیب ساری با ۲ میلون و ۷۱۱ هزار و ۳۵ قطعه در رتبه اول، آمل با ۲ میلیون و ۲۱۳ هزار و ۲۲۵ قطعه رتبه دوم و بهشهر با یک میلیون و ۵۴۸ هزار و ۳۲۰ قطعه در رتبه سوم قرار دارند.

او افزود: این سیر صعودی جوجه ریزی برابر برنامه ریزی‌های انجام یافته و تلاش بی وقفه تولیدکنندگان و تعامل بخش‌های مختلف دولتی و خصوصی و تشکل‌های مرتبط از سال گذشته آغاز شد، بطوریکه تعداد جوجه ریزی سال گذشته ۲۲ درصد نسبت به سال ما قبل (۱۴۰۱) افزایش داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • قیمت گذاری دستوری بیشتر باعث افزایش قیمت لاستیک می شود
  • روی هر مرغ بالای ۱۰ هزار تومان ضرر می‌کنیم
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز چیست؟
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز مشخص شد
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز مشخص شد / پیاز در مزرعه چه قیمتی دارد؟
  • صادرات ماهانه ۱۵ تا ۲۰ هزار تن مرغ به بازار‌های هدف
  • تو زیبایی
  • کدام نهاد مسئول گرانی خودرو است؟
  • ثبت رکورد ۱۷ میلیون قطعه جوجه ریزی در مازندران برای اولین بار در کشور
  • صادرات مرغ با هدف تعادل بازار و ایجاد درآمد ارزی