Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا باقری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: ایثار خانواده الیاس برازجانی باعث شد صبح امروز در بیمارستان شهید گنجی برازجان قلب جوان ۲۷ ساله دشتستانی جهت نجات جان بیمار نیازمند به عضو به بیمارستان ابوعلی سینا شیراز فرستاده شود.

وی با اشاره به اینکه این اقدام پنجمین اهدا عضو در سال جاری در استان بوشهر است، تصریح کرد: پنجمین ایثار ماندگار در شرایط سخت کرونایی با رضایت خانواده ایثارگر الیاس برازجانی انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باقری گفت: این جوان ۲۷ ساله به دنبال تصادف دچار ضربه مغزی شده بود و پس تأیید مرگ مغزی این بیمار و بر اساس آزمایش‌های صورت گرفته توسط متخصصین، قلب بیمار مناسب اهدا تشخیص داده شد.

وی بیان کرد: پس از هماهنگی‌های لازم با شیراز برای برداشت و اهدا قلب، دکتر شفیعی متخصص جراحی قلب بیمارستان ابوعلی سینا و دکتر اشرف زاده فلوشیپ پیوند در بیمارستان شهید گنجی برازجان برای برداشت قلب حضور پیدا کردند.

باقری با بیان اینکه با توجه به امکانات بیمارستان شهید گنجی برازجان عمل برداشت قلب با موفقیت انجام شد افزود: چهارمین برداشت قلب استان بوشهر و اولین برداشت قلب در بیمارستان شهید گنجی برازجان با موفقیت صورت گرفت.

رئیس مرکز فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خاطرنشان کرد: با هماهنگی‌های که با بالگرد اورژانس ۱۱۵ استان بوشهر صورت گرفت، قلب اهدایی جوان ۲۷ ساله برازجانی برای پیوند به شیراز منتقل شد.

کد خبر 5288035

منبع: مهر

کلیدواژه: بالگرد اورژانس شیراز باقری شفیعی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر علیرضا باقری اهدای عضو ویروس کرونا محرم 1400 عاشورا واکسن کرونا آمار کرونا شیوع کرونا ماه محرم عکس استانها مراسم عزاداری بوشهر کرمانشاه هفته دولت گرگان خطبه های نماز جمعه بیمارستان شهید گنجی برازجان برداشت قلب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۹۹۹۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی برداشت ۲۸۰۰ jk گل محمدی در خراسان رضوی

به گزارش قدس خراسان، یوسف گازران در خصوص پیش‌بینی میزان تولید گل محمدی طی فصل برداشت این محصول در خراسان رضوی اظهارکرد: سطح زیر کشت گل محمدی به دلیل خشکسالی‌ها و افت چاه‌های آبیاری در استان از ۱۳۲۷ هکتار در سال ۱۴۰۱ به حدود ۱۲۰۰ هکتار در سال ۱۴۰۲ کاهش یافت.

کارشناس مسئول گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی افزود: این سطح در سال ۱۴۰۰ به میزان ۱۷۰۰ هکتار بوده که کشاورزان بدون آگاهی از اقلیم کاشت این گیاه که باید در کوهپایه‌ها توسعه یابد در دشت‌ها بدون در نظر گرفتن صنایع فرآوری اولیه مانند خشک‌کن‌ها و دستگاه‌های تقطیر اقدام به کاشت کردند.

وی بیان کرد: به دلیل عدم تناسب هزینه‌ها با قیمت گل تر، آن تعداد از کشاورزانی که تنها گل تر می‌فروختند چون درآمد اقتصادی نداشتند، متاسفانه گلستان‌های چند ساله را از بین بردند.

گازران درباره پیش بینی تولید گل محمدی در سال جاری خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود در سال‌جاری حدود ۲۸۰۰ تن گل محمدی تر در استان برداشت شود.

کارشناس‌ مسئول گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: در حال حاضر در استان تعداد ۲۵ واحد صنایع بزرگ گلاب‌گیری و فراوری گل محمدی و حدود ۳۰۴ واحد سنتی فعالیت می‌کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ۴۰ هزار تن گندم در استان بوشهر برداشت می‌شود
  • اندیشه‌های استاد شهید مطهری ماندگار و جاودانه است
  • خانواده‌های شهدا پشتوانه‌های اصلی نظام هستند
  • پیش‌بینی برداشت ۲۸۰۰ jk گل محمدی در خراسان رضوی
  • گلزار شهدا یک فرصت برای کار فرهنگی است
  • آغاز عملیات اجرایی پایگاه سلامت مرکز خدمات جامع سلامت شهید فرهی
  • اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد/ برداشت استخوان زانوی اهدا کننده عضو برای ترمیم به ۳ بیمار
  • اهدای عضو جوان ۲۲ ساله کرمانی
  • تبیین مفاهیم ایثار و شهادت برای نسل جوان ضروری است
  • اهدا ۶۰ سری جهیزیه به زوج‌های جوان کهگیلویه