Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-03@04:43:26 GMT

فهرست ۲۰۰ موسسه جهت برخورد قانونی ارسال شد

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۰۰۰۴۱

فهرست ۲۰۰ موسسه جهت برخورد قانونی ارسال شد

ایران اکونومیست-بر اساس اعلام وزارت علوم از سال ۱۳۹۲ تاکنون به طرق مختلف با مراکز غیرمجاز و متخلف برخورد شده و نزدیک به ۷۰ مرکز تعطیل شده است.

 بر اساس اعلام وزارت علوم یکی از کارهای اداره موسسات غیردولتی آموزش عالی، استعلام مدارک صادره توسط مؤسسات و مراکز آموزشی است.

این دفتر باید با توجه به افزایش مراکز غیر مجاز و صدور گواهینامه‌های غیرقانونی روزانه چه از طریق تلفن و شفاهی و چه نامه کتبی مرکز حراست و یا ادارات و ارگان‌های مختلف مدارک صادره را تأیید کرده و در صورت عدم تأیید باید غیرمجاز بودن مرکزی که آن مدرک را صادر کرده است، اعلام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیگیری و رسیدگی شکایات مراکز غیر مجاز

بر اساس اعلام وزارت علوم، از سال ۱۳۹۲ تاکنون به طرق مختلف با مراکز غیرمجاز و متخلف برخورد شده است.

این موسسات از طریق ارسال نامه، پلمب مرکز غیر مجاز به ناحیه انتظامی و پیگیری‌های تلفنی نزدیک به ۷۰ مرکز تعطیل شده و یا از طریق رسانه‌های عمومی فهرست مراکز غیرمجاز و غیرقانونی اعلام شده است.

همچنین فهرست مراکز غیر مجاز در سامانه وزارت علوم اعلام عمومی شده و اسامی نزدیک به ۲۰۰ مرکز آموزشی غیرمجاز به مرکز نظارت جهت برخورد قانونی و حقوقی ارسال شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: وزارت علوم مراکز غیر غیر مجاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۰۰۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری شکارچیان غیرمجاز در منطقه هلن چهارمحال‌وبختیاری

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست چهارمحال‌وبختیاری از دستگیری متخلفان شکار و چرای غیر مجاز و زودتر از موعد در منطقه حفاظت شده هلن خبر داد.

بختیار طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: با تلاش مأموران یگان حفاظت محیط‌زیست در شهرستان‌های کیار و اردل متخلفان شکار غیرمجاز در حین ارتکاب به جرم و در اقدامی دیگر متخلفان چرای غیر مجاز و زودتر از موعد دام در منطقه حفاظت شده هلن، شناسایی و دستگیر شدند.

وی افزود: از این متخلفان دو قبضه اسلحه شکاری غیر مجاز کشف و ضبط شد. همچنین سه فقره پرونده چرای غیر مجاز و زودتر از موعد دام هم برای متخلفان تشکیل شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست چهارمحال‌وبختیاری عنوان کرد: این متخلفان جهت سیر مراحل قانونی پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شدند.


طاهری خاطر نشان کرد: از مردم درخواست داریم در صورت مشاهده هرگونه تخلف یا تخریب محیط‌زیست با سامانه تلفنی ۱۵۴۰ تماس حاصل کنند.

کد خبر 750209

دیگر خبرها

  • دستگیری شکارچیان غیرمجاز در منطقه هلن چهارمحال‌وبختیاری
  • شناسایی و پلمب دو واحد غیرمجاز در محلات
  • کشف لوازم آرایشی و بهداشتی غیر مجاز در کاشان
  • یک مرکز غیرمجاز درمانی و سقط جنین در یزد پلمب شد
  • الزام مراکز طرف قرار داد بیمه سلامت به ارائه خدمات پوشش بیمه‌ای
  • پلمب یک مرکز غیرمجاز درمانی و سقط‌ جنین در یزد
  • ۳۰ تُن مکمل و افزودنی‌های غیرمجاز دامی در پردیس کشف شد
  • بهزیستی پیگیر تنبیه در مرکز نگهداری از کودکان بی‌سرپرست کرج است
  • به کارگیری اتباع مجاز منع قانونی ندارد
  • ارائه خدمات درمانی بهداشتی به اتباع مجاز و غیرمجاز در سیستان و بلوچستان